با برگزاری انتخابات؛

مجمع خیرین سلامت استان گیلان هیات امنای خود را شناخت

یوسف‌زاده چابک با بیان اینکه کار خیرین سلامت، کاری مقدس است گفت: خیرین سلامت با حرکت خودش جوش خود سبب بهبود زیر ساخت ها و تجهیزات بیمارستانی و نیز باعث ارتقاء سلامت جامعه می‌شوند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، انتخابات مجمع خیرین سلامت استان گیلان پیش ظهر امروز در دانشگاه علوم پزشکی استان و با حضور معاون امور استانهای کشور، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمعی از فعالان عرصه سلامت برگزار شد.

در ابتدای جلسه ساهرخ یوسف‌زاده چابک با بیان اینکه کار خیرین سلامت، کاری مقدس است، گفت: خیرین سلامت با حرکت خودش جوش خود سبب بهبود زیر ساخت‌ها و تجهیزات بیمارستانی و نیز باعث ارتقاء سلامت جامعه می‌شوند.

رییس علوم پزشکی گیلان افزود: کاری که خیرین سلامت انجام میدهند نوعی انفاق است که نفع آن به آحاد مردم جامعه می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه خود عضوی از جامعه سلامت هستم، خاطرنشان کرد: دست خیرین سلامت را می‌بوسم که در راستای افزایش سلامت در جامعه تلاش می‌کنند و بنده به سوی آنان دست نیاز دراز می‌کنم.

یوسف‌زاده چابک در ادامه گزارش عملکرد این مجمع در استان را عنوان کرد و گفت: در تجهیزات پزشکی و غیر پزشکی ۴۲۴ مورد به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، پروژه های عمرانی ۱۶۰ عدد به مساحت ۲۱ هزار و ۶۱۳ متر مربع و ارزش ریالی ۷ میلیارد و ۱۶۷ میلیون ریال و ۲۴ قطعه زمین اهدایی به مساحت ۱۳ هزار متر مربع و به ارزش ۵ میلیارد و ۹۴۴ میلیون ریال از اقدامات مهم مجمع خیرین سلامت در استان گیلان است.

وی در پایان با بیان اینکه شناسایی و جلب مشارکت خیرین سلامت از گام های موثر و اساسی در عرصه بهبود سلامت جامعه خواهد بود، اظهار کرد: منابع دولتی کفاف هزینه‌های زیاد حوزه سلامت را نمیکند و خیرین سلامت کمک بزرگی در این زمینه خواهند بود.

کسانی که سمت دولتی دارند نمی‌توانند در این مجمع شرکت کنند

در ادامه جلسه معاون امور استان‌های مجمع خیرین کشور با بیان اینکه بهره‌مندی از تامین اجتماعی و بهداشت برای همه مردم ایران باید فراهم باشد، گفت: مجمع خیرین سلامت یکی از بازوان محکم برای ارتقاء سلامت در جامعه است.

اسماعیل غنیان افزود: در حال حاضر ۷۰نقطه از کشور شورای مجمع خیرین سلامت مشغول فعالیت هستند که ۹۲ هزار نفر تا پایان سال گذشته در این مجمع حضور داشتند و بیش از ۵ هزار میلیارد تومان کمکی بود که از مجمع خیرین سلامت به جامعه سلامت کشور انجام شد.

وی در خصوص انتخابات این مجمع گفت: کسانی که در این مجمع حضور پیدا می‌کنند باید پای کار باشند.

معاون امور استان‌های مجمع خیرین کشور ادامه داد: طبق قانون، کسانی که سمت دولتی دارند نمی‌توانند در این مجمع شرکت کنند.

غنیان با بیان اینکه باید از ظرفیت افراد پرتلاش در این زمینه بهرمند شویم، یادآور شد: زنان بسیار می‌توانند در این حوزه به ما کمک کنند، باید از پتاسیل بانوان در مجمع سلامت خیرین استفاده کنیم و در کارها نیز باید پژوهش را در اولویت قرار دهیم.

وی از مجمع خیرین گیلان خواست که با خیرین سایر استان‌ها هماهنگ باشد و بتواند از ظرفیت آنها برای کمک به حوزه سلامت استان استفاده کنند.

غنیان افزود: در انتخابات این مجمع ۱۲ نفر به عنوان هیات امنا انتخاب می‌شوند که ۷ نفر اصلی و ۲ نفر علل بدل هستند و ۳ نفر نیز به عنوان بازرس منصوب می‌شوند.

در پایان جلسه، انتخابات انجام صورت پذیرفت که دکتر بهبودی به عنوان رییس هیات مدیره، خانم تحریری نیک صفت نائب رییس، کیانوش کوچکی نژاد به عنوان مدیر عامل و مهندس گلریز به عنوان خزانه دار انتخاب شدند.

گفتنی است مهندس قویدل، آقای کامران زاده، دکتر بهبودی، دکتر تحریری نیک صفت، دکتر محمدرضا امینیان، مهندس کریمی، مهندس گلریز،حجت الاسلام چهری، محمدحسن عاقل منش، دکتر کیائی، مهندس کرامتی و غلامعلی قربانی ۱۲ عضو هیات امنا هستند.

Share