انتقاد امام‌ جمعه موقت رشت از پروژه‌های دهه فجر:

هزینه قیچی و روبان افتتاحیه گاهی از خود طرح بیشتر است| برای افتتاح یک مسکن ۲۰ نفر را با خود نبرید

امام‌جمعه موقت رشت با بیان اینکه انقلاب اسلامی هرروز پویاتر از گذشته می‌شود گفت: زمانی که پای منافع ملی برسد تمام مردم امت واحده شده و در روز ۲۲ بهمن فرمایش مقام معظم رهبری محقق و مردم حضور ویژه‌ای خواهند داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا شفیعی زاده در نماز عبادی سیاسی این هفته شهر رشت با گرامیداشت فرارسیدن چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: هر انسان منصف داخلی و خارجی این انقلاب را تحسین می‌کند.

وی با تأکید بر ضعف موجود در اشاعه دستاوردهای انقلاب بیان کرد: برخی مواقع دشمنان ما آورده‌ها و دستاوردهای انقلاب را بیشتر درک کرده ولی با بزرگنمایی برخی ضعف‌های ایران دستاوردهای آن را انکار می‌کنند.

امام‌جمعه موقت رشت با بیان اینکه گاهی نارضایتی‌های عمومی بر دستاوردهای انقلاب سایه افکنده است افزود: ما باید تلاش کنیم این لایه ساینده را کنار بزنیم و ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب را به‌خصوص برای جوانان معرفی کنیم.

شفیعی زاده با اشاره به اینکه دشمن ضعف‌های دم‌دستی این کشور را بزرگ می‌کند گفت: دولت باید این ضعف را ترمیم کند و بداند این نارضایتی‌ها هنوز هم وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه امنیت ایران در شرایط فعلی دنیا بسیار شگفت‌انگیز است تصریح کرد: ما در جای‌جای این کشور امنیت داریم و این امنیت کاملی که برای خود و سایر کشورهای منطقه ایجاد کردیم دنیا را به حیرت انداخته است.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه پیش از انقلاب، ایران کشوری توسری‌خور بود گفت: ما معتقدیم کسی جرأت ندارد نگاه چپ به ایران کرده و آن را تحقیر کند، اقتداری که ما در دنیا داریم زبانزد دنیا است.

شفیعی زاده با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته تمامیت ارضی ایران به‌خوبی حفظ‌شده است اظهار کرد: پیش از انقلاب دیگران برای ما تصمیم می‌گرفتند و وزرا و نخست وزیران را انتخاب می‌کردند اما اکنون مردم برای خود تصمیم می‌گیرند‌.

وی با اشاره به نفوذ سیاسی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پیش‌ از این ما یک کشور نفوذپذیر بودیم اما امروز بر دنیا تأثیر می‌گذاریم، امروز ما به قدرت‌های دنیا اجازه حضور در مذاکرات منطقه‌ای نمی‌دهیم‌.

امام‌جمعه موقت رشت با بیان اینکه جمهوری اسلامی در دنیا طوفان به پا کرده است افزود: اسلام هراسی در دنیا نیز نتیجه همین طوفان است که دشمنان دست به مسلمان‌کشی زده‌اند.

شفیعی زاده با اشاره به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: انقلاب موجود زنده و پیش‌رونده‌ای است که هرسال شکوفه می‌دهد و دیگران از آن استفاده می‌کنند، یکی از برکات این انقلاب همتا‌سازی است که در عراق و افغانستان و دیگر کشورها تأثیر گذاشته است.

وی با تأکید بر حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال گفت: زمانی که پای منافع ملی برسد تمام مردم امت واحده می‌شوند و در روز ۲۲ بهمن این فرمایش مقام معظم رهبری محقق می‌شود و مردم در ۲۲ بهمن حضور ویژه‌ای خواهند داشت.

امام‌جمعه موقت رشت با انتقاد از برخی طرح‌های عمرانی افتتاح‌شده  در دهه مبارک فجر بیان کرد: آنچه مردم انتظار دارند غیر از این است، در دهه مبارک فجر طرح‌هایی باید افتتاح شود که مردم دلگرم شوند، آنچه تلویزیون گیلان از افتتاحیه پخش کرد در شأن استان گیلان نبود، هزینه قیچی زدن و روبان افتتاحیه گاهی از خود طرح بیشتر می‌شود.

شفیعی زاده با اشاره به هزینه‌های بیهوده برای برخی افتتاحیه‌ها گفت: مجبور نیستید برای افتتاح یک مسکن برای یک فقیری که هزینه زیادی هم نکرده‌اید ۲۰ نفر را برای یک قیچی زدن همراه خود ببرید و میلیون‌ها تومان برای افتتاحیه و تبلیغ آن در تلویزیون بدهید.

امام‌جمعه موقت رشت با تأکید بر استمرار نعمت انقلاب پس از ۴۰ سال تصریح کرد: همان‌طور که رهبر انقلاب فرموده‌اند انقلاب‌های بزرگی در دنیا رخ داد اما تنها انقلاب اسلامی بود که هنوز اثر آن وجود دارد.

شفیعی زاده با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی هرروز پویاتر از گذشته می‌شود بیان کرد: رهبران انقلاب‌های دنیا پس از چند سال کنار زده شدند و اگر هم کنار زده نشدند و برخلاف رهبران نخست خود حرکت کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ انحرافی در مسیر رهبری انقلاب اسلامی مشاهده نشده است گفت: قدردانی مردم و شکرگزاری آن‌ها موجب ماندگاری و استمرار برکات این انقلاب شد.

خطیب جمعه رشت یکی از آثار شکرگزاری را مصونیت از عذاب الهی خواند و افزود: اگر کفران نعمت کنیم دچار عذاب خداوند خواهیم شد و مشمول رضایت و عنایت خداوند نمی‌شویم.

وی با بیان اینکه نخستین اثر شکرگزاری افزایش نعمت است تصریح کرد: دومین اثر شکرگزاری استمرار نعمت است، یکی از راه‌هایی که نعمات الهی نصیب انسان می‌شود این است که قدر و ارزش آنچه خداوند به ما عطا کرده است را بدانیم و اگر شکر نعمات خدا را به‌جای آوریم آثار و برکات آن را در زندگی مشاهده می‌کنیم.

Share