مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان

کد منطقه ویژه اقتصادی و کد دریایی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا تأیید شده است

چراغی از سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی برای احداث نیروگاه ۱۴ مگاواتی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسین چراغی، در نخستین همایش ملی فرصت‌ها و محدودیت‌های سرمایه‌گذاری آستارا که در هتل بین المللی اسپیناس برگزار شد، در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان مرزی بندر آستارا، ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه ای دارد که می توان آنها را به صاحبان سرمایه و سرمایه گذاران بخش خصوصی معرفی کرد.

وی با بیان اینکه آستارا به دلیل واقع شدن در مرز دریایی، قابلیت های بسیاری را در حوزه صنعت دریایی دارد و در حال رشد می باشد، ادامه داد: می توان این ظرفیت ها را به سرمایه گذاران منطقه ای و فرامنطقه ای معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه این معرفی می تواند در تولید اشتغال و ثروت ایفای نقش کند، افزود: فاز نخست طرح توسعه بندر آستارا به پایان رسیده است و در حال توسعه فاز دوم هستیم.

چراغی با تأکید بر اینکه تلاش شده است با تکمیل فاز دوم و تغییرات کالا در منطقه خزر، سرمایه گذاری هایی انجام گیرد، خاطر نشان کرد: برنامه ریزی هایی شده است که از طریق سرمایه گذاری داخلی و خارجی در توسعه ترمینال غلات و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در صنایع تبدیلی و ارزش افزوده، در سال ۱۳۹۷ شاهد تحول در بندر آستارا باشیم.

وی از سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی برای احداث نیروگاه ۱۴ مگاواتی تولید برق در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا خبر داد و تصریح کرد: از این ظرفیت در تأمین برق شهرستان و بندر بهره مند خواهیم شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان به برخی مزایای منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا اشاره کرد و افزود: کد منطقه ویژه اقتصادی و کد دریایی این منطقه تأیید شده است و سرمایه گذاران می توانند از مزایای آن به نحو شایسته ای بهره مند شوند.

وی با تأکید بر اینکه در تلاش هستیم که بتوانیم ترافیک دریایی ، صادرات و ترانزیت را در این بندر افزایش دهیم، اضافه کرد: تأیید کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا از طریق نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان استان گیلان در حال پیگیری می باشد.

 برپایی نمایشگاه توانمندی های اقتصادی ، تولیدی ، فرهنگی و گردشگری شهرستان مرزی بندر آستارا در بیش از ۱۰ غرفه در هتل بین المللی اسپیناس، بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا ، راه آهن بین المللی آستارا – آستارا، استیل عباس آباد، موزه فرهنگ و آموزش حکیم نظامی و دهکده گردشگری حیران نیز در دستور کار قرار دارد و سخنرانی از دیگر برنامه های این همایش دو روزه می باشد.

Share