در دیدار اعضای خانه کارگر با آیت‌الله قربانی

مسؤولان پاسخگوی مشکل تشکل‌های کارگری گیلان باشند|کارگران گیلان امنیت شغلی ندارند

آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی کشور با همت کارگران و کشاورزان برطرف می‌شود، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) بر دست کارگر بوسه زد و این بوسیدن معنادار بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در دیدار با اعضای خانه کارگر تشکیلات گیلان با اشاره به اینکه بنده خود را جزو کارگران و کشاورزان دانسته و همیشه طرفدار محرومان هستم اظهار کرد: مردم گیلان منش بالایی دارند و در بیان مشکلات خود غوغاسالار نیستند.

وی، مردم گیلان را انسان‌هایی متدین و با حیا توصیف کرد و افزود: گیلانی‌ها مردمی کم توقع هستند و اگر یک‌سوم مشکلات این استان در استان‌های دیگر وجود داشت مردم به خیابان‌ها می‌ریختند و ناهنجاری‌های اجتماعی را ایجاد می‌کردند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه گیلانی‌ها دارای حیای اجتماعی هستند، تصریح کرد: حیای اجتماعی عامل عقب‌ماندگی گیلانی‌ها شده است زیرا استان‌های دیگر این امر را رعایت نمی‌کنند.

آیت‌الله قربانی با ذکر روایتی از امام علی(ع)، بیان کرد: کسی که می‌خواهد حق خود را بگیرد صدایش را بلند می‌کند و دیگران نسبت به این امر خرده نمی‌گیرند.

وی بر شنیدن سخنان تشکل‌ها و کانون‌های کارگری و بازنشستگی گیلان توسط مسؤولان مربوطه تأکید کرد و گفت: کانون‌ها و تشکل‌های کارگری و بازنشستگی خواسته‌های خود را اعلام کنند تا مشکلات را به مسؤولان منتقل کنیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بنده به عنوان وکیل تشکل‌های کارگری و بازنشستگان مشکل این اقشار را به گوش مسؤولان مربوطه می‌رسانم، متذکر شد: از مسؤولان می‌خواهم پاسخ تشکل‌های مذکور را بدهند.

آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی کشور با همت کارگران و کشاورزان برطرف می‌شود، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) بر دست کارگر بوسه زد و این بوسیدن معنادار بود.

کارگران گیلان امنیت شغلی ندارند

دبیر اجرائی خانه کارگر تشکیلات گیلان نیز در دیدار مذکور ۵۱ درصد از جمعیت این استان را زیر پوشش تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: ۳۰ شورای اسلامی کار در گیلان فعالیت می‌کنند و ۲۰ هزار نفر زیر پوشش این شورا هستند.

حسن ایزدی به وجود ۴۰ هزار کارگر ساختمانی زیر پوشش تامین اجتماعی گیلان اشاره کرد و افزود: حدود ۱۲۰ هزار بازنشسته در گیلان وجود دارد و حدود ۶۰ هزار نفر از آنها در شهرستان رشت هستند.

وی با بیان اینکه کانون‌های شورای اسلامی کارگران و بازنشستگان گیلان در مجموع حدود ۲۰۰ هزار نفر را زیر پوشش دارند، یادآور شد: از ابتدای انقلاب اسلامی کارگران گیلانی گوش به فرمان امام(ره) و مقام معظم رهبری بوده‌اند و وجود ۴۱۸ شهید کارگر در استان گویای این مدعا است.

دبیر کانون بازنشستگان گیلان، حداقل حقوق برای خانوار چهار نفری به اذعان کارشناسان اقتصادی را ماهانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام کرد و متذکر شد: بیش از ۶۵ درصد از بازنشستگان گیلان ماهانه یک‌میلیون و ۹۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند و این رقم یک‌سوم خط فقر است.

ایزدی با تأکید براینکه بازنشستگان گیلان به لحاظ معیشتی دارای مشکل هستند، تصریح کرد: مسؤولان مربوطه و نمایندگان مردم در مجلس به موضوع مذکور توجه ویژه داشته باشند.

وی، نبود امنیت شغلی را از مشکلات کارگران در گیلان دانست و اظهار کرد: مشکل مذکور در مدت ۱۰ سال گذشته ایجاد شده است.

دبیر اجرائی خانه کارگر تشکیلات گیلان از وجود ۴۰۰ هزار نفر کارگر بیمه شده تامین اجتماعی در استان خبر داد و اضافه کرد: ۹۸ درصد از کارگران مذکور قراردادی هستند و امنیت شغلی می‌خواهند.

ایزدی با بیان اینکه همسان‌سازی حقوق با مصوبه مجلس شورای اسلامی برای تمام اقشار صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: همسان‌سازی حقوق درباره بازنشستگان گیلان انجام نشده است.

وی، تامین اجتماعی را سازمانی غیر دولتی دانست و بیان کرد: دولت بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد تومان به سازمان مذکور بدهکار است و این امر موجب شده حقوق بازنشستگان گیلان دیر پرداخت شود.

دبیر کانون بازنشستگان گیلان با اشاره به فعالیت تنها یک بیمارستان تامین اجتماعی در استان، تصریح کرد: گیلان در داشتن بیمارستان تامین اجتماعی نسبت به استان‌های گیلان مظلوم واقع شده و بیمارستان رسول اکرم(ص) پاسخگوی نیاز کارگران و بازنشستگان استان نیست.

Share