لاهوتی مطرح کرد:

مگر توانسته‌ایم اوضاع اقتصادی مردم را تغییر دهیم که بحث افزایش قیمت بنزین را مطرح می‌کنیم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در شرایط عادی بحث افزایش قیمت بنزین منطقی است اما باید در نظر داشته باشیم که ما برای مردم چه کرده‌ایم؟ آیا توانسته‌ایم اوضاع اقتصادی مردم را تغییر دهیم؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از ایلنا، مهرداد لاهوتی بائوج درباره پیشنهاد مرکز پژوهش‌های مجلس مبنی بر سهمیه بندی مجدد و تخصیص بنزین به خانوار به جای خودرو اظهار داشت: دولت طی ۴، ۵ سال گذشته در رابطه با نرخ بنزین کوتاهی کرد اما اکنون می‌خواهد تمام گذشته را با افزایش یکباره ۵۰ درصدی جبران کند که کمیسیون انرژی و تلفیق با آن موافقت نکرد.

وی افزود: درست است که باید قیمت بنزین افزایش پیدا کند اما رقم پیشنهادی دولت بیش از آثار تورمی به لحاظ روانی جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با همین منوال پبش بینی این است که ما ۳تا ۴ درصد تورم داشته باشیم بنابراین به صلاح نبود که امسال قیمت بنزین افزایش یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه گفت: تمام گزینه‌ها از جمله بنزین ۱۲۰۰ تومانی، دو نرخی شدن و مالیات بنزین تست شد اما هیچکدام رای نیاورد.

وی تصریح کرد: البته منطقی است که قیمت بنزین برای پر مصرف‌های جامعه افزایش یابد اما در مجموع برای سال جاری این اتفاق نخواهد افتاد و بعید است که گزینه‌های یاد شده در صحن علنی نیز رای بیاورد.

لاهوتی با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین برای امسال منتفی است، خاطر نشان کرد: دولت در نظر دارد که از مسیر افزایش نرخ حامل‌های انرژی درآمد کسب کند که ما برای آن نیز مدل‌های فنی و اعتباری پیش بینی کرده‌ایم.

این نماینده مجلس در ادامه بیان کرد: در شرایط عادی بحث افزایش قیمت بنزین منطقی است اما باید در نظر داشته باشیم که ما برای مردم چه کرده‌ایم؟ آیا توانسته‌ایم اوضاع اقتصادی مردم را تغییر دهیم؟

وی گفت: اگر می‌خواهیم قیمت بنزین را افزایش دهیم بهتر است شفاف بیان کنیم، مباحثی چون دو نرخی کردن، مالیات بنزین و یا اختصاص بنزین به خانوار فقط پاک کردن صورت مسئله است و معنا ندارد و در واقع به معنای افزایش قیمت بنزین با الفاظ غیر شفاف است.

،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،حسن خسته بند،محمود شکری، ولی داداشی, محمدصادق حسنی, محمدمهدی افتخاری, کاظم دلخوش, منوچهر جمالی, اسدالله عباسی

Share