با شعار "دختران بیدار امروز، مادران موفق فردا:

انتشار خوبی‌ها با دست‌گیری انجام می‌شود نه مچ‌گیری

آیت الله رمضانی با بیان اینکه در جامعه امروز متاسفانه بر اساس یکسری شناخت های غلط فعالیت های غلطی صورت میگیرد، اظهار داشت: عشق هایی که با یک نگاه صورت میگیرد و پس از شش ماه به طلاق می انجام، مگر ازدواج کردن مانند لباس خریدن است که پس از مدتی آن را عوض کنیم!؟

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  همایش “دختران امروز، مادران فردا” با شعار “دختران بیدار امروز، مادران موفق فردا” صبح روز پنجشنبه ۱۷ اسفند ۹۶ در سالن دبیرستان شاهد آیت الله بهجت برگزار شد.

آیت الله رضا رمضانی در این مراسم با بیان اینکه مسوولان باید جوان و جوانان را باور کنند، گفت: رسول اکرم (ص) فرموند که باید به جوانان اعتنا شوند.

وی ادامه داد: مهم ترین نکته ای که باید قبل از هر چیز به آن توجه کنیم این است که باید بدانیم در نظام خلقت چه جایگاهی داریم و هویت خود را بشناسیم.

آیت الله رمضانی گفت: نتیجه لیبرالیسم غربی، بی توجهی به ارزش های انسانی و الهی است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری یکی از مشکلات غرب در نظام آموزشی این است که تمام تربیت دانش آموزان به آموزش و پرورش سپرده شده است.

وی افزود: نقش والدین در تربیت فرزندان بسیار حائز اهمیت است و باید این نقش در آموزش و پرورش در نظر گرفته شود. در نظام اسلامی پدر و مادر باید به وظایف تربیتی خود عمل کنند و باید معلمان هماهنگ باشند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری همچنین با بیان اینکه باید بدانیم که به دنبال چه اهدافی هستیم، تصریح کرد: ما باید خوب شویم و جامعه را خوب کنیم زیرا نقش ما انتشار ارزش‎ها در جامعه به وسیله رحمت است و این رحمت باید در زندگی ما نقش آفرینی کند.

وی افزود: انتشار خوبی‌ها با دست گیری انجام می‌شود نه مچ گیری و اسلام به دست گیری و کمک کردن تاکید کرده است.

آیت الله رمضانی نقش معلم را اصلاحی دانست و افزود: معلم باید با شرایط موجود تغییرات ایجاد کند.

وی با بیان اینکه مسوولین وظیفه سنگینی در زمینه تربیتی دارند، اظهار کرد: باید از مصرفگرایی کاذب جلوگیری شود و بسیاری از اختلافات از همین موضوع نشات می‌گیرد. ما باید نیازهای اصلی خود را شناسایی نماییم و از توهم گرایی دوری کنیم.

وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی زنان دنیاست، گفت: در جامعه ای که فساد بسیار زیادی وجود داشت حضرت زهرا(س) در سن ۹ سالگی به اوج معنویت رسیده بود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زندگی حضرت زهرا(س) همیشه با مشکلاتی همراه بوده است، تصریح کرد: سال تولد حضرت زهرا(س) همراه با مشکلات سیاسی قریش بود. در سن سه سالگی فاطمه زهرا(س) مواجه شد با مشکلات شعب ابی طالب که بسیار سخت و دشوار بود.

آیت الله رمضانی ادامه داد: این مسائل باعث شد که از حضرت زهرا(س) یک الگو برای جهان ایجاد شود و در مجموع انسان در مشکلات ساخته می شود و بسیاری از بزرگان دنیا با رنج و زحمت به بزرگی رسیده اند. انسان هایی که در ناز و نعمت زندگی می‌کنند اصولا نمی توانند مشکلات را درک نمایند. ما با این شرایطی که داریم می توانیم فضایل را کسب کنیم و این ارزش ها را به دیگران ابلاغ کنیم.

وی با بیان اینکه انسان‌هایی که می خواهند نقش آفرین باشند باید در ابندا برای خود نقش آفرینی کنند، گفت: وظیفه معلمین کلاس اول ابتدایی مهم تر از معلمان سایر مقاطع هستند زیرا ساخت دانش آموزان را تشکیل می دهند.

آیت الله رمضانی با اشاره به اینکه ما می توانیم امید را در جامعه گسترش دهیم، گفت: به هیچ وجه نباید جوانان را تحقیر کرد و باید با آنها به درستی رفتار کرد و ظرفیت های جوانان را به آنها نشان دهیم.

وی ادامه داد: تا زمانی که ما آرامش نداشته باشیم نمی توانیم آرامش را به جامعه تزریق نماییم.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه در جامعه امروز متاسفانه بر اساس یکسری شناخت های غلط فعالیت های غلطی صورت میگیرد، اظهار داشت: عشق هایی که با یک نگاه صورت میگیرد و پس از شش ماه به طلاق می انجام، مگر ازدواج کردن مانند لباس خریدن است که پس از مدتی آن را عوض کنیم!؟

Share