امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه:

مردم با شعار و ادعا قانع نمی‌شوند | از مدیران پروازی و نیروهای غیربومی استفاده نشود

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با تأکید بر اینکه با شعار و ادعا نمی‌توان مردم را قانع کرد گفت: دستگاه قضایی باید سنبل اجرای عدالت در جامعه باشند به این معنی که باید این اعتماد و اطمینان را در مردم ایجاد کنند که قانون به یک نحو در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمد ساجدی در آئین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه آستانه با گرامیداشت ایام دهه فجر و تسلیت شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به برکت مجاهدت‌ها و ایثارگری عزیزان انقلابی به دست ما رسیده است که باید قدردان آن باشیم.

وی با بیان اینکه باید برای وجود نعمت انقلاب شکرگزار باشیم گفت: باید علاوه بر قدردانی لسانی به‌صورت عملی نیز شاکر به این نعمت بزرگ باشیم.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه این انقلاب به‌آسانی و ارزانی به دست ما نرسیده است افزود: باید در حفظ و صیانت از انقلابی که ثمره خون شهیدان است اهتمام داشته باشیم.

خطیب جمعه آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه یکی از ساده‌ترین راه‌های ادای وظیفه و وفاداری به‌نظام و رهبری حضور در راهپیمایی میلیونی ۲۲ بهمن است بیان کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی استقلال است که به‌عنوان یکی از محوری‌ترین شعارهای مردم در انقلاب پیشتازی کرده است.

ساجدی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را از شعارهای انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: درگذشته علاوه بر این‌که رهبران کشورهای دیگر برای کشور ما تصمیم سازی می‌کردند شاهد تصمیم‌گیری سفرای کشورها نیز در ایران بودیم.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه گفت: انقلاب ما جایگزین یک نظام استبدادی شده است گفت و به همین دلیل است که دشمنان از ما عصبانی هستند و اعمال دشمنی می‌کنند.

وی با بیان اینکه جلوگیری از ظهور ثمرات جدید و استمرار و استقرار انقلاب از دلایل دشمنی آن‌ها با جمهوری اسلامی ایران است خاطرنشان کرد: مردم غیرتمند ایران اسلامی باتحمل فشارها و تحریم‌ها ایستادگی کردند و عشق خود را به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان دادند.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نمونه‌ای از عشق و ارادت مردم به انقلاب است اظهار کرد: اگر بخواهیم مردم پشتیبان نظام باشند باید پایبند به آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران باشیم تا مردم احساس رضایت و آرامش داشته باشند.

ساجدی عدالت را یکی از آرمان‌های انقلاب عنوان کرد است و افزود: عدالت باید به معنای گسترده و عمیق آن در عرصه‌های مختلف اقتصادی، قضایی و اجتماعی احساس شود و مردم آن را احساس کنند.

خطیب جمعه آستانه‌اشرفیه با تأکید بر اینکه با شعار و ادعا نمی‌توان مردم را قانع کرد گفت: دستگاه قضایی باید سنبل اجرای عدالت در جامعه باشند به این معنی که باید این اعتماد و اطمینان را در مردم ایجاد کنند که قانون به یک نحو در حال اجرا است.

وی به با اشاره به این‌که امام خمینی (ره) در درس تئوری ولایت‌فقیه اعلام کرده بودند که همه افراد حتی پیامبران و معصومین ازنظر اسلام در برابر قانون یکسان هستند گفت: اگر احساس تبعیض برای مردم درباره احقاق حق و اعمال قوانین ایجاد شود وضعیت ناخوشایندی در مردم ایجاد می‌شود.

خطیب جمعه آستانه‌اشرفیه تصریح کرد: باید مردم مطمئن شوند که دستگاه قضایی بدون گرایش‌های سیاسی اعمال قانون کرده و تصمیم‌گیری می‌کنند.

ساجدی با بیان اینکه قضات و عوامل دادگستری باید سالم و وارسته باشند خاطرنشان کرد: اگر دستگاه قضایی یک دستگاه دست‌پاک باشد مردم در ورود دعوا به قوه قضاییه اعتماد می‌کنند وضعیت مطلوبی در جامعه رقم خواهد خورد.

خطیب جمعه آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه باید در حوزه فرایندها، مجاری و ساختارهای قانونی برای امکان استفاده همه اشخاص از فرصت‌های اجتماعی و اقتصادی برابر اقدام شود گفت: معیار گزینش افراد در مشاغل باید مسائل منطقی علمی و عادلانه باشد نه تبعیض و پارتی‌بازی که اگر این‌گونه شد نظام از پشتیبانی مردمی بی‌بهره خواهد شد.

وی با بیان اینکه نظام اقتصادی باید به‌گونه‌ای باشد که توزیع عادلانه ثروت در جامعه یکسان باشد خاطرنشان کرد: چگونه است که ۸۰ درصد درآمد و ثروت دست ۲۰ درصد جامعه و ۲۰ درصد از درآمد نصیب ۸۰ درصد مابقی جامعه قرار می‌گیرد.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه مسئولان در همه رده‌های مختلف نظام باید با مردم صمیمی، صادقانه، متواضعانه برخورد کنند افزود: باوجوداینکه در آستانه چهل‌سالگی انقلاب هستیم و شاهد موفقیت‌هایی در حوزه امنیت، اقتدار ملی و پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیک هستیم اما به‌هرحال شاهد مشکلات اساسی هم هستیم.

وی با بیان اینکه حال اقتصاد کشور خوب نیست گفت: فقر گسترده باعث شرمندگی نظام و وفاداران انقلاب است.

خطیب جمعه آستانه‌اشرفیه با اذعان به اینکه در امور اجتماعی و فرهنگی جامعه مشکلاتی دیده می‌شود گفت: بیکاری برای نظام ما عیب محسوب می‌شود.

ساجدی با بیان اینکه امیدواریم با تمرکز و جدیت دولت بنا بر وعده‌هایی که بیان کرده‌اند دو مقوله اقتصاد و اشتغال حل شود افزود: نباید به حاشیه‌سازی‌ها و ماجراجویانه ها توجه کرد.

وی با اشاره به‌اتفاق مطلوب در آستانه‌اشرفیه بیان کرد: بااینکه ۸۰ درصد بادام‌زمینی کشور از نوع مرغوب آن در استان تولید می‌شود اما مرکز تحقیقات در رشت و ایستگاه تحقیقاتی آن در لشت نشا بوده است که به حول قوه الهی مرکز تحقیقات بادام‌زمینی در آستانه افتتاح شد.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با امید به اینکه نیروها و مدیریت آن از آستانه انتخاب شود افزود: امیدواریم که از مدیران پروازی و نیروهای غیربومی استفاده نشود.

ساجدی با اذعان به اینکه افزایش تولید بادام باعث رونق اقتصاد کشاورزان می‌شود تصریح کرد: مردم آستانه باید خود نسبت به بادام غیرت نشان دهند و اجازه خیانت به آن را از طریق مخلوط کردن بادام آستانه با بادام خارجی را به بازار ندهند.

وی به برگزاری مراسم تجلیل از اصحاب فرهنگ و هنر اشاره کرد و افزود: برگزاری جشنواره عکاسی بوژاک به‌عنوان بخشی از منابع طبیعی آستانه شایسته تقدیر است.

Share