هواشناسی گیلان اعلام کرد:

ناپایداری جو و ادامه بارندگی و وزش باد در گیلان تا فردا

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از ادامه ناپایداری جو، بارندگی و وزش باد در استان تا عصر فردا (دوشنبه) خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مازیار غلامی بیان کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جریانات ناپایدار در منطقه است که بر این اساس بارندگی، وزش باد و برای ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی، عصر فردا تضعیف و بتدریج از منطقه خارج خواهد شد و کاهش ابر مورد انتظار است.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان آسمان امروز استان را ابری و مه آلود، بارندگی، وزش باد، ارتفاعات بارش برف عنوان و برای فردا نیز آسمان را ابری و مه آلود، بارندگی، وزش باد، ارتفاعات بارش برف، بتدریج طی عصر و شب کاهش ابر پیش بینی کرد.

وی افزود: بیشینه دمای استان طی شبانه روز گذشته با ۱۰ درجه مربوط به شهرهای آستارا و تالش و کمینه دما با یک درجه مربوط به ماسوله بوده است.

غلامی بیشینه و کمینه دمای ثبت شده در ایستگاه هواشناسی رشت طی شبانه روز گذشته را نیز به ترتیب هشت و هفت درجه ذکر کرد.

اداره کل هواشناسی گیلان همچنین با اشاره به استقرار جریانات ناپایدار در منطقه و بارندگی همراه با وزش باد و در ارتفاعات بارش برف، به کشاورزان توصیه کرده با توجه به شرایط جو، نسبت به ترمیم و تعریض مرز و کرت های شالیزاری و بستن خروجی زهکش ها برای استفاده از آب های سطحی ناشی از نزولات جوی و انجام شخم سطحی زمستانه با حداکثر عمق ۱۵ سانتی متر اقدام کنند.

Share