امام‌جمعه آستانه‌ اشرفیه:

گلایه از عملکرد شهرداری آستانه‌اشرفیه و شرکت گاز | در مقابله با مردم تنها گفتار درمانی نداشته باشید

امام‌جمعه آستانه‌ اشرفیه با اشاره به لزوم تحول علوم انسانی در دانشگاه‌ها گفت: نظام دانشگاهی ما به‌ویژه در علوم اسلامی مسئله‌دار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد ساجدی در مسجد جامع این شهرستان با انتقاد از عملکرد شهرداری‌ها و سنگ‌اندازی‌ها در احداث ساختمان‌های مسکونی اظهار کرد: متأسفانه شهرداری‌ها با گرفتن هزینه‌های زیاد عملکردی مانند شهرداری بورکینافاسو دارند.

وی با بیان اینکه اقدامات بین دستگاهی شهرداری نباید موجب آزاد مراجعین باشد تصریح کرد: مردم و مراجعین به دستگاه‌های اداری باید از خدمات مجموعه‌های مدیریتی رضایت داشته باشند.

وی با گلایه از عملکرد شهرداری آستانه‌اشرفیه و شرکت گاز گفت: مردم را از خودتان دلسرد نکنید، نگذارید حتی یک شهروند بگوید زمستان آمد اما گرما به خانه من نیامد.

امام‌جمعه آستانه‌ اشرفیه با اشاره به ایام‌الله دهه فجر و مرور خاطرات آن دوران بیان کرد: مهم‌ترین اثر این ایام، حقی بود که به مردم برای تعیین سرنوشت خودشان داده شد‌.

ساجدی با تأکید بر اثرگذاری انقلاب شکوهمند اسلامی بر کشورهای منطقه بیان کرد: دغدغه ما در چنین فرصت‌هایی باید حفظ این شیرینی‌ها و رفع آسیب‌ها باشد.

وی با اشاره بر اینکه قیام پرهزینه مردم در ایجاد انقلاب شکوهمند اسلامی باید بر همان اهداف پیشین پایدار بماند افزود: اعتراض ما به‌نظام شاهنشاهی ابتلای به فساد مالی، اداری، بی‌عدالتی و ظلم بود.

امام‌جمعه آستانه‌ اشرفیه با تأکید بر لزوم مبارزه با عوامل فساد در جامعه اسلامی گفت: چنین مسائلی نباید بار دیگر در جامعه و حکومت اسلامی ما بازآفرینی شوند.

ساجدی با طرح یک سؤال مبنی بر تقدم جامعه اسلامی بر نظام اسلامی یا بالعکس اظهار کرد: پیامبر از بطن و لایحه‌های زیرین جامعه مردم را با خود همراه کرد و پیام خود را به آن‌ها رساند و با ایجاد تحولی در زندگی مردم نظام سیاسی خود را بنا نهاد‌.

وی قیف وارونه را یکی از مشکلات نظام آموزشی عالی دانست و تصریح کرد: تب کنکور هنوز در جامعه ما وجود دارد، ورود به‌نظام پذیرش آموزش عالی بسیار سخت اما فارغ‌التحصیلی بسیار ساده است و به آموزش علمی چندان اهمیت داده نمی‌شود.

امام‌جمعه آستانه‌ اشرفیه با اشاره به لزوم تحول علوم انسانی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: نظام دانشگاهی ما به‌ویژه در علوم اسلامی مسئله‌دار است.

ساجدی با اشاره به دو دیدگاه متفاوت در اصل ایجاد انقلاب و تحول سیاسی برای سرنگونی رژیم بیان کرد: تجربه نشان داد که برآورد امام درست بود و اندیشه انقلابی امام برای بقا درآینده نیز برنامه داشت.

وی بخش مهمی از انقلاب را حضور پررنگ مردم دانست و تصریح کرد: این انقلاب باید بر همان اهداف و ارزش‌ها استوار مانده و حفظ شود تا احساس همدلی و رضایت برای مردم ایجاد شود.

امام‌جمعه آستانه‌ اشرفیه با تأکید بر اینکه مسئولین نباید در مقابله با مردم تنها گفتاردرمانی داشته باشند بیان کرد: خوشبختانه خدماتی که به مردم داده می‌شود بیش از گذشته است و تجلیل از آرمان‌های امام نیز خدمت به مردم است.

ساجدی با ابراز امیدواری از عملکرد مسئولین نظام در خدمت‌رسانی به مردم گفت: اگر احساس همراهی بین مردم و نظام وجود داشته باشد، نقاط ضعف و کمبودها جبران می‌شوند.

Share