صبح امروز صورت گرفت؛

مرکز کنترل ترافیک رشت افتتاح شد | نیاز رشت به پنج خودروی مکانیزه ثبت تخلف

مرکز کنترل ترافیک شهرستان رشت دقایقی قبل با حضور اعضای شورای اسلامی، فرماندار رشت، رئیس راهنمایی و رانندگی گیلان و جمعی از مسئولین افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مرکز کنترل ترافیک شهرستان رشت دقایقی قبل با حضور اعضای شورای اسلامی، فرماندار رشت، رئیس راهنمایی و رانندگی گیلان و جمعی از مسئولین افتتاح شد.

مرکز کنترل ترافیک موجب تسهیل مباحث ترافیکی رشت است

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت در ابتدای این مراسم با اشاره به افتتاح مرکز کنترل ترافیک رشت اظهار کرد: در شورای پنجم رشت تمامی اعضای کمیسیون ترافیک شورا، معاونت حمل و نقل و ترافیک شورا و… عزم خود را برای راه اندازی این مرکز به کار گرفتند.

اسماعیل حاجی پور افزود: مشکلاتی از جمله گرفتن کد گذر واژه و… در راستای راه اندازی این مرکز وجود داشت که با همراهی رئیس راهنمایی و رانندگی گیلان برطرف شد.

وی با بیان اینکه مرکز کنترل ترافیک فقط به منظور ثبت تخلفات راه اندازی نشده است تصریح کرد: کنترل تردد اتوبوس ها، تاکسی های سطح رشت و… از جمله وظایف و مزایای راه اندازی این مرکز است.

حاجی پور با اشاره به اینکه مرکز کنترل ترافیک موجب تسهیل مباحث ترافیکی رشت است بیان کرد: اعضای شورا در تلاش برای خدمات رسانی هستند و شهر رشت در حال حاضر ظرفیت تردد این تعداد خودرو را ندارد و یقینا در بودجه ۹۷ شهرداری رشت به مواردی از جمله بازگشایی مسیر توجه ویژه می شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت گفت: تمام تلاشمان را برای کاهش بار ترافیکی در سطح رشت به کار گرفته و امیدوارم با همراهی و مساعدت همه مدیران و شهروندان شاهد ایجاد نظم ترافیکی در رشت باشیم.

وی افزود: مردم رشت در پیشینه خود صاحب اولین ها در فرهنگ و تمدن هستند و این پروژه بزرگ را به شهروندان فهیم رشت تقدیم می کنیم.

شهر رشت به واسطه داشتن مردمان با فرهنگ که زبانزد خاص و عام است

رئیس راهنمایی و رانندگی گیلان در این مراسم با بیان اینکه مقوله ترافیک بسیار حساس است اظهار کرد: با توجه به سفرها و زندگی اجتماعی و نیاز اساسی که در جامعه امروزی احساس می شود پرداختن به مبحث ترافیک بسیار حائز اهمیت است.

محمدرضا محمدی افزود: داشتن زیر ساخت ها و ابزار در این باره بسیار مهم است و شهر رشت به واسطه داشتن مردمان با فرهنگ که زبانزد خاص و عام است باید در این باره پیش گام باشد.

وی با بیان اینکه کاهش تخلفات رانندگی در رشت نشان دهنده فرهنگ و تمدن مردم این شهر است تصریح کرد: در کنار فرهنگ و ارائه آموزش نیازمند به ابزارهای لازم ترافیکی نیز هستیم و راه اندازی مرکز کنترل ترافیک رشت در این راستا بوده است.

محمدی افزود: استان گیلان در بخش تلفات رانندگی با کاهش مواجه بوده است و کنترل تخلفات رانندگی با توجه به حجم نیروی پلیس پاسخگو نیست و امروزه با نصب دوربین های ثبت تخلف یقینا نظارت بیشتری در این حیطه انجام می شود.

رئیس راهنمایی و رانندگی گیلان کاهش تصادفات را از جمله اهداف راه اندازی مرکز کنترل ترافیک دانست و گفت: این مهم با همراهی مردم امکانپذیر است و ۹۰ درصد مردم از راه اندازی این مرکز ابراز رضایت می کنند.

محمدی بیان کرد: طرح های ترافیکی به واسطه عرض خیابان های شهر رشت به سختی انجام می شود و تقاضای ارتقای کمی دوربین های ثبت تخلفات را داریم .

وی داشتن خودروهای مکانیزه ثبت تخلفات ثابت را از جمله نیازهای شهر رشت دانست و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی در رشت نیازمند داشتن خودروهای مکانیزه در راستای روان سازی ترافیک شهر هستیم.

رئیس راهنمایی و رانندگی گیلان افزود: پنج خودروی مکانیزه ثبت تخلف نیاز شهر رشت را برطرف می کند.

توسعه در جامعه باید به طور متوازن انجام شود

فرماندار رشت نیز در این مراسم اظهار کرد: توسعه در جامعه باید به طور متوازن انجام شود یکی از اهداف راه اندازی مرکز کنترل ترافیک ثبت تخلف است.

سید محمد احمدی افزود: با تردد ۲۰۰ هزار خودرو به طور شبانه روزی در شهرستان رشت نمی توانیم متقاضی انجام رفتار سنتی در حوزه ترافیک باشیم و اعمال قانون از طریق صدور قبض جریمه پاسخگو نیست.

وی با اشاره به اینکه از طرح های کارشناسی شده در حوزه ترافیک حمایت می شود گفت: از طرح هایی که به روان سازی ترافیک رشت کمک کند در شورای شهرستان و استان حمایت می کنیم.

فرماندار رشت افزود: نگاهی که در مقوله ترافیک در شهرستان رشت حاکم است نگاهی کارشناسانه بوده و امیدوارم در این دوره شاهد شکوفایی و رشد همه جانبه رشت باشیم.

احمدی بیان کرد: تلفات رانندگی در داخل شهر رشت در مقایسه با سال گذشته ۲۷ درصد کاهش داشته است.

باید مشکلات ترافیکی شهر رشت را برطرف کنیم

شهردار رشت نیز این مراسم اظهار کرد: هنوز در ابتدای کار هستیم و اگر قرار است رشت تبدیل به مقصد گردشگری شود باید مشکلات ترافیکی شهر را برطرف کنیم.

مسعود نصرتی با بیان اینکه هسته مرکزی شهر نباید درگیر ترافیک باشد تصریح کرد: یکسری تعارفات در حیطه ترافیک باید برطرف شود و اگر به دنبال پویایی ، تولید درآمد و ثروت هستیم باید به این مهم به طور ویژه توجه شود.

وی افزود: فاز دوم این مرکز امروز در راهور گیلان افتتاح می شود و در حال حاضر ۳۹ دوربین ثبت تخلف خریداری و نصب شده و قصد داریم به زودی دوربین ها را ارتقا ببخشیم.
نصرتی با بیان اینکه جمعیت شهر رشت شناور است گفت: با برنامه ریزی های انجام شده یقینا به جایگاه خوبی در مقوله ترافیک دست پیدا می کنیم و از طریق سرمایه گذاری که فراخوان آن هفته آینده اعلام می شود نسبت به ایجاد زیر ساخت فیبر نوری در رشت ورود می کنیم.

شهردار رشت با اشاره به اینکه مشکلات ترافیک دررشت باید حل شود گفت: حتی اگر نمی خواهیم گردشگر پذیر شویم باید مشکل ترافیک رشت را برطرف کنیم و این معضل موجب آزار روان و اعصاب شهروندان شده است.

وی در خاتمه با تقدیر از رسانه ها در راستای پوشش اخبار حوزه مدیریت شهری گفت: امیدوارم با تصویب بودجه سال ۹۷ شهرداری رشت بتوانیم شرایط را به سمت مطلوب پیش برده و شاهد توسعه روز افزون و همه جانبه شهر رشت باشیم.

Share