در مراسم تجلیل از بانوان شاغل در شهرداری رشت

انتقاد اعضای شورا از رویکرد زن‌ستیزانه شهردار رشت

سخنگوی شورای شهر رشت نیز با اشاره به اینکه امیدوارم شهردار به وعده های خود عمل کند، گفت: در صورتی که هدیه بانوان بازنشسته شهرداری با بانوان شاغل برابر بود اما در حال حاضر هدیه بانوان بازنشسته کمتر از شاغلین است و از شهردار می خواهم این موضوع را به جد پیگیری کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اعضای شورای شهر رشت با حضور در مراسم تجلیل از بانوان شاغل در شهرداری رشت، (که در تالار قلعه برگزار شد) بر بکارگیری بانوان توانمند و متعهد در پست های مدیریتی شهرداری تاکید کردند.

مسعود نصرتی در این مراسم حضور در این جشن باشکوه را مایه افتخار و مباهات دانست و اظهار داشت: خدمت مادران بزرگوار شهیدی که در این محفل حضور دارند خیر مقدم ویژه عرض می کنم وجود این سروران محفل ما را نورانی کرده است.

وی با اشاره به همراهی و حمایت اعضای شورای شهر رشت برای پیشرفت و آبادانی شهر افزود: امروز اعضای شورا در کنار جامعه بزرگ از پرسنل شهرداری رشت به مناسبت روز زن در کنار ما هستند چرا که در فرهنگ مدیریت شهری رشت جایگاه زن بسیار رفیع و ارزشمند است.

وی با تاکید بر اینکه استفاده درست و سنجیده از ظرفیت و توانمندی های بانوان مجموعه مدیریت شهری اقتداری باشکوه به این مجموعه بخشیده است گفت: اگر بانوان به توانمندی ها و پتانسیل های خود واقف باشند و به درستی این جامعه بزرگ در کنار هم قرار گیرند تحول بزرگی برای شهر رشت می تواند ایجاد کند.

شهردار رشت با اشاره به اینکه جلسات زیادی با بانوان به صورت موردی و موضوعی برگزار شده است خاطرنشان کرد: مدیریت شهری رفع نیازهای بانوان که باید به عنوان وظیفه اداری انجام دهد را در دستور کار خود قرار داده است امیدواریم با همکاری مشاور امور بانوان تحولی در این حوزه رخ دهد و کارها به خوبی پیش رود.

دکتر نصرتی با تاکید بر توان مدیریتی بانوان اظهار داشت: حضور و ورود بانوان در عرصه های مدیریتی بسیار ارزشمند است و این اعتقاد من است و آن را در سوابق کاری خود اثبات کرده ام در گذشته کارهایی را در حوزه مدیریتی شهری به بانوان سپرده ام و نتیجه و بازخورد مثبت گرفته ام.

وی خاطرنشان کرد: در شهرداری رشت به دنبال برنامه ریزی برای استفاده از این ظرفیت هستیم عرصه فراهم است تنها باید در کنار هم به درستی قرار گیریم حتما شهرداری به دست توانمند بانوان قابلیت ارتقای بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: من اعلام آمادگی می کنم که می خواهم در عرصه مدیریت شهری از شما کمک بگیرم مابقی به خود بانوان باز می گردد که خود شرایط را برای تحویل گرفتن عرصه های مدیریتی فراهم کنند.

دکتر نصرتی گفت: هر کس ورود کند در این عرصه تنها سخت کوشی و استخوان خورد کردن است که امیدوارم با حضور همه تاثیرگذاران کارها پیش رود چرا که با چنین جامعه بزرگ از بانوان می توان اهداف تعریف شده را به درستی پیش برد.

علوی: لزوم ایجاد انگیزه برای بروز استعداهای بانوان

امیر حسین علوی رییس شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه با تبریک روز زن و میلاد حضرت زهرا (س) اظهار داشت: دیروز اتفاق خوبی در شورای اسلامی رشت رقم خورد و ما در خدمت مادران شهدای مدافع حرم بودیم که فضای معنوی این محفل تاثیر عمیقی بر روی تک تک اعضا گذاشت.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت بانوان به طور عام و در برخی از حوزه ها به صورت خاص کارایی ویژه ای دارد اظهار داشت: اگر هر کدام از ما در جایگاهی که برای ما تعریف شده درست عمل کنیم آن روز موفقیت ما است.

وی رشد در سلسله مراتب اداری را حق هر کارمندی دانست و گفت: همه باید استعداد های خود را در جایگاههایی که به آنها نیاز است بروز دهند و برای این امر انگیزه داشته باشند.

رییس شورای اسلامی رشت تاکید کرد: همه ما به این شهر دین داریم و از همه پرسنل و شهروندان می خواهم تا شورا و شهرداری را از خود بدانند.

وی خطاب به بانوان گفت: امروز شورا و شهرداری رشت در هم تنیده و همراه کار می کنند ما را از خود بدانید تا ما در این مسیر بتوانیم برای مردم شهر کار انجام دهیم من امروز قدردان جایگاه شورا هستم و به دلیل وجود همکاران شورا و شهرداری به خود افتخار می کنم کمک کنید و کمک بگیرید تا کارها پیش رود ما می خواهیم شهرداری بسازیم که برای مدیریت یکپارچه شهری عمل کند.

عاقل منش: اعضای شورای شهر از مدافعان حقوق بانوان هستند

محمد حسن عاقل منش رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت نیز در این مراسم با تبریک روز زن و میلاد بی بی دو عالم حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: هر کسی که با دلسوزی در شهرداری کار می کند باید شایستگی هایش لحاظ شود و اعضای شورا جز مدافعان حقوق بانوان هستند.

وی با اشاره به حضور مادران شهدا در این مراسم گفت: امیدوارم دعای خیر شما عزیزان شامل حال همه ما شود و بدانید که مجموعه مدیریت شهری قدردان زحمات شما مادران و همسران شهدا است.

افزایش مبلغ هدیه بانوان شاغل در شهرداری رشت به مناسبت روز زن

فرهام زاهد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی رشت با آرزوی سالی خوب برای بانوان شاغل در شهرداری رشت اظهار داشت: امیدوارم سال آینده سالی سرشار از آرامش باشد و همه ما دلمان برای شهرمان بسوزد و با نهایت توان برای پیشبرد شهرمان تلاش کنیم .

وی در ادامه با رای گیری از اعضای شورای شهر حاضر در جلسه مبلغ کارت هدیه اهدایی به بانوان به مناسبت روز زن را افزایش داد.

حاجی پور: پاکدستی مهم ترین نتیجه مدیریت بانوان است

اسماعیل حاجی پور رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت نیز در ادامه اظهار داشت: حذف مدیریت بانوان کار درستی نیست و من به شهردار رشت توصیه می کنم در بخشهای مختلف از مدیریت بانوان استفاده کند.

وی گفت: هر جا بانوان حضور یابند پاکدستی حرف اول را می زند و باید گفت بانوان مدیران توانمندی هستند و در کلام عامیانه می تواند گفت سر بانوان به کار خودشان است و دنبال حاشیه نیستند.

 رمضانپور: احساس مسئولیت مضاعف ویژگی اصلی مدیریت بانوان

احمد رمضانپور نرگسی نیز در ادامه این مراسم با ادای احترام به مقام زن و تبریک میلاد حضرت زهرا(س) اظهار داشت: احساس مسئولیت و پاکدستی از بانوان همواره یک یار بسیار خوب در تمامی سازمانها و ادارات ساخته است و خداوند توان مضاعفی در بانوان نهاده است که هر دو وظیفه خانه و اجتماعی را به خوبی انجام می دهند.

وی مطالعه و سرمشق قراردادن سبک زندگی حضرت فاطمه (س) را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز کشور ما به برکت خون شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم در عزت و اقتدار است و ما این را مدیون مادران شهدا هستیم.

عضو شورای اسلامی رشت در ادامه به تشریح سیاستهای شورای اسلامی رشت پرداخت و افزود: اعضای شورا به دنبال باند بازی در شهرداری نیستند و باید تنها افراد متعهد و متخصص برای پیشبرد اهداف شهر انتخاب شوند.

وی افزود: وجود چنین افرادی در راس کار شهری بهتر را می سازد و با این نگاه در آینده می توانیم شاهد رشت برتر باشیم شهر رشت پیشانی استان است و توسعه رشت توسعه گیلان است.

شیرزاد:لزوم استفاده از توانمندی های بانوان در پستهای مدیریتی

فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: میلاد فاطمه زهرا(س) را به بانوان به ویژه مادران و همسران شهدا تبریک می گویم و امیدوارم همه ما بتوانیم با الگو و سرمشق قرار دادن سبک زندگی ایشان مسیر زندگی خود را به بهترین شکل ممکن طی کنیم.

وی نادیده گرفتن سهم بانوان در مدیریت شهری را مورد تاکید قرداد و گفت: نباید بانوان کنار گذاشته شوند و نصرتی این امر را اصلاح کند.

وی توجه به شاغلین و بازنشستگان با یک نگاه در شهرداری رشت را خواستار شد و افزود: مسایل جزیی و سطحی باید حل شود و مدیران شهرداری در حوزه تصمیم گیری و وظایفی که به انها سپرده می شود به درستی عمل کنند.

وی با اشاره به حضور مدیران بانک شهر در این مراسم خاطرنشان کرد: امیدوارم بانک شهر در حوزه اعطای تسهیلات برای پیشبردفعالیتهای عمرانی همراه تر شود.

 علی پور: بر مقام والای مادران شهدا سر تعظیم فرود می آورم

علی پور عضو هیئت رییسه شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه با تبریک روز زن و میلاد حضرت فاطمه(س) گفت: بر مقام والای زن به ویژه مادران و همسران شهدا سر تعظیم فرود می آوردیم.

کبری مرادی مشاور شهردار در امور بانوان نیز در این مراسم باتشکر از تلاشهای دکتر نصرتی برای پرداخت به موقع حقوق و مزایای پرسنل شهرداری رشت گفت: امیدوارم بانوان شهرداری رشت با روحیه مضاعف در ارتقای شهر رشت بیش از گذشته همراه مدیریت شهری باشند

Share