سرپرست فرمانداری شهرستان رشت

واگذاری مدارس بلااستفاده به مراکز ترک اعتیاد با نظارت بهزیستی انجام شود

احمدی همچنین از واگذاری برخی مدارس بلااستفاده به مراکز ترک اعتیاد گفت: این مسئله حتما باید با نظارت بهزیستی انجام شود چون بار اجتماعی برای جامعه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان رشت به ریاست سرپرست فرمانداری شهرستان رشت و مسئولان آموزش و پرورش این شهرستان و اعضای این شورا در دفتر فرماندار برگزار شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت در این نشست با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش یکی از نشستهای کار آمد در نظام آموزشی است، گفت: وزارت آموزش و پرورش ۹۸ درصد از بودجه خود را صرف حقوق و مزایای مستمر می‌کند و ضرورت دارد که همه دستگاه‌ها کمک کنند تا بتواند رسالت مهم خود را انجام دهد.

احمدی با اشاره به اینکه برنامه های خوبی برای آموزش و پرورش شهرستان رشت دارم، یادآور شد: این شورا با داشتن افراد باتجربه و خلاق میتواند در عرصه آموزشی سبب پیشرفت در شهرستان شود و بنده وقتی چنین جلساتی را شرکت می‌کنم به آرامش می‌رسم.

وی ادامه داد: همه ما اینجا نشستیم تا برای کسانی تصمیم بگیریم که آینده سازان این مرز و بوم هستند و باید از فرصتی که داریم در جهت رفاه، آسایش، آرامش و پیشرفت نوجوانان و جوانان کشورمان تمام تلاشمان را انجام دهیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت با بیان اینکه همه دستگاه‌ها دارای محدودیت مالی هستند، گفت: این محدودیت مالی در آموزش و پرورش بیشتر به چشم می‌آید و قابل لمس‌تر است. مدیران مدرسه و کسانی که در اداره آموزش و پرورش مشغول هستند به حق ایثار می‌کنند.

وی با بیان اینکه دنیا در حال پیشرفت است و شیوه های مدیریت نیز تغییر می‌کند، افزود: باید مدیران ما خلاقیت و ابتکار در عملکرد خود داشته باشند و مدیریت زمانی قابل تحسین است که با کمبود منابع بتوانیم بهترین خروجی را حاصل کنیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت با اشاره به اینکه نباید یاس و نا امیدی را در بین مردم تزریق کنیم، گفت: وقتی اولیایی به شما مراجعه می کند حتی اگر نتوانید مشکلش را حل کنید حق ندارید او را نا امید کنید و با بیان مشکلات خود که حقوق و یا مزایایتان کم شده است یا نمی‌دهند آنها را مایوس کنید.

احمدی ادامه داد: کسی که قبول کرده است مدیر یک یا معاون مدرسه ای شود باید به فکر خدمت رسانی باشد و هر کس در هر سمتی قرار دارد باید پاسخگو باشد و به روسای نواحی نیز تاکید و توصیه می‌کنم که در انتخاب مدیران مدارس دقت بیشتری داشته باشند و افرادی را انتخاب کنند که دارای اخلاق و رفتار مردمی و مدیری کاری باشند.

وی با بیان اینکه در دولت دکتر روحانی بودجه آموزش و پرورش به دو برابر رسیده است، گفت: این افزایش را در استانها و شهرستانها نیز شاهد بودیم و از این بابت خداوند را شاکر هستیم.

در این جلسه فرماندار شهرستان رشت با موضوع واریز یک درصد ازسه درصد حق سرویس مدارس به حساب آموزش و پرورش مخالفت کرد و گفت: این مسئله وجه قانونی ندارد و این رقم میتواند کمک حال مدیر مدارس باشد نباید آن را از مدارس دریغ کنیم.

وی همچنین از واگذاری برخی مدارس بلااستفاده به مراکز ترک اعتیاد گفت: این مسئله حتما باید با نظارت بهزیستی انجام شود چون بار اجتماعی برای جامعه دارد.

احمدی همچنین با افزایش نرخ شهریه مدارس بزرگسالان دولتی مخالفت کرد و گفت: بنده با هر گونه افزایش نرخ در هر زمینه‌ای تا پایان سال مخالف هستم و اگر افزایشی بخواهد صورت گیرد باید بر طبق تورم موجود در جامعه تنظیم شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت در پایان با تاکید بر اینکه شورای آموزش و پرورش شورایی کاملا مستقل است، گفت: باید مسائل و مشکلات و راهکارها در این شورا به بحث گذاشته شود تا بتوانیم به یک نتیجه واحد که به صلاح شهر و دانش آموزان است برسیم.

Share