رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش‌وپرورش گیلان خبرداد:

ارسال ۲۰ هزار اثر به جشنواره نوجوان سالم در گیلان

دادفر با بیان اینکه امسال آثار ارسال‌شده به دبیرخانه جشنواره از رشد ۴ برابری برخوردار بوده است گفت: در سال گذشته نزدیک به ۶ هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که این میزان در سال جاری با استقبال چشمگیر دانش آموزان و فرهنگیان به مرز ۲۰ هزار اثر رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، جابر دادفر، رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش‌وپرورش گیلان با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره نوجوان سالم  در سال تحصیلی جاری  اظهار کرد: این جشنواره در دو موضوع شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر و با محورهای پیشگیری از گرایش به دخانیات٬ پیشگیری از گرایش به سوءمصرف مواد و پیشگیری از گرایش به خشونت برگزار شد.

وی گفت: این جشنواره در قالب‌های مقاله، ایده پردازی، عکس، روزنامه دیواری، فیلم کوتاه، تئاتر، نمایش، نرم‌افزار و چندرسانه‌ای برای دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه و مقاله و ایده پردازی برای فرهنگیان و والدین دانش آموزان تمام مقاطع برگزار شد.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی گیلان افزود: جشنواره نوجوان سالم ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی نیز در سال جاری با موضوع چگونگی مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در قالب نقاشی و انشاء اجرا شد.

دادفر با بیان اینکه امسال آثار ارسال‌شده به دبیرخانه جشنواره از رشد ۴ برابری برخوردار بوده است تصریح کرد: در سال گذشته نزدیک به ۶ هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که این میزان در سال جاری با استقبال چشمگیر دانش آموزان و فرهنگیان به مرز ۲۰ هزار اثر رسید.

وی افزود: شیو‌ه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر از موضوعاتی بودند که در این جشنواره دنبال می‌شد و دانش‌آموزان و معلمان در تهیه آثار خود به این موضوعات پرداختند.

این مسئول مهم‌ترین هدف برگزاری این جشنواره را گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر دانست و بیان کرد: اهدافی مانند شناسایی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مدارس و ادارات آموزش‌وپرورش در زمینه پیشگیری و مراقبت از خود در برابر آسیب‌های اجتماعی، معرفی دستاوردها و ابتکارات پیشگیری و مراقبت در مدارس استان و شناسایی الگوهای موفق آموزش پیشگیری و مراقبت از کودکان و نوجوانان ازجمله اهدافی بودند که در این جشنواره دنبال شدند.

دادفر با بیان اینکه این جشنواره در هفت رشته دانش‌آموزی و سه رشته برای همکاران فرهنگی برگزارشده است افزود: در بخش دانش‌آموزی آثار در قالب رشته‌هایی مانند ایده پردازی، مقاله‌نویسی، نقاشی، روزنامه دیواری، عکس، فیلم کوتاه، نرم‌افزار و چندرسانه‌ای ارائه شدند و در بخش همکاران، آثار در قالب الگوها و فنون آموزش پیشگیری در کلاس درس، محصولات و منابع کمک‌آموزشی و فرهنگی پیشگیری و پروژه‌های ابتکاری پیشگیری ارائه شدند.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی گیلان استقبال دانش آموزان و فرهنگیان از جشنواره نوجوان سالم امسال را بی‌نظیر خواند و تصریح کرد: مراسم تجلیل از برگزیدگان استانی پس از داوری آثار در اواخر فروردین‌ماه ۹۷ در گیلان برگزار خواهد شد.

Share