معاون درمان وزارت بهداشت در بازدید از بیمارستان های گیلان

نبود مرکز جامع سرطان در گیلان یکی از کمبودهای حوزه سلامت در استان است

قاسم جان بابایی – معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درسفری یک روزه به استان گیلان از بیمارستان های این استان بازدید کرد و از نزدیک روند خدمت رسانی در این مراکز را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر قاسم جان بابایی – معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عصر امروز – چهار شنبه در سفری به استان گیلان به همراه ریاست و مسوولین دانشگاه علوم پزشکی گیلان، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولین شهری، از بیمارستان های گیلان بازدید کرد.

بازدید از بیمارستان نیکوکار املش
دکتر قاسم جان بابایی- معاون درمان وزارت بهداشت، دکتر اسدالله عباسی-نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی، ریاست و مسوولین دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسوولین محلی ضمن بازدید از از بخش های آزمایشگاه، رادیولوژی، درمانگاه های تخصصی، اورژانس و واحد CPR بیمارستان نیکوکار املش، از نزدیک روند خدمت رسانی در این مرکز را مورد بررسی قرار دادند.

گفتنی است: بیمارستان ۳۲ تختخوابی نیکوکار شهرستان املش با زیر بنای ۳۳۰۰ متر مربع در دو طبقه احداث شده است.

بازدید از بیمارستان شهید انصاری رودسر
دکتر قاسم جان بابایی – معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به همراه ریاست و مسوولین دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر اسدالله عباسی-نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی، و جمعی از مسوولین شهری، از بیمارستان  رودسر بازدید کردند.

معاون درمان وزارت بهداشت، ضمن بازدید از از بخش های رادیو لوژی، سی سی یو، آی سی یو، بخش های داخلی، اطفال، زنان و زایمان و نوزادان بیمارستان شهید انصاری رودسر، گفت: استقرار بخش NICU، افزایش تخت های بستری و تجمیع مراکز درمانی از نیازهای ضروری شهرستان رودسر است.

 گفتنی است: این بیمارستان در شرقی ترین شهرستان استان گیلان، رودسر با زیر بنایی معادل ۱۴۰۰۰ متر مربع احداث شده است. این بیمارستان  ۱۲۰تخت خوابه در سال  ۱۳۷۵شروع به کار نمود و در حال حاضر ۱۰۶ تخت فعال دارد.

بازدید از بیمارستان ۲۰۴ تخت خوابه جدید الاحداث پیروز در لاهیجان
دکتر قاسم جان بابایی- معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پزشکی، ریاست و مسوولین دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر ذبیح الله نیکفر نماینده مردم شهرستان لاهیجان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولین شهری از بیمارستان ۲۰۴ تخت خوابه جدید الاحداث شهرستان لاهیجان بازدید کردند و از نزدیک روند پیشرفت فیزیکی این بیمارستان جدید الاحداث را مورد بررسی قرار دادند.

دکتر نیکفر-نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی نیز پس از بازدید از بیمارستان پیروز، جهت جلب مشارکت مسوولین شهرستان لاهیجان برای اتمام این پروژه بیمارستانی قول مساعد داد.

گفتنی است: بیمارستان ۲۰۴ تخت خوابه پیروز لاهیجان،در حال حاضر ۹۴ در صد پیشرفت فیزیکی دارد و با مساعدت مسوولین دستگاه های اجرایی شهرستان لاهیجان به زودی در چرخه خدمات بهداشتی درمانی گیلان قرار می گیرد.

بازدید از بیمارستان کوثر آستانه
دکتر قاسم جان بابایی- معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پزشکی، ریاست و مسوولین دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر قربانی- نماینده مردم شهرستان آستانه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولین شهری از بیمارستان کوثر آستانه بازدید کردند.

در این بازدید، ضمن بررسی روند خدمت رسانی در این مرکز، بهبود زیر ساخت های درمانی در بیمارستان کوثر مدنظر قرار گرفت.

بازدید از بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) فومن
با حضور دکتر قاسم جان بابایی- معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پزشکی، حجت الاسلام «مهدی افتخاری» – نماینده مردم شهرستان فومن در مجلس شورای اسلامی، ریاست و جمعی از مسوولین دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مسوولین محلی شامگاه ۱۸ بهمن ماه ضمن بازدید از بیمارستان شهرستان فومن، بلوک زایمانی و بخش LDR این مرکز به بهره برداری رسید.

بلوک زایمانی و بخش LDR بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) شهرستان فومن، در فضایی به متراژ ۴۰۰ متر مربع زیر بنا و با اعتباری بالغ ۶۸۵ میلیون تومان از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آماده بهره برداری شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت درحاشیه آیین افتتاح بخش بلوک زایمانی شهرستان فومن بر ترویج زایمان طبیعی از طریق ماماهای شاغل در بیمارستان تاکید کرد و گفت: سعی نمایید تا از طریق آموزش به مادران باردار در راستای این هدف مهم گام بر دارید.

وی ادامه داد: از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون بیش از دو هزاربخش LDR در سراسر کشور ایجاد شده است و بالغ بر دو میلیون مادر، زایمان حود را به صورت رایگان در این بخش ها انجام داده اند.

دکتر جان بابایی تصریح کرد: به طور تقریبی ده درصد مردم برای خدمات بستری به بیمارستان ها مراجعه می کنند و بیشترین مراجعات که حدود ۹۰درصد مراجعات است صرفا برای دریافت خدمات سر پایی است که وزارت بهداشت برای این که مردم راحت تر به خدمات سرایی دسترسی داشته باشند، احداث و راه اندازی۲۵۰ کلینیک ویژه را در دستور کار داد که خوشبختانه ۸۰ کلینیک ویژه تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد و تعدادی از این کلینیک ها نیر در استان گیلان در حال احداث است.

دکتر جان بابایی ادامه داد: در طرح تحول نظام سلامت، به نوسازی و بهبود فضای فیزیکی اورژانس های بیمارستانی به عنوان اولین جایی که بیماران برای دریافت خدمات بیمارستانی به آن مراجعه می کنند نیز توجه ویژه شده است و در این خصوص ساخت ۱۸۰ اورژانس بیمارستانی در سراسر کشور در برنامه کاری وزارت بهداشت قرار دارد که بزودی تعدادی از این اورژانس ها در چرخه ارایه خدمات سلامت قرار می گیرند.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: کمبود تخت های ویژه در بیمارستان های کشور یکی از معضلات بیمارستانی بود، که در این زمینه نیز ایجاد بالغ بر ۲۰۰۰ تخت ویژه بیمارستانی در سراسر کشور در حال انجام است.

دکتر جان بابایی مهمترین برنامه های وزارت بهداشت در سال آتی را اتمام پروژه های نیمه کاره و بیمارستان های در حال احداث بر شمرد و گفت: تمام سعی و تلاش این وزارت خانه بر این است تا تمامی بیمارستان های نیمه کاره، کلینیک های ویژه و اورژانس های بیمارستانی که تعدادی از این ها نیز در استان گیلان در حال احداث هستند هر چه سریعتر به مرحله بهره برداری برسند.

معاون درمان وزارت بهداشت نداشتن مرکز جامع بیماری های سرطان در استان گیلان را یکی از کمبودهای حوزه سلامت در این استان عنوان کرد و گفت: هر چند که بخش خصوصی در این استان گام های خوبی برداشته ولی در بخش دولتی مرکزی جامع و مناسب برای درمان بیماری های سرطان نداریم.

وی اظهار امیدواری کرد تا با مساعدت های وزارت بهداشت یک مرکز جامع درمان بیماری های سرطان در استان گیلان ایجاد شود.

بازدید از بیمارستان صومعه سرا
با حضور دکتر قاسم جان بابایی- معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پزشکی، ریاست و جمعی از مسوولین دانشگاه علوم پزشکی گیلان شامگاه ۱۸ بهمن ماه به صورت سرزده از بیمارستان صومعه سرا بازدید کردند.

بازدید از بیمارستان شهید بهشتی انزلی
با حضور دکتر قاسم جان بابایی- معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پزشکی، مهندس خسته بند- نماینده مردم شهرستان انزلی در مجلس شورای اسلامی، ریاست و جمعی از مسوولین دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مسوولین محلی شامگاه ۱۸ بهمن ماه ضمن بازدید از بیمارستان شهید بهشتی انزلی، از طرح ها و برنامه های توسعه درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در انزلی مطلع شدند. در این بازدید، عیادت از مدیر بیمارستان که از جانبازان ۸ سال دفاع مقدس بود نیز یکی از برنامه های حایز اهمیت در این حضور بود.

بازدید از بیمارستان رازی رشت
با حضور دکتر قاسم جان بابایی- معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پزشکی، ریاست و جمعی از مسوولین دانشگاه علوم پزشکی گیلان شامگاه ۱۸ بهمن ماه از بخش های درمانی بیمارستان رازی رشت بازدید شد و از نزدیک روند توسعه اورژانس در این مرکز درمانی مورد بررسی قرار گرفت.

بازدید از بیمارستان پورسینا رشت
با حضور دکتر قاسم جان بابایی- معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پزشکی، مهندس کوچکی نژاد- نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، ریاست و جمعی از مسوولین دانشگاه علوم پزشکی گیلان شامگاه ۱۸ بهمن ماه از بخش های درمانی بیمارستان پورسینا رشت بازدید شد و از نزدیک روند توسعه اورژانس و بخش های پاراکلینیک در این مرکز درمانی مورد بررسی قرار گرفت.

Share