امام جمعه آستارا

فضای مجازی یکی از دلایل افزایش طلاق است | اهداف گردانندگان اینستاگرام تضعیف بنیان خانواده است

امام جمعه بندر مرزی آستارا گفت: اهمیت الگوی خانواده ایرانی اسلامی و تقویت نهاد خانواده را از الزامات است و فضای مجازی یکی از دلایل افزایش طلاق در جامعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا،حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ نیا،در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرزی بندر آستارا در سال جاری اظهار داشت:شورای فرهنگ عمومی رصدخانه مسایل مختلف  فرهنگی جامعه است.

وی با تأکید بر اینکه تعالی،پیشرفت،عمران و آبادانی جامعه در گرو تقویت فرهنگ عمومی است، ادامه داد: رسالت شورای فرهنگ عمومی، مهندسی رفتار جامعه است و مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید موجب تحول شود.

وی با اشاره به اینکه توجه به اینکه مسائل فرهنگی از دغدغه های همه مسئولان است،افزود: تسریع در اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی از ضروریات جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین حافظ نیا از حساسیت مقام معظم رهبری در مقوله فرهنگ عمومی سخن گفت و اضافه کرد: جلسات شورای فرهنگ عمومی که به منظور ارتقای سطح فرهنگ عمومی تشکیل شده است،باید افزایش یابد و مسئولان مصوبات مربوطه را جدی گرفته و آنها را عملیاتی کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود تغییر فرهنگ ملی را هدف استکبار در جنگ نرم عنوان کرد و یادآور شد: ناتوی فرهنگی دشمن همچنان ادامه دارد و دشمنان در حال حاضر بحث مقدس خانواده را مورد هدف قرار داده اند.

امام جمعه آستارا با تأکید بر اینکه بنیان خانواده مقدس است و تقدس زدایی از خانواده ها در نوک اصلی حملات فرهنگی دشمنان قرار دارد،اظهار کرد:اهداف گردانندگان شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام تضعیف بنیان خانواده ها و جوانان است.

وی با اشاره به استفاده صحیح همگان از فضای مجازی،گفت:فضای مجازی در کشور باید کنترل شود و نه محدود و در مجموع  اگر تهاجم و ناتوی فرهنگی دشمنان را باور داشته باشیم،باید در تقویت فرهنگ عمومی از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

حافظ نیا اهمیت الگوی خانواده ایرانی اسلامی و تقویت نهاد خانواده را از الزامات دانست و افزود: فضای مجازی یکی از دلایل افزایش طلاق در جامعه است و متولیان فرهنگی به ویژه رسانه ها،خبرنگاران و صداوسیما در این میان نقش مهمی دارند.

وی از صدا و سیما، مطبوعات و خبرگزاری ها،آموزش و پرورش،حوزه های علمیه و همچنین دستگاه های فرهنگی خواست تا در توسعه الگوی خانواده ایرانی و اسلامی و تلاش برای تحکیم بنیان خانواده ها کوشا باشند.

امام جمعه بندر آستارا با تشریح ظرفیت ها و قابلیت های فرهنگی و معنوی شهرستان آستارا خاطر نشان کرد: اگر به جایگاه شورای فرهنگ عمومی و مصوبات آن اهمیت داده شود،در حوزه فرهنگ و جلوگیری از مسائل ضدفرهنگی و مهندسی رفتار جامعه  تحولی ایجاد خواهد شد.

وی حفظ ارزش های دینی و ملی را بسیار مهم برشمرد و با اشاره به آغاز جشن های دهه مبارک فجر و همچنین ایام فاطمیه،اظهار کرد:حرمت ایام فاطمیه در برگزاری آیین های دهه مبارک فجر مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه رویدادهای کشور در قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی باید در جامعه و به نسل آینده اطلاع رسانی و تبیین شود، اضافه کرد: شهرداری های آستارا و لوندویل و ادارات شهرستان در آذین بندی و تزئینات  ایام الله دهه فجر امسال اهتمام داشته باشند.

در این جلسه که با حضور مدیران ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی و فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد، اعضای شورای فرهنگ عمومی آستارا به ارائه پیشنهاد های خود درباره اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی پرداختند.

در این نشست مقرر شد مسائل،م شکلات و نیازهای شورای فرهنگ عمومی از طریق اعضا به دبیرخانه این شورا در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا ارائه شود تا اعتبار مورد نیاز آن بررسی و اختصاص یابد.

Share