با حضور رئیس دانشگاه گیلان

مدیران برتر دانشگاه گیلان معرفی شدند | ده برابر شدن دانشجویان غیر ایرانی در پنج سال اخیر

اولین نشست رئیس دانشگاه گیلان در دوره مدیریتی جدید با رؤسا و معاونین دانشکده ها و مدیران گروه های آموزشی با محوریت ارائه راهبردها، شنیدن پیشنهادها، انتقادها و دریافت ایده ها برای اداره بهتر دانشگاه در تالار حکمت دانشگاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر احمد رضی در این نشست با اشاره به موفقیت های دانشگاه در حوزه های مختلف در چهار سال گذشته خاطر نشان کرد: همه اقشار دانشگاهی در رقم زدن رشد و پویایی دانشگاه سهیم هستند و ضمن تقدیر از یکایک دانشگاهیان، این موفقیت ها را مرهون همدلی همه اعضای خانواده بزرگ دانشگاه گیلان دانست.

رئیس دانشگاه گیلان کسب موفقیت های بین المللی دانشگاه، رشد تعداد قراردهای منعقده دانشگاه با صنعت، افزایش مشارکت خبرین و واقفین در توسعه فضای فیزیکی و… را مرهون مشارکت و تلاش وافر دانشگاهیان دانست و گفت: بی شک در کنار این موفقیت ها نیاز به آسیب شناسی و رفع موانع برای حرکت متوازن و رو به پیشرفت همه واحدها است.

دکتر رضی در ادامه با اشاره به سند راهبردی و برنامه عملیاتی دانشگاه تصریح کرد: سیاست دانشگاه در سال های آتی بر مبنای حرکت متناسب با برنامه های تدوین شده مذکور است که در این راستا ملاک عمل مبتی بر ارتقای شاخص های کیفی و پرهیز از رشد کمی صرف است.

وی افزایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی متناسب با شاخص های کیفی، ده برابر شدن دانشجویان غیر ایرانی در پنج سال اخیر، برنامه محوری و ترویج این گفتمان در سطح دانشگاه را از جمله سیاست های دانشگاه در دوره جدید دانست.

دکتر رضی همچنین تقویت نظارت و ارزیابی، لزوم نگاه اقتصادی در کار و تبدیل علم به ثروت، مدیریت هزینه ها و تاکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی را از دیگر سیاست های دانشگاه در سال های آینده برشمرد.

رئیس دانشگاه گیلان از مدیران گروه های آموزشی خواست که برای گروه خود برنامه راهبردی داشته باشند و عنوان کرد: گرفتن دانشجویان پست دکتری در گروه های آموزشی، تعریف سرفصل های جدید، ایجاد رشته های بین رشته ای و … منوط به این است که هر عضو هیأت علمی دانشگاه با مطالعه و محور قرار دادن سند راهبردی و برنامه عملیاتی دانشگاه یک برنامه پنج ساله داشته باشد.

در ابتدای این نشست نیز دکتر علی بانی مدیر روابط بین الملل و دکتر محمد دوستار مدیر برنامه، بودجه و تحول اداری به ترتیب در ارتباط با فعالیت های بین المللی دانشگاه و تشریح برنامه راهبردی دانشگاه به ایراد سخن پرداختند.

گفتنی است در انتهای این مراسم هم تعدادی از اعضای حاضر به بیان دیدگاه ها و نظرهای خود در حوزه های مختلف پرداختند و همچنین در این مراسم بر اساس نظر سنجی های انجام شده قبلی توسط دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه، از مدیران برتر دانشگاهی به شرح زیر تقدیر به عمل آمد.

دکتر احد صحراگرد به عنوان رئیسْ دانشکدهْ برتر
دکتر علی صفایی به عنوان معاون آموزشی برتر در بین دانشکده ها
دکتر رامین کوهی کمالی به عنوان معاون پژوهشی برتر در بین دانشکده ها
دکتر علیرضا نیکویی مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی به عنوان مدیر گروه برتر
دکتر علی جمالی مدیر گروه سابق مهندسی مکانیک به عنوان مدیر گروه برتر
دکتر ایرج باقری مدیر گروه سابق مهندسی مکانیزاسیون به عنوان مدیر گروه برتر
دکتر رضا انصاری مدیر گروه شیمی به عنوان مدیر گروه برتر

Share