یوسف زاده چابک، دربازدید از مراکز درمانی لاهیجان:

۷۰ مادر باردار از مناطق کوهستانی گیلان به شهرها انتقال داده شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان گفت: با شروع اقدامات پیشگیرانه قبل از بارش برف، تمامی مادران باردار دارای شرایط خاص در مناطق کوهستانی شناسایی و برای دسترسی راحت تر به مراکز درمانی به شهرها انتقال داده شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک شامگاه یکشنبه دربازدید از مراکز درمانی لاهیجان افزود: تمام مادران باردار بالای ۳۶هفته و پرخطر مناطق کوهستانی گیلان شناسایی شدند و به شهرها انتقال داده شدند که ازجمله آنها در منطقه دیلمان ۵۷مادر باردار بالای ۳۶هفته از مناطق کوهستانی به شهرهای پایین دست انتقال داده شدند و حتی امکاناتی برای آنها فراهم شده است که در صورت تمایل در بیمارستان بستری شوند .
وی اظهارداشت: ۱۳ مادرباردار زیر ۳۶هفته را که پرخطر بودند نیز از این مناطق جابجا شدند و با این تغییرات و انتقال هیچ مادر بارداری پرخطری در گیلان وجود ندارد که نیاز به کمک داشته باشد ولی در دسترس ما قرار نداشته باشد .
وی خاطرنشان کرد: با اقدامات پیشگیرانه ای که قبل از روزهای برفی اندیشیده شده بود وضعیت مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان ها در گیلان عادی است .
یوسف زاده افزود : از چهارشنبه چند روز قبل از شروع برف، اقدامات پیشگیرانه در سطح استان به منظور مقابله و استقبال از برف و یا بحران برف از جمله این اقدامات جابجایی شیفت و پرسنل آغاز و در این طرح سعی شد در مراکز درمانی و بیمارستانی از پرسنل بومی استفاده شود تا کسانی که از شهرهای دیگر به این مراکز درمانی می آیند مجبور به رفت و آمد در روزهای برفی و یخبندان نباشند.
یوسف زاده یادآورشد: این جابجایی موجب شد که تردد در جاده ها کمتر شده و روال و گردش کاری در بیمارستان ها و مراکز درمانی روال عادی داشته باشد.
وی گفت: تمام بیماران دیالیزی نیز در سطح استان شناسایی و با آنها تماس گرفته شد تا روز گذشته (شنبه ) به مراکز درمانی مراجعه کنند که این روز ، روز فعالی برای این بیماران بود تا اکثر این بیماران دیالیزی با انجام دیالیز مجبور به تردد در روز برفی و سخت نباشند.
وی افزود: هم اکنون تمام فعالیت های حوزه درمان عادی است و حتی از اورژانس هایی که بازدید شد آماده باش کامل بسر می برند و متحصصان هم در مراکز درمانی حضور دارند.
وی تصریح کرد: برای مناطق ییلاقی نیز پیش بینی های لازم بویژه در اورژانس های فوریت های پزشکی اندیشیده شده است و از روز گذشته پزشکان به این مناطق اعزام و در مراکز مستقر شدند تا در روزهای سخت مجبور به تردد نباشند و امکانات لازم نیز در اختیار مراکز بهداشتی و درمانی، خانه های بهداشت قرار گرفت و در مورد واکسن و نیاز های اولیه نیز تدابیر لازم انجام گرفت .

Share