نماینده ولی فقیه در گیلان:

کسانی که برای تحقق اقتصاد مقاومتی کشته می‌شوند شهید هستند

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: شهادت تنها کشته شدن در میدان جنگ نیست بلکه کسانی که در راه تحقق و استمرار نظام مقدس اسلامی تلاش می‌کنند و اقتصاد مقاومتی را در کشور تحقق می‌بخشند، مانند شهدای میدان جنگ هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی عصر امروز در مراسم یادبود شهدای خدمت شهرستان بندر انزلی که در مصلی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: این روزها دو حادثه بزرگ برای مردم قهرمان و دین باور انزلی و گیلان پیش آمده است.

وی ادامه داد: جمعی از دریادلان ما با کشتی حمل میعانات گازی به کشور کره جنوبی دچار حادثه شدند و جسم آنان همراه با کشتی در دریا آرام گرفته است.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه حادثه کشتی سانچی، موجی در کشور ایجاد کرده است، تصریح کرد: امروز از طرف دولت و مسئولان نظام مجلس ترحیمی در مدرسه شهید مطهری تهران برگزار شد. ضمن اینکه مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان پیام‌های تسلیت برای خانواده بازماندگان حادثه مذکور ارسال کردند.

آیت‌الله قربانی، به برخورد ناوشکن دماوند به موج‌شکن بندر انزلی اشاره کرد و افزود: دو نفر از عزیزان ما در حادثه مذکور غرق شدند و جنازه یکی از آنها پیدا شده است.

وی حضور خود در مراسم یادبود شهدای خدمت را همدردی با خانواده‌های مصیبت دیده مردم انزلی و گیلان اعلام کرد و گفت: قرآن مجید می‌فرماید «کسی که از خانه خود به سوی خداوند هجرت کند و سپس مرگ او را فرا گیرد، اجر او با خدا است».

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، با تاکید بر اینکه کشته شدگان کشتی سانچی و ناوشکن دماوند جزو شهدا محسوب می‌شوند، بیان کرد: شهادت تنها کشته شدن در میدان جنگ نیست بلکه کسانی که در راه تحقق و استمرار نظام مقدس اسلامی تلاش می‌کنند و اقتصاد مقاومتی را در کشور تحقق می‌بخشند، مانند شهدای میدان جنگ هستند.

آیت‌الله قربانی متذکر شد: آنها که با تمرین‌های نظامی می‌خواهند آمادگی خود را در برابر دشمنان به اثبات برسانند و کشته می‌شوند، جزو شهدا هستند.

وی از دست دادن عزیزان را سخت و دشوار توصیف کرد و یادآور شد: نه تنها مردم انزلی از حادثه مذکور ناراحت و مصیبت دیدند بلکه تمام گیلانی‌ها و مردم ایران و همچنین دینداران و مبارزان با استکبار جهانی مصیبت زده‌اند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به اینکه خانواده‌های مصیبت زده دو حادثه کشتی سانچی و ناوشکن دماوند تنها نیستند، اظهار کرد: امیدواریم خداوند آرامش ویژه خود را در دل خانواده مصیبت دیده خانواده دو حادثه مذکور استقرار بخشد.

Share