در گفتگو با اعضای شورای شهر رشت تشریح شد:

ماجرای استخدام «آن ۲۳ نفر» در شورای شهر رشت

اعضای شورای شهر رشت درباره ۲۳ نفری که مدتی است به‌ عنوان مشاور در شورای شهر جذب شده‌ و مشغول فعالیت هستند نظرات خود را ارائه و در مورد ابعاد این ماجرا توضیحاتی ارائه دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، یکی از موضوعاتی که اخیراً ابهامات زیادی را در اذهان مردم رشت به وجود آورده وضعیت ۲۳ مشاوری است که در حوزه‌های مختلف در شورای شهر رشت جذب شده و با آنان قرارداد همکاری منعقد شده است.

برای روشن شدن ابعاد این موضوع با طرح دو سئوال، نخست اینکه این افراد به چه منظور و برای انجام چه کارهایی به‌عنوان مشاور در شورای شهر رشت جذب شده‌اند و دوم اینکه پایان قرارداد این مشاوران چه زمانی است و آیا در صورت پایان مهلت، مجدداً قراردادشان تمدید می‌شود، به سراغ اعضای شورای شهر رشت رفت و برای شفاف‌سازی بیشتر در این مورد با آن‌ها به گفت‌و‌گو پرداخت.

علوی: قرارداد بخشی از این مشاوران قطعاً تمدید می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با شرکت در این گفت‌وگو در مورد ۲۳ مشاور جذب شده در شورای شهر رشت اظهار داشت: قرارداد این افراد که با شورای شهر رشت در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف همکاری می‌کنند تا پایان سال ادامه دارد.

علوی با تاکید بر اینکه قرارداد بخشی از این مشاوران قطعاً تمدید می‌شود عنوان کرد: این افراد در زمینه‌های فنی، عمرانی، شهرسازی، فرهنگی، حقوقی، محیط زیست و سایر حوزه‌های دیگر با شورای شهر رشت همکاری می‌کنند.

شیرزاد: ادامه فعالیت این مشاوران بار مالی برای شورای شهر ایجاد می‌کند

سخنگوی شورای شهر رشت نیز با تاکید بر اینکه پاسخ این سئوال نزد رئیس شورای شهر رشت است گفت: قرارداد این افراد تا پایان سال ادامه دارد اما بنده هیچ ارتباطی با این ۲۳ نفر مشاور ندارم و در مصاحبه‌های اخیر خود هم همواره بر تعیین تکلیف این افراد تاکید داشته‌ام.

فاطمه شیرزاد با اشاره به ترکیب این مشاوران از دوره‌های گذشته تا زمان حال بیان داشت: تعدادی از این مشاوران از دوره گذشته هستند، تعدادی نیز در روزهای آخر دوره چهارم شورای شهر به دوره پنجم اضافه شدند و تعدادی هم مجدداً در دوره پنجم توسط تعدادی از اعضای شورای شهر پنجم آمدند.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه باید هرچه سریعتر وضعیت این افراد مشخص شود افزود: حضور و ادامه فعالیت این مشاوران بار مالی برای شورای شهر ایجاد می‌کند و بر طبق قانون ما نمی‌توانیم با پرداخت یک حقوق مشخص و قرارداد مشاور جذب کنیم.

حاجی پور: بارها در جلسات شورا خواستار تعیین تکلیف این مشاوران شدم

نایب رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری نیز با شرکت در این گفت‌و‌گو اظهار داشت: در مورد ۲۳ مشاور شورای شهر بنده اصلاً در جریان نیستم و از شما به‌عنوان یک خبرنگار انتظار دارم در مورد مهمترین مسائل شهر به ویژه در حوزه ترافیکی سئوالاتی را مطرح کنید.

اسماعیل حاجی‌پور با اشاره به وضعیت ۲۳ مشاور شورای شهر رشت خاطرنشان کرد: یک فردی در گذشته این افراد را به شورا آورد اما همه می‌دانند که بنده بارها در جلسات شورا اعتراض کردم و گفتم این‌ها چه کسانی هستند و خواستار تعیین تکلیف این مشاوران شدم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه قرارداد این افراد به‌زودی تمام می‌شود و از شورا می‌روند گفت: البته این افراد چند وقت دیگر می‌روند و قرارداد آنها به پایان می‌رسد اما همه می‌دانند بنده همواره معترض بودم که چرا بدون هماهنگی این افراد را جذب کردید.

حاجی‌پور با تاکید بر اینکه پس از سخنان وی در صحن شورا بود که موج اعتراض‌ اعضای دیگر آغاز شد ابراز داشت: یکی دیگر از اعتراضات بنده در شورا این بود که حقوق و مزایای این افرادی که به‌عنوان مشاور جذب شده‌اند به چه صورتی و از کجا تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بالاخره تصمیم نهایی بر این شد که این افراد تا پایان قرارداد خود به فعالیتشان در شورای شهر رشت ادامه دهند گفت: یکی از دلایلی که منجر به اتخاذ این تصمیم توسط  اعضای شورا شد این بود که در صورت اخراج، این افراد اقدام به شکایت می‌کردند و بر طبق قانون دوباره به سر کار خود بر می‌گشتند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت با تخلف خواندن جذب این مشاوران در شورای شهر خاطرنشان کرد: بنده حتی در همان زمان بارها گفتم و اعلام کردم کسانی که به‌نوعی تخلف می‌کنند و به امر خلافی دست می‌زنند باید به هیئت تخلفات اداری استان معرفی شوند.

حاجی‌پور با تاکید بر اینکه وی شخصاً به رسانه‌ها اعتقاد راسخی دارد بیان داشت: شورای شهر رشت نیز مانند تیم فوتبال است و برای پیشبرد اهداف خود به بهترین نحو، نیازمند یار دوازدهم است بنابراین رسانه‌ها نباید اجازه ایجاد تنش و چالش در بین اعضای شورای شهر را بدهند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید کمک کنند و دست به دست هم دهند تا چالشی ایجاد نشود افزود: اگر هر کدام از اعضای شورای شهر و یا حتی خود بنده اسیر مسائل حاشیه‌ای شدیم شما به عنوان یک خبرنگار و تمام رسانه‌ها باید در جهت اصلاح به ما تذکرات لازم را بدهند.

این عضو شورای شهر رشت با اشاره به لزوم مطالبه‌گری اصحاب رسانه از شورای شهر تصریح کرد: اگر هر کدام از اعضای شورا دچار حاشیه شدند اهل رسانه با گوشزد کردن وظایف حقیقی آن‌ها که همانا خدمات به شهروندان است باید به آنان تذکرات لازم را داده و راه درست را برایشان تبیین کنند.

 عبداللهی: قرارداد جدیدی با این ۲۳ نفر بسته نشود

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای شهر رشت نیز در گفت‌وگویی دیگر به خبرنگار تسنیم درباره موضوع ۲۳ مشاور جذب شده در شورای شهر بیان داشت: این افراد در دوره چهارم شورای اسلامی شهر رشت ۲۳ نفر بودند که در حوزه‌های مختلف برای امر مشاوره با آنان قرار داد همکاری بسته شد.

حامد عبداللهی با اشاره به اینکه مهلت قرارداد این مشاوران تا پایان سال بوده است اظهار داشت: بر طبق توافقاتی که با دیگر اعضای شورای شهر رشت داشته‌ایم قرار شده است بعد از اتمام قرارداد این ۲۳ نفر، دیگر قرارداد جدیدی با این افراد بسته نشود.

عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت خاطرنشان کرد: در حال حاضر از آن تعداد ۲۳ نفر مشاوری که جذب شده بودند سه نفرشان خداحافظی و شورای شهر را ترک کردند و بقیه افراد باقی‌مانده نیز جوانانی هستند که هم اکنون در حوزه‌های مختلف به شورای شهر مشاوره می‌دهند.

رسولی: لغو قرارداد این افراد بار حقوقی برای شورای شهر رشت به‌دنبال دارد

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شهری شورای شهر رشت نیز در گفت‌وگویی درباره ۲۳ مشاور جذب شده شورای شهر ابراز داشت: البته این موردی که از بنده سئوال کردید در حوزه کاری من در شورای شهر نیست بنابراین نمی‌توانم اطلاعات دقیقی در این مورد به شما ارائه کنم.

رضا رسولی با تاکید بر اینکه قرارداد یک ساله‌ای با این مشاوران بسته شده بود عنوان کرد: تنها چیزی که درباره حضور این افراد می‌دانم این است که این قرارداد در دوره چهارم شورا توسط کاظمی رئیس وقت شورای شهر رشت با این افراد منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه از تیرماه امسال اعضای شورا به بررسی موضوع و ادامه فعالیت این مشاوران پرداخته است بیان داشت: نظر اعضای شورا این بود که اگر درصدد لغو قرارداد این افراد اقدام و عمل شود مطمئناً یکسری بار حقوقی برای شورای شهر ایجاد می‌شود.

رسولی درباره تصمیم نهایی اتخاذ شده در مورد ۲۳ مشاور شورای شهر اظهار داشت: طبق توافق اعضای شورا قرار شد این افراد تا پایان دوره قرارداد به کار خود ادامه دهند و پس از اتمام دوره در مورد اینکه چه افرادی به کار خود همچنان ادامه دهند و چه تعدادی مرخص شوند تصمیم‌گیری شود.

وی البته این تعداد مشاور را برای شورای شهر بیش‌تر از حد نیاز دانست و گفت: با اینکه این ۲۳ مشاور از جوان‌های بسیار خوب و تحصیلکرده شهر رشت هستند اما معتقدم در همین شهر رشت کسانی هستند که شرایط بهتری دارند و می‌توانند مفیدترتر از این افراد ظاهر شوند.

عاقل منش: رئیس شورا باید در این زمینه پاسخگو باشد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت نیز در گفت‌وگویی دیدگاه‌های خود را در زمینه ۲۳ مشاور جذب شده شورای شهر بر شمرد و بیان داشت: آیا این افراد با شورای شهر رشت قرارداد دارند، البته در این مورد بنده نمی‌توانم صحبت خاصی داشته باشم و باید از رئیس شورای شهر سئوال کنید.

محمد حسن عاقل منش صحبت در مورد مشاوران جذب شده در شورای شهر رشت را یک بحث درونی داخل شورا دانست و ابرازداشت: این موضوع الان با رئیس شورا نیز مطرح شده و اعضا در حال بررسی کم و کیف عقد این قراردادها هستند بنابراین بهترین شخص پاسخگو خود رئیس شورا است.

رمضان‌پور نرگسی: موضوع جذب ۲۳ مشاور مورد اعتراض همه اعضای شورا است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای شهر رشت نیز دیدگاه خود را در مورد ۲۳ مشاور بیان کرد و خاطرنشان کرد: جواب این سئوال را باید از آقای علوی رئیس شورای شهر بخواهید زیرا وی میراث‌دار این موضوع است و در جریان ریز مسائل قرار دارد.

احمد رمضانپور نرگسی با اشاره به اینکه موضوع جذب ۲۳ مشاور مورد اعتراض همه اعضا است عنوان کرد: حکم قراردادی عده‌ای از این افراد لغو شده است و حکم تعدادی دیگر نیز هنوز پابرجا است اما با تمام این اوصاف معتقدم رئیس شورای شهر مستندتر، منطقی‌تر و بهتر می‌تواند در این مورد به شما پاسخ دهد.

شکریه: هنوز اسامی و شرح وظایف این ۲۳ نفر را نمی‌دانم

عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت نیز با تاکید بر اینکه رئیس شورا بهتر می‌تواند در این مورد پاسخ دهد تصریح کرد: بنده هنوز اسامی و شرح وظایف این افراد را نمی‌دانم و تنها اطلاعات بنده در مورد این افراد این است که ۲۳ نفر مورد نظر در شورای شهر جذب شده بودند.

جلال الدین محمد شکریه وجود مشاوران در شورای شهر را ضروری دانست و گفت: شورای شهر متناسب با نوع فعالیت‌های خود باید از وجود مشاوران استفاده کند اما اینکه واقعا به این تعداد مشاور نیاز است و یا خیر باید از رئیس شورای شهر در این مورد سئوال کنید.

شکریه در مورد تعداد مشاوران و نحوه انتخاب آن‌ها خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده در مورد اینکه مشاوران جذب شده باید از بدنه شورا حذف و افراد کارآمدتری جایگزین آنان شود، در درجه اول نیاز به مدیریت مهندسی شده هیئت رئیسه شورای شهر است.

عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت بیان داشت: قضیه حضور این ۲۳ نفر مشاور در حقیقت یک موضوع کاملاً داخلی و بین اعضای شورای شهر است بنابراین بهتر است در مورد آنان از آقای علوی سئوال کنید.

جذب: در مورد مشاوران جذب شده در حال بررسی و جمع‌بندی هستند

حجت جذب با بیان اینکه اعضای شورا در مورد مشاوران جذب شده در حال بررسی و جمع‌بندی هستند افزود: در مورد این مشاوران اکنون چیزی نمی‌توانم بیان کنم زیرا هر توضیحی اگر از سوی بنده ارائه شود نمی‌تواند درست و دقیق باشد.

علی‌پور پاسخگو نبود

در مدت چند روزی که به تهیه این گزارش انجامید تماس‌های مکرری با دیگر عضو شورای شهر، محمدحسن علی‌پور برای ایجاد هماهنگی و انجام مصاحبه با وی در مورد موضوع ۲۳ مشاور جذب شده شورای شهر برقرار شد.

اما پس از طرح دلایل مختلفی از جمله سفر به پایتخت و خستگی راه و غیره که از سوی مشاورش مطرح شد وی عنوان کرد علی‌پور به‌خاطر حواشی ایجاد شده در مصاحبه‌های اخیرش تا یک‌ ماه آینده قصد ندارد با هیچ رسانه‌ای صحبت کند.

Share