در بیست و چهارمین جلسه شورای شهر رشت؛

۹۹۲ میلیارد تومان بودجه ۹۷ شهرداری رشت|رمضانپور: نقشی در انتصاب یک زن و شوهر نداشتم

بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت به ریاست حجت جذب در تالار شورا برگزار شد و لایحه بودجه سال آتی شهرداری رشت با حضور شهردار، تقدیم شورای شهر رشت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت به ریاست حجت جذب در تالار شورا برگزار شد.

در این جلسه لایحه بودجه سال آتی شهرداری رشت با حضور شهردار، تقدیم شورای شهر رشت شد.

لایحه خرید ۵۵ دستگاه اتوبوس به ناوگان شهری با استفاده از تسهیلات بانک شهر، لایحه دیگری بود که با دفوریت تقدیم شورای شهر رشت شد. همچنین با اصلاحاتی لایحه تعرفه عوارض سال آتی نیز به تصویب شورای شهر رشت رسید.

نایب رئیس شورای شهر رشت، ولادت حضرت زینب و روز پرستار را به همگان تبریک گفت و سالروز حماسه مردم آمل را گرامی داشت.

احمد رمضانپور در نطق پیش از دستور جلسه گفت: همه با انگیزه خدمت به جامعه به میدان آمده ایم و تلاش داریم داشته های خود را برای توسعه شهر عرضه نماییم.

عضو شورا افزود: بنده تمایلی برای حضور در انتخابات نداشتم و بنا به تکلیفی که بزرگان بر بنده نمودند، ورود نمودم و خدا را شاکرم که توانستم با وجود اعلام حضور در دقایق پایانی، در خانه مردم حضور پیدا کنم.

وی در مورد اظهاراتش در جلسات قبلی در مورد حمایت از تیم های ورزشی افزود: در بحث دفاع از باشگاه سپدرود و داماش واژه ای بکار برده شد که مقصود به گونه ای دیگر در رسانه ها برداشت شد و از این بابت عذر خواهی می کنم و تلاش دارم به عنوان یک دوست در کنار دیگر اعضای شورا باشم و علاقه دارم در این مسیر بمانم و خدمت نماییم.

رمضانپور همچنین گفت: هفته گذشته آقای رسولی کلیپی در مورد آسفالت تهیه کردند، من یک کلمه از ایشان حرف نزدم و هرچند از واژه باند بازی استفاده کردم که سو برداشت شد و برای همراهی و همدلی بیشتر و برای توسعه رشت و شهر برتر رشت عذرخواهی کنم. اگر از مسیر خارج شویم، این شهامت را باید داشته باشیم و اشتباه خود را اعتراف کنیم. تمام تلاش من در شورای پنجم از بدو ورود در جلسات علنی و غیر علنی بر مدار دوستی است تا اهداف را پیش ببریم.

وی افزود: اینکه دوستی عنوان کند که من زن و شوهری را به عنوان مدیر در سیستم وارد کرده ام، صحت نداشته و بنده هیچ نقشی در این انتصاب نداشتم و آن زمان در بیمارستان بستری بودم.

رمضانپور پیرامون حاشیه سازی های یکی از رسانه ها علیه خود اظهار کرد: آن دوستی که در رسانه خودش علیه بنده می نویسد، به همین دلیل است که از من خواست مشاور حقوقی شهردار باشد و حال که به مقصود خود نرسیده، اکنون صحبت های بنده را در رسانه خودش تحریف می کند.

عضو شورا تاکید کرد: وظیفه ما فقط انتخاب شهردار بود و اعلام کردیم که نباید شهردار را برای عزل و نصب ها تحت فشار قرار دهیم. قبول کردیم که شهردار مختار است مدیران خود را خود انتخاب کند.

وی ادامه داد: من به عنوان نماینده مردم در خانه ملت به نیت خدمت گذاری ورود کردم و اعتقاد دارم شهردار را باید آزاد بگذاریم. مطالبه گری پرسشگری و پاسخگویی مسایلی است که در یک جامعه دموکراتیک هست و ما به عنوان نماینده مردم پرسشگر مدیریت شهری هستیم. اگر فشار بیاوریم برای عزل و نصب ها، هم پاسخگویی هم مطالبگری و پرسشگری یک جا دفن می شود و ما نمی خواهیم دفن شود.

این عضو شورا یادآور شد: اگر چند فرد کاردان می‌شناسیم که تجرب و تخصص و شایستگی دارد، به شهردار تعرفه کنیم و اگر بکارش آمد، استفاده نماید. نه اینکه با عزل و نصب ها فشار به شهردار بیاوریم و شهردار را تحت فشار بگذاریم که اگر نیروهای ما مدیر نشدند، استیضاح می کنیم.

رمضانپور اذعان کرد: رسانه هایی که به ناحق می نویسند و علاقه ندارند من در صحنه باشم، رسانه ای که می نویسد که عضو شورا خواهر زاده اش را بکار نگرفته اند، ناراحت است. من برای خدمت آمده ام و جانم را در این راه می گذارم و اگر صحبتی کرده ام که موجب دلخوری دوستان شده عذر خواهی می کنم.

جلال الدین محمد شکریه نیز پیش از دستور جلسه نیز به نشست سرمایه گذاری اشاره نمود و اظهار کرد: در مورد بحث سرمایه گذاری سوالاتی می شود. که لازم می دانم توضیح دهم که امضای این تفاهم نامه ها به معنای اجرایی شدن نهایی آن نیست.

نماینده شورا در سازمان سرمایه گذاری، از اصلاح آیین نامه سرمایه گذاری توسط سازمان سرمایه گذاری تقدیر کرد و افزود: این اصلاحات زمینه امضای تفاهم نامه ها را فراهم کرد. اما این تفاهم نامه یک بار دیگر باید در شورای سازمان بررسی شده و در صحن شورا نیز باید مطرح شود. این طور نیست که این تفاهم نامه ها فی الفور اجرایی شود. باید در صحن علنی شورا هم بیاید و کسانی که در شرایط بهتری قرار دارند در فراخوان بتوانند در سرمایه گذاری ورود پیدا کرده و طبق چارچوب آیین نامه و طبق قوانین ورود نمایند.

امیر حسین علوی پس از نطق اعضای شورای شهر رشت، ریاست جلسه را برعهده گرفت و طرح ها و لوایح را اعلام وصول نمود. در نخستین دستور جلسه، لایحه اصلاحیه بند یک جایزه تشویقی در بخش ساخت و ساز که پیش از این در کمیسیون های عمران و بودجه شورای شهر رشت بررسی شده بود، تصویب شد.

اخذ مجوز جهت دریافت وام از بانک شهر، به منظور تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی لایحه دیگری بود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا در توضیح این لایحه گفت: لایحه قبلی خرید مینی بوس بود که مورد بحث اعضا بود این لایحه برای خرید اتوبوس است که بتوانیم ناوگان حمل و نقل عمومی را افزایش داده و از شهروندان بخواهیم با خودرو شخصی کمتر تردد نمایند.

اسماعیل حاجی پور در توضیح این خودروها گفت: قیمت هر اتوبوس ۶۰۰ میلیون و ۵۵ دستگاه قرار است خریداری شود و ۵دستگاه برای کمربندی شهر در نظر گرفته شده است. این اتوبوس های مجهز به کارت خوان بوده و جایگاهی را هم برای معلولین دارد.

وی تاکید کرد: این فرصت خوبی است که با توجه به شرایط مالی شهرداری، بتوانیم از تسهیلات بانک شهر استفاده کرده، ناوگان حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم.

رئیس شورای شهر رشت نیز در مورد شرایط اخذ وام و شرایط اقساط توضیحاتی ارایه داد و گفت در مجموع ۴سال اقساط این وام طول می کشد.

پس از بررسی، این لایحه با یک فوریت برای بررسی بیشتر به کمیسیون های تخصصی شورا ارجاع شد.

بهره برداری جایگاه سی ان جی توسط یک شرکت و کمک مالی به رضا پور رحیمی کوچکترین مخترع گیلانی جهت شرکت در نمایشگاه بین المللی اختراعات آلمان، دیگر لوایح بررسی شده بود.

پس از بررسی لوایح، شهردار رشت با حضور مدیران و معاونان خود، در صحن شورا حاضر شده و لایحه بودجه سال اتی را تقدیم شورای شهر رشت نمود.

امیر حسین علوی، ضمن خیر مقدم به شهردار و مدیران شهرداری اظهار کرد: تعرفه عوارض پس از بررسی در کمیسیون های تخصصی شورا، امروز در صحن شورای شهر رشت تصویب شد.

رئیس شورا افزود: امید است با یک همدلی مناسب و بهتر نسبت به گذشته بودجه سال آتی را تقدیم شورا نموده و برای بررسی به کمیسیون های تخصصی شورا ارجاع می گردد.

وی ابراز امیدواری کرد در سال آتی بعد از تغییرات رخ داده و حواشی گذشته، بتواینم شاهد رشد و توسعه شهر رشت باشیم.

علوی تاکید کرد: شورا و مدیریت شهری همدل و همصدا برای سال ۹۷ یک رشد منطقی در همه حوزه ها را رقم خواهند زد.

بودجه ۹۹۲ میلیارد تومانی سال ۹۷ شهرداری رشت

شهردار رشت ضمن تقدیم لایحه بودجه در توضیحاتی ابراز داشت: تلاش شده که بودجه در سیر منطقی و پشتوانه مناسب تنظیم شود. و امیدواریم پس از بررسی و تایید اعضای شورا به مدیریت شهری ابلاغ شود.

مسعود نصرتی افزود: ۳۰ دی طبق قانون لایحه بودجه تقدیم شورا شد و امروز تشریفات آن انجام می شود. امروز کلیات بودجه اعلام می شود و امیدواریم بتوانیم در زمان و مهلت قانونی برای اجرای به موقع به مدیریت شهری ابلاغ و بتوانیم کارهای زیربنایی سال اتی را تدارک ببینیم. بوجه سال ۹۷ برای شهرداری رشت ۹۹۲میلیارد تومان تنظیم شده است. از این میزان، ۳۱ درصد جاری به مبلغ ۳۱۲ میلیارد تومان و ۶۰ درصد عمرانی دیده شده که ۶۸۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

نصرتی افزود: به انضمام بودجه سازمان ها این رقم، ۱۰۶۲۱ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

شهردار رشت همچنین گفتک ۳کد فروش املاک، سرمایه گذاری و دریافت تسهیلات نیز پیش بینی شده که ۳۸درصد بودجه را به خود اختصاص می دهد.

وی تاکید کرد: معوض فروش املاک برای دریافت وام طبق قانون می باید تنها برای پروژه های عمرانی هزینه شود.

نصرتی پیرامون ۳کد بودجه ستاره دار نیز توضیحاتی ارایه داد و تصریح کرد: برای اینکه درصدد تحقق بودجه افزایش یابد و دچار انحراف از بودجه نشویم، این ۳کد بصورت ستاره دار دیده شده است.  این کد مربوط به بهره مندی از صندوق ذخیره ارزی است که برای ۳ استان شمالی درنظر گرفته شده است و قرار است در ۸سر فصل مشخص با رویکرد زیست محیطی و حمل و نقل می باید صرف گردد.

شهردار رشت اذعان کرد: در بودجه سال آتی مبلغ ۵۵ میلیارد تومان برای پرداخت دیون پیش بینی شده است و تلاش شده تنظیم لایحه بودجه با همفکری و نیاز سنجی های اعضای شورا صورت گیرد.

نصرتی همچنین تصریح کرد: تلاش شده اصلاحاتی در طرح تفصیلی جدید صورت گرفته و امیدواریم با ضوابط جدید رونقی در بخش ساخت و ساز صورت گیرد.

Share