قربانی در تذکر شفاهی

نوسانات بازار ارز، هیمنه دولت را زیر سوال برد | وزیر نیرو مدیریت بحران آب را شخصا در دست بگیرید

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس خواستار مدیریت بازار ارز از سوی دولت جهت رهایی بخشی از این افسارگسیختگی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، محمدحسین قربانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۴ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری به دولت، سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد گفت: مسائلی که در بودجه سال ۹۷ آمده و در صحن علنی نهایی می شود، برای طرح ها و پروژه ها عملیاتی شود و تحقق یابد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی افزود: آقای رئیس جمهور؛ یکی از افتخارات دولت شما کنترل تورم و مدیریت بازار ارز بود که این نابسامانی های اخیر در بازار ارز، هیمنه دولت شما را زیر سوال برده است، لذا انتظار دارم با تمام توان و ظرفیت تیم اقتصادی خود، بازار ارز و سرمایه را مدیریت و تدبیر کنید و بازار ارز را از این افسارگسیختگی رهایی بخشید.

وی در تذکری خطاب به وزیر نیرو ادامه داد: همگان گفته اند که امسال میزان نزولات آسمانی ۳۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و ۴۸ درصد ظرفیت سدها خالی است لذا باید به داد کشاورزان برسید و مدیریت بحران آب را شخصا در دست بگیرید، چرا که فردا دیر است.

قربانی در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: گیلان را با برنج و چای می شناسند و بارها نمایندگان گیلانی و مازندرانی درباره مشکلات برنج تذکر داده اند.

وی ادامه داد: سال ۹۷ مسئله چای، کشاورزان و صنعت چای برای کشور بحران خواهد آفرید، لذا از همین امروز به فکر آن باشید، چرا که هنوز کشاورزان که قوت لایموت آنها پول چای است، دستمزد خود را نگرفته اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه کشاورزان چایکار حداقل باید معادل کشاورزان گندمکار دیده شوند، یادآور شد: اگر جلوی رانت و مافیای چای گرفته شود، به دنبال آن با همان تعرفه چای صنعت چای و کشاورزی مدیریت می شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر نفت تصریح کرد: قول و فعل شما گفتاردرمانی شده است، قول پتروشیمی گیلان را دادید، اما اجرایی نشده و مسئله ای که امروز قانونگذار درباره برقرار کردن چاه های کشاورزی برعهده شما گذاشته است، عملیاتی نشده که حتما باید در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،حسن خسته بند،محمود شکری، ولی داداشی, محمدصادق حسنی, محمدمهدی افتخاری, کاظم دلخوش, منوچهر جمالی, اسدالله عباسی

Share