دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گیلان:

معتادان متجاهر، تحت پیگرد قضایی قرار می گیرند

دبیر ستاد پیشگیری از اعتیاد استان گیلان گفت: معتادانی که با خودداری از معرفی خود به مراکز بهبود و درمان، تجاهر به اعتیاد می کنند، تحت تعقیب مراجع قضایی قرار می گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، محمد حسین شاهکویی در کارگاه پیشگیری از اعتیاد مددجویان کمیته امداد امام (ره) تالش در سالن آفتاب شبکه بهداشت و درمان این شهرستان افزود: ۴۵ مرکز ترک اعتیاد و ۳۷۰ مرکز سرپایی درمان اعتیاد در استان گیلان فعال است و جامعه باید پذیرای معتادان بهبود یافته باشد، تا در چرخه زندگی و سازندگی موثر باشند.
وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با تقدیم سه هزار و ۸۷۰ شهید و ۱۲هزار جانباز در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، در مقابله با این بلای خانمانسوز عزم جدی دارد.
وی ادامه داد: نرخ شیوع اعتیاد در بین نوجوانان، جوانان و حتی زنان رو به افزایش است و هیچ قشری از این بلا مصون نیست و هدف دشمنان از اشاعه اعتیاد، آسیب به نیروهای جوان و پویای جامعه است.
شاهکویی بیان کرد: مواد مخدر چهارمین عامل مرگ و میر در ایران است و بر اساس پیش ‌بینی‌های سازمان ملل متحد، ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون نفر از جمعیت جهان حداقل یک بار به استعمال مواد مخدر و روانگردان‌ روی آورده‌اند و ۱۰ میلیون نفر به صورت حرفه‌ای، سازمان یافته و مافیایی در تولید، توزیع و پخش مواد مخدر در جهان فعالیت می‌کنند.
تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و در این شهرستان سه مرکز ترک اعتیاد و پنج مرکز درمان سرپایی اعتیاد فعال است.

Share