جریمه سنگین در انتظار متخلفان

متخلفان طرح کنترل ترافیک ‌شهر رشت از ۱۵ اسفند اعمال قانون می‌شوند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با اشاره به افتتاح مرکز کنترل ترافیک شهرستان رشت گفت:‌ از ‌۱۵ اسفند، طرح کنترل ترافیک و اعمال قانون تخلفات ثبت شده توسط دوربین‌ها در شهر رشت اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت:‌ از تاریخ ‌۱۵ اسفند،‌ مرکز کنترل ترافیک شهرستان رشت به کمک دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلفات به صورت رسمی اقدام به اعمال قانون متخلفان می‌کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد:‌ از این پس تمامی تخلفاتی که در سطح شهر رشت توسط  رانندگان متخلف به هر نحوی انجام شود توسط دوربین‌های مکانیزه و کاملاً هوشمند مرکز کنترل ترافیک رصد می‌شود.

محمدی با تاکید بر اینکه رانندگان باید همواره از قانون تبعیت کنند افزود:‌ برای اطلاع رسانی بیشتر به مردم،‌ یک فرصت بیست روزه در نظر گرفته شد و پس از پایان این مهلت زمانی از تاریخ ۱۵ اسفند نسبت به اعمال قانون جرایم ثبت شده اقدام می‌شود.

 ‌وی نوع تخلفاتی که توسط دوربین‌ها ثبت می‌شوند را برشمرد و ابراز داشت:‌ عبور از چراغ قرمز،‌ تجاوز به گذرگاه‌های عابر پیاده،‌ سرعت غیرمجاز و ورود به محدوده طرح ترافیک مهم‌ترین تخلفاتی هستند که دوربین‌های هوشمند اقدام به ثبت آن می‌کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان عنوان کرد:‌ در نخستین ساعات افتتاح و آغاز به کار رسمی مرکز کنترل ترافیک شهرستان رشت،‌ بالای ۲۱۵ مورد تخلف عبور از چراغ قرمز ثبت شده که نشان دهنده بی‌توجهی برخی رانندگان نسبت به مقررات است.

محمدی با اشاره به میزان جریمه برخی تخلفات ثبت شده توسط دوربین‌ها بیان داشت:‌ از تاریخ ‌۱۵ اسفند هر راننده‌ای که اقدام به عبور از چراغ قرمز کند مبلغ ۲۰۰ هزار تومان جریمه شده علاوه بر این نمره منفی نیز در گواهینامه شخص متخلف درج می‌شود.

وی به موضوع پارک دوبله خودروها نیز اشاره کرد و افزود:‌ با توجه به شعاع دید وسیع دوربین‌های نظارتی مرکز کنترل ترافیک، هرگونه پارک دوبله و یا حتی توقف‌های دوبله رصد و ثبت می‌شود بنابراین رانندگان سعی کنند از ارتکاب چنین تخلفاتی پرهیز کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان خاطرنشان کرد:‌ قصد داریم برای برخورد با تخلفات پارک دوبله،‌ توقف زیر تابلو و توقف در پیاده رو از خودورهای مکانیزه استفاده کنیم که هم اکنون هماهنگی‌های لازم جهت فراهم شدن این خودروها در حال انجام است.

محمدی به حجم زیاد خودروهای سطح ‌شهر ر‌شت اشاره کرد و اظهار داشت:‌ با توجه به گردشگر پذیر بودن کلانشهر رشت و تعداد بالای خودروهایی که در خیابان‌ها تردد می‌کنند فراهم آوردن زیرساخت‌ها و تجهیزات لازم در حوزه راهنمایی و رانندگی بسیار ضروری است.

Share