جانبازی در جلسه ستاد بحران شهرستان لاهیجان:

مردم لاهیجان از بارش برف لذت ببرند | مسئولین آماده خدمت رسانی به مردم هستند

مقام عالی دولت در شهرستان لاهیجان با بیان اینکه ارتفاع برف بین کمتر از ۱۰ سانتیمتر تا بیش از ۴۰ سانتیمتر و با احتمال رسیدن به ۶۰ سانتیمتر پیش بینی شده است، افزود: روز دوشنبه در کل استان قطع بارش را شاهد خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «جلسه ستاد بحران شهرستان لاهیجان»، به ریاست امیر جانبازی سرپرست فرمانداری و با حضور ذبیح‌الله نیکفر نماینده مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان برگزار شد.

سرپرست فرمانداری لاهیجان در این جلسه با اشاره به لزوم آمادگی کامل دستگاه های اجرایی برای مدیریت بهینه بحران در سطح شهرستان، گفت: امید است بارش های پیش رو با توجه به تنش کم آبی سال زراعی آینده، در تأمین ذخایر آبی شهرستان یاری کننده باشد.

وی با بیان اینکه باید به گونه ای برنامه ریزی شود که همه مردم از این بارش ها لذت ببرند و بدون هیچ گونه تنشی، حداکثر استفاده را از این موهبتی الهی داشته باشند، خاطرنشان کرد: بر اساس گزارشات دریافتی احتمالاً بارش برف از شنبه شب (شب یکشنبه) آغاز و تا روز دوشنبه ادامه خواهد یافت، ولی باید اقدامات لازم جهت آمادگی دستگاه ها، ساعت ها پیش از این زمان صورت گرفته باشد.

جانبازی با اشاره به اینکه تمرکز بارش در مناطق غربی و شرقی استان گیلان است، یادآور شد: در مناطق شرقی تمرکز بارش در دو شهرستان لاهیجان و سیاهکل قرار دارد.

وی ادامه داد: شب جمعه در نواحی غربی استان میزان بارش شدید شده و ممکن است رفته رفته به مناطق شرقی کشیده شود. روز شنبه نیز در جلگه بارش باران و در ارتفاعات برف خواهیم داشت. همچنین، از عصر یکشنبه کاهش بارش از سمت غرب شروع می شود و احتمالاً روز دوشنبه به مناطق شرقی خواهد رسید.

مقام عالی دولت در شهرستان با بیان اینکه ارتفاع برف بین کمتر از ۱۰ سانتیمتر تا بیش از ۴۰ سانتیمتر و با احتمال رسیدن به ۶۰ سانتیمتر پیش بینی شده است، افزود: روز دوشنبه در کل استان قطع بارش را شاهد خواهیم بود.

جانبازی گفت: حداکثر مجموع بارش ۱۱۰ میلی متر با میانگین ۹۰ میلی متر و حداکثر مجموع عمق برف ۳۷ سانتیمتر با میانگین ۲۴ سانتیمتر، توسط مدل های هواشناسی برای شهرستان لاهیجان تخمین زده شده است.

وی با اشاره به اهمیت اتکا به مردم و لزوم مشارکت آنان در مدیریت بحران، تصریح کرد: خوشبختانه آمادگی همه دستگاه های اجرایی شهرستان در سطح بالایی قرار داشته و مسئولین آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

سرپرست فرمانداری لاهیجان به ضرورت کنترل ترافیک توسط مجموعه نیروهای پلیس راه و راهداری، در مسیرهای داخل و بین شهری اشاره کرد و گفت: به منظور کمک رسانی بهینه تر اولویت شریان های اصلی بوده و باید جهت عبور و مرور و جلوگیری از ایجاد ترافیک توسط خودروهای سنگین برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه باز بودن مسیرهای دسترسی به مناطق حساس از قبیل بیمارستان ها، ایستگاه های برق و گاز، دامداری ها، مرغ داری ها و … در اولویت قرار گیرد، افزود: کمک رسانی به روستاها و تأمین نیازهای غذایی و سوختی این مناطق، برنامه ریزی شود.

جانبازی با تأکید بر وظیفه سنگین اداره راهداری شهرستان لاهیجان طی دوره بارش برف، گفت: لازم است ماشین آلات و رانندگان این اداره حضوری مستمر و بدون غیبت در سطح شهرستان داشته باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مدیریت شبکه بهداشت برای بیماران صعب العلاج و موقعیت های اورژانسی از قبیل رسیدگی به زنان باردار برنامه ریزی نماید.

سرپرست فرمانداری لاهیجان تصریح کرد: بنیاد مسکن با هماهنگی شهرداری و سازمان های مردم نهاد برای برف روبی سقف منازل برنامه ریزی های لازم را بعمل آورند.

وی با بیان اینکه مقر مدیریت بحران، فرمانداری شهرستان بوده و شخص فرماندار به عنوان مدیر بحران منبع رسمی مصاحبه رسانه ها جهت اعلام وضعیت حاکم بر منطقه خواهد بود، خاطرنشان کرد: در آینده بنا داریم با کمک نماینده مجلس، مقری دائمی جهت کنترل بحران در شهرستان لاهیجان ایجاد کنیم.

جانبازی با اشاره به لزوم حرکت شبانه روزی ماشین آلات سنگین راهداری در مسیرهای اصلی جهت جلوگیری از نشستن برف طی دوره بارش، گفت: خود به شخصه همراه با همه دستگاه های اجرایی در سطح شهرستان حضور خواهم داشت.

وی با اشاره به آمادگی همه ماشین آلات سنگین بخش خصوصی برای امداد رسانی طی دوره بارش برف، تصریح کرد: لازم است اداره جهاد کشاورزی شهرستان، همه تراکتورها و تیلرهای کشاورزی را در حالت آماده باش کامل قرار دهد.

سرپرست فرمانداری از همه دستگاه های مرتبط درخواست کرد تا تدابیر لازم را برای تأمین سوخت و بررسی وضعیت فنی ماشین آلات طی دوره بارش بیاندیشند.

وی با بیان به اینکه با اشاره به لزوم هماهنگی لازم برای استمرار فعالیت نانوایی ها گفت: بهره گیری ویژه از ظرفیت دهیاران و شوراها جهت اطلاع رسانی و همیاری و نیز تأمین ذخیره سوخت مورد نیاز برای روستاهای فاقد گاز در اولویت قرار گیرد.

جانبازی با تأکید بر اینکه همه مدیران ادارات و نیروهای تحت امر آنان باید پاسخگوی مردم باشند، تصریح کرد: وظیفه همه ماست که به تماس های تلفنی و درخواست های مردمی با رویی گشاده و اخلاقی نیکو پاسخ دهیم و درصدد رفع مشکلات آنان برآئیم.

وی در پایان با اشاره به ضرورت مدیریت بحران به شکلی متمرکز و منسجم از سوی دستگاه های اجرایی گفت: لازم است به هیچ وجه شاهد قطعی برق، آب، گاز و تلفن در سطح شهرستان نباشیم.

Share