در جلسه مدیریت بحران شهرستان بندر انزلی مطرح شد؛

پیش بینی بارش ۱۵سانتی برف در انزلی | تمهیدات لازم برای نقاط بحرانی اتخاذ شود

جلسه مدیریت بحران بندرانزلی درحالی برگزار شد که مسئولان بااشاره به پیش بینی بارش برف ۱۲ تا ۱۵ سانتیمتری در این شهر طی هفته آینده برلزوم اتخاذ تهمیدات لازم برای نقاط بحرانی تأکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، جلسه مدیریت بحران شهرستان بندرانزلی با حضور جمعی از مسئولان بعد ازظهر چهارشنبه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار بندرانزلی باتاکید براینکه هرکدام از دستگاه ها با وظایف خود در زمان بروز هرگونه بحرانی آشنا هستند، اظهار کرد: با توجه به پیش بینی های هواشناسی در استان گیلان و بندرانزلی شاهد بارش برف در این شهرستان هستیم.

میرشمس مومنی زاده با بیان اینکه برگزاری این جلسه برای اعلام آماده باش دستگاه ها است، افزود: متاسفانه در گذشته بارش باران سبب آبگرفتگی معابر و ایجاد اشکال در رفت و آمد شهروندان شده بود.

ضرورت بهره گیری از امکانات بخش دولتی و خصوصی

وی به پیش بینی بارش برای روزهای آتی، گفت: مسئولان باید با توجه به نیازهای شهرستان در حوزه های مختلف برنامه ریزی کرده و تمهیدات لازم را نسبت به رفع مشکلات نقاطی که دچار آبگرفتگی معابر  و ایجاد اشکال برای شهروندان می کند انجام دهند.

فرماندار انزلی در ادامه با اشاره به احتمال بارش برف سنگین در برخی نقاط، گفت: هنگام بارش برف باز نگهداشتن راه ها و عدم قطع برق لازم و ضروری است.

وی به وجود ۱۲۰ دستگاه اعم از ماشین آلات سنگین و سبک دراختیار شهرستان انزلی اشاره کرد و یادآورشد: هزار نفر نیروی انسانی، امدادی، اجرایی، خدماتی و انتظامی آمادگی خدمت رسانی به مردم را دارند.

مومنی زاده با بیان اینکه برای مواجه با بحران باید از امکانات دولتی و بخش خصوصی استفاده شود، اظهار کرد: امیدواریم شاهد خسارت و نگرانی برای مردم نباشیم و آسیبی هم متوجه شهروندان نشود.

شدت کاهش دمای هوای از روز شنبه در منطقه

در ادامه این جلسه رئیس اداره هواشناسی دریایی بندرانزلی با تاکید بر رصد همیشگی مدل های بارش برف، افزود: براساس مشاهدات ناپایداری نقشه ها شدت بیشتری گرفته و امکان بارش برف برای روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده وجود دارد.

شبنم هادی نژاد با اشاره به اینکه بارش برف در ارتفاعات از شنبه هفته آینده آغاز می شود، گفت: اواخر روز شنبه با شدت کاهش دما مواجه هستیم و احتمال بارش برف از روز یکشنبه پیش بینی شده که براساس این پیش بینی ها ارتفاع بارش برف در این شهر به ۱۲ تا ۱۵ سانتی متر می رسد.

وی همچنین به بارش بیش از ۸۰ میلی متری باران اشاره و خاطرنشان کرد: شدت بارش باران برای روزهای جمعه و شنبه پیش بینی شده است.

رئیس اداره هواشناسی دریایی بندرانزلی در ادامه به خروج این سامانه هوایی از روز دوشنبه هفته آتی، تصریح کرد: بروز یخبندان نیز در هفته آتی پیش بینی شده است.

Share