امام‌ جمعه موقت رشت:

مردم از مسئولان پاسخ درست و رفتار صحیح می‌خواهند | مراقبت از جوانان باید اولویت نخست باشد

امام‌جمعه موقت رشت با بیان اینکه مردم از مسئولان پاسخ درست و رفتار صحیح می‌خواهند گفت: جان شما و جان انقلاب اسلامی، شما را به خدا کاری نکنید که انقلاب اسلامی دچار آسیب شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام‌والمسلمین یوسف صدیقی عربانی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت با بیان اینکه بر اساس آیات و روایات اسلام عالم‌گیر می‌شود گفت: صدای پای ظهور مهدی موعود عجل الله به گوش می‌رسد و دشمن بداند چه بخواهد چه نخواهد پیروزی از آن اسلام است.

وی با بیان اینکه رهبر کبیر انقلاب اسلامی با دستی تنها در این عرصه بزرگ قدم برداشته است گفت: خداوند ایشان را تنها نگذاشته و دست ایشان را در این هدف بزرگ گرفته و انقلاب اسلامی هم خون‌های زیادی را برای تحقق این هدف هدیه داده است.

امام‌جمعه موقت رشت با اشاره به اهمیت قدردانی از خانواده معظم شهدا افزود: این موضوع را مسئولان باید بدانند و در انجام فعالیت‌ها و مسئولیت‌های خود کوشا باشند و در غیر این صورت مسئولیت را رها کنند و بروند.

صدیق عربانی با بیان اینکه مردم از مسئولان پاسخ درست و رفتار صحیح می‌خواهند گفت: جان شما و جان انقلاب اسلامی، شما را به خدا کاری نکنید که انقلاب اسلامی دچار آسیب شود زیرا این انقلاب یادگار امام خمینی (ره) است.

وی با اشاره به شرایط کشاورزان و مشکلات این حوزه گفت: کاری نکنید که کشاورزان ناامید شوند تا تولید و زمین‌های کشاورزی خود را رها کرده و به شهرها مهاجرت کنند، شما را به خدا از کشاورزان حمایت کرده و مشکلات آن‌ها را برطرف کنید.

خطیب جمعه موقت رشت با بیان اینکه رسیدگی در برخی از استان‌ها کمتر از استان‌های دیگر انجام می‌شود گفت: این مسئله معنی عدالت را صرف نمی‌کند لذا باید بر اساس عدالت به همه استان‌ها رسیدگی شود.

صدیق عربانی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان کرد: باوجود مشکلات، زحمت‌های زیادی توسط دلسوزان نظام کشیده شده است و نباید در ارزیابی ۳۹ سال از عمر انقلاب صرفاً منفی‌بافی را در پیش بگیریم.

وی با اشاره به موضع‌گیری ترامپ و عدم پایبندی وی به تعهدات آن تصریح کرد: می‌گویند به شرطی پایبند برجام خواهیم بود که مختار باشیم به همه مراکز نظامی ایران سرک بکشیم؛ لعنت خدا بر شما چگونه است که نقاط دیگر جهان، به انرژی هسته‌ای دست پیداکرده‌اند، حال که نوبت به ما رسیده است می‌خواهید آن را محدود کنید؟ لذا بدانید رهبری معظم نظام و مردم این اجازه را به شما نخواهند داد که به مراکز مهم کشور سرک بکشید.

امام‌جمعه موقت رشت با گرامیداشت ایام شهادت بی‌بی دوعالم حضرت زهرا (س) و تقارن آن با دهه مبارک فجر اظهار کرد: بندگان خدا در طول زندگی خود در مواجهه با مشکلات و امتحانات زیادی مواجه هستند که باید با پیش گرفتن روش درست، رسم بندگی را به‌جای آورند.

وی با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) درباره مراقبت از آن‌ها و پیگیری امور جوانان بیان کرد: در برابر جوانان ناملایماتی وجود دارد که اگر در مواجهه با تبلیغات قرار گیرند ممکن است به سمت آن‌ها گرایش یابند و از همین رو باید مراقبت از جوانان را سرلوحه کار خو قرار دهیم.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه اگر از خدا بترسید شیاطین از ما دور خواهند بود گفت: اگر ترس از خدا را سرلوحه زندگی خود ندانیم شیاطین در زندگی انسان را رها نمی‌کنند.

صدیق عربانی با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر تصریح کرد: سؤالات موجود در جهان نشان از ترس گسترش اسلام در دنیا است لذا این معجزه خداست که علی‌رغم این‌همه هجمه علیه اسلام بازهم مردم دنیا به اسلام گرایش داشته و روزبه‌روز بر تعداد مسلمانان افزوده می‌شود

وی با بیان اینکه امروز ایران ام‌القری جهان اسلام است افزود: اثرات انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی عالم‌گیر شده است و رهبر انقلاب نیز بر ادامه حرکت انقلاب در دنیا تأکید دارند.

Share