نماینده مردم رودبار

پرداخت عوارضی مردم رودبار در آزادراه رودبار – رشت عادلانه‌تر می‌شود

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی از اصلاح پرداخت عادلانه عوارض استفاده از آزادراه در محدوده رودبار – رشت توسط مردم رودبار خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، منوچهر جمالی، با اشاره به اعتراضات اخیر مردم رودبار در پی دریافت ناعادلانه عوارض آزادراه در محدوده شهرستان رودبار، اظهار کرد: در روزهای نخست در تلاش بودیم تا محل دریافت عوارضی را به ابتدای استان یعنی لوشان انتقال دهیم اما با مقاومت راه و شهرسازی مواجه شدیم.

وی با اعلام اینکه راه دیگری را انتخاب کرده‌ایم که پرداخت عوارض مردم رودبار به عدالت نزدیک‌تر باشد، افزود: قرار هست تا سیستم کنترل ترافیک موسوم به ETC در ورودی و خروجی آزادراه نصب شود و پرداخت عوارضی‌ها عادلانه‌تر صورت گیرد.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در تشریح نحوه پرداخت عوارض پس از نصب سیستم کنترل ترافیک گفت: با نصب سیستم کنترل ترافیک هر راننده رودباری با هراندازه استفاده از جاده به همان مقدار عوارض پرداخت خواهد کرد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی گفت: به فرض مثال اگر راننده‌ای از سمت رودبار به سمت امامزاده هاشم (ع) درحرکت باشد، سیستم کنترل ترافیک پلاک خودرو را می‌خواند و به همان میزان صاحب خودرو را بدهکار می‌کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کارهای اداری مربوط به نصب سیستم تمام، اجرایی شدن طرح قطعی و در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: قراردادها و خرید دوربین‌ها برای اجرای طرح مذکور انجام‌شده و وزیر راه و معاون برنامه‌ریزی وزارتخانه اجراشدن کار را قطعی اعلام کرده‌اند.

جمالی بابیان اینکه زمان اجرای طرح ایام منتهی به سال جدید ذکرشده اما اجرای آن کمی زمان می‌برد گفت: طراحی کامل نرم‌افزارهای پلاک خوان به کمی زمان نیاز دارد که تمامی ضعف‌هایش برطرف شود و پس از رفع همه معایب در جانمایی خود نصب شوند.

Share