رئیس شورای شهر انزلی پیشنهاد کرد

از پیشنهاد تشکیل دفتر مطالعات راهبردی و پژوهشی تا دریافت مشاوره از نخبگان

احمدی فرد گفت: کمیسیون‌های تخصصی شورا می‌توانند از افراد نخبه استفاده کنند و برای آنها حق المشاوره در نظر بگیرند زیرا می‌بایست چشم انداز تدوین نماییم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بیست و هشتمین جلسه شورای شهر انزلی به ریاست امیر احمدی فرد با دستور کار بررسی جزئیات بودجه پیشنهادی ۹۷ شهرداری انزلی برگزار شد.

رئیس شورای شهر انزلی در این جلسه با بیان اینکه اغلب درآمد شهرداری‌ها با اخذ عوارض از مردم تامین می‌شود، گفت: شهروندان در قبال پرداخت این عوارض از ما خدماتی می خواهند که با برنامه باشد و کار کارشناسی آن انجام شده باشد.

احمدی فرد یادآور شد: اگر کارهای ما بدون برنامه و کارشناسی باشد قطعا منجر به تصمیمات سلیقه‌ای، جزیره ای و اتلاف منابع می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری می‌بایست برای تمام پروژه‌های خودش تقویم اجرایی داشته باشد، گفت: آغاز و اتمام یک پروژه باید به و اعضای شورا اعلام شود من هم معتقدم ما برای خیلی از پروژه های بزرگمان نیاز به جذب سرمایه گذار داریم و در این خصوص با دوستان کاملا موافق هستم.

رئیس شورای شهر انزلی بر لزوم آموزش شهروندان در حوزه مدیریت پسماند تاکید کرد و افزود: ما باید به سوی مدیریت ارزش برویم یعنی از تفکران سنتی به سمت تفکرات علمی و سیستمی گروهی تغییر روش دهیم که در این راستا پیشنهاد تشکیل دفتر مطالعات راهبردی و پژوهشی ارائه شده است.

احمدی فرد با تاکید بر اینکه شهرداری ناچار است به سوی درآمدهای پایدار برود، متذکر شد: مهمترین استراتژی و کوتاهترین راهی که ما می توانیم به درآمدزایی و درآمد پایدار برسیم این است که مدیریت هزینه داشته باشیم. در گزارشی که در دی ماه داده شد نسبت به سال های قبل بهتر شده است اما همانطور که دکتر پورقربان در جلسات قبل فرمودند یکی از راه های درآمدزایی شهرداری آن است که املاک خود را شناسایی کنند. در این راستا یک پکیج کامل از املاک شهرداری شناسایی شده است که این مسئله منجر به افزایش درآمد شهرداری می شود.

رئیس شورای شهر انزلی گفت: شالوده اصلی درآمدزایی پایدار اعتماد مردم به شهرداری است و اگر این اعتماد بیشتر شود قطعا مردم مشارکت بیشتری با شهرداری خواهند داشت.

وی خواستار این شد که ممیزی املاک در اولویت کارهای شهرداری قرار گیرد، گفت: برای اولین بار در بودجه سال ۹۷ ما شاهد هستیم برای خانه فرهنگ، برای خانه شهروند، باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری و حمایت از ورزش همگانی بودجه در نظر گرفته شد.

احمدی فرد تصریح کرد: در هزینه های جاری ۲۵۰ میلیون تومان، برای آموزش کارکنان و شهروندان و ۸۰ میلیون تومان، برای کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی ۳۳۰ میلیون تومان، برای آموزش شهروندی و کارکنان و کارهای مطالعاتی هم در هزینه های جاری مبالغی پیش بینی شده است.

رئیس شورای شهر انزلی با اشاره به هزینه کرد کمتر از ۴۵ میلیون تومانی جشنواره لاله‌های تالابی یادآور شد: شهرداری برای جشنواره و فعالیت‌های هنری و فرهنگی خود ۷۷۰ میلیون تومان پبش بینی کرده است.

وی بر ضرورت احداث پارکینگ طبقاتی توسط بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: کمیسیون‌های تخصصی شورا می‌توانند از افراد نخبه استفاده کنند و برای آنها حق المشاوره در نظر بگیرند زیرا می‌بایست چشم انداز تدوین نماییم.

احمدی فرد بر هوشمندسازی شهر نیز تاکید کرد و گفت: در همین راستا هیئت عالی سرمایه گذاری ورود کرده و شرکتی را برای زیر ساخت های آی تی وارد مذاکره شدیم و یک شرکتی هم پیشنهاد های خود را داده است تا در این راستا توسط بخش خصوصی چیزی حدود شش تا ده میلیارد تومان برای شهرمان هزینه شود.

وی با تاکید بر لزوم نظارت بر پروژه هایی اجرایی گفت: نباید شاهد پروژه‌های بدون مطالعه و بدون کیفیت در شهرداری باشیم.

رئیس شورای شهر انزلی یکی از مشکلات موجود را عدم هماهنگی ادارات دیگر با شهرداری دانست و گفت: بر اساس بند ۳۲ ماده هشتاد قانون وظایف شوراها تمام دستگاه هایی که خدمات شهری می دهند باید برنامه یکساله خود را به شورا ارائه دهند تا ما بدانیم قرار است برای کدام منطقه یا محله چه خدماتی ارائه شود تا شاهد دوباره کاری در شهر نباشیم.

Share