سخنگوی باشگاه سپیدرود رشت:

فدراسیون به شکل خانوادگی اداره می‌شود | نمایندگان مجلس حق فوتبال گیلان را از فدراسیون بگیرند

مشاور حقوقی و سخنگوی باشگاه سپیدرود رشت گفت: نمایندگان مجلس باید به بی‌انصافی و بی‌تفاوتی فدراسیون فوتبال به اعتراض‌های فوتبالی‌مان واکنش نشان داده و حق فوتبال گیلان را از فدراسیون بگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، فرهاد خراسانی با بیان اینکه یکی از وظایف ذاتی نمایندگان، دفاع از حقوق موکلینشان است اظهار کرد: مطابق اصل هفتاد و ششم قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را دارد و همچنین مطابق اصل هشتاد و چهارم قانون اساسی، هر نماینده در برابر تمام ملت ایران مسئول است و حق دارد در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهارنظر نماید.

وی افزود: امروز ما به‌شدت از قدرت و اقتدار نمایندگان مجلس در دفاع از حقوق فوتبال استان در مقابله با بی‌عدالتی فدراسیونی که به شکل خانوادگی اداره می‌شود نیازمندیم.

مشاور حقوقی باشگاه سپیدرود گفت: ازآنجایی‌که قوانین و مقررات بین‌المللی، دولت‌ها را از مداخله در امور فدراسیون‌ها منع کرده است، این موضوع باعث سوءاستفاده فدراسیون فوتبال ایران شده و هر طور که دوست دارد رفتار می‌کند و گویا در این فدراسیون قانون جاری نیست.

وی افزود: خوشبختانه مدیران جدید باشگاه برخلاف سایرین این بار  نمایندگان را برای کمک مالی نمی‌خواهند بلکه می‌خواهند که فدراسیون انصاف و عدالت را اجرا کند و این خواسته به‌حق مان را از ایراد نطق نمایندگان مجلس در صحن یا به طریق مذاکره مستقیم به گوش فدراسیون نشین ها برسانیم.

 خراسانی با اشاره به اینکه ناداوری‌ها و جرائم مالی فدراسیون کمر باشگاه‌ها را خم کرده است تصریح کرد: شبهات بوی فساد و بی‌عدالتی را هر چه بیشتر به مشام می‌رساند و باشگاه‌ها مسئول فرهنگ‌سازی در طول ۹۰ دقیقه‌ای حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها نیستند و به‌واسطه قانون، مسئولیتی در این خصوص ندارند و این از وظایف و سیاست‌های دولت است نه باشگاه‌ها. طرفداران یک تیم هیچ رابطه حقوقی با باشگاه‌ها ندارند و اصولاً باشگاه‌ها کارفرمای تماشاگران نیستند تا بتوان یک رابطه حقوقی بین این دو برقرار کرد مگر اینکه فدراسیون با زور و قدرت نامشروع خود قصد اعمال اجباری انتساب طرفداران را به باشگاهی برای جریمه کردن و درآمدزایی داشته باشد.

مشاور حقوقی باشگاه سپیدرود بیان کرد: آرای صادره کمیته انضباطی با اصل مهم شخصی بودن مجازات‌ها منافات دارد چون در این اصل فقط مرتکب جرم باید مجازات شود و دیگران مسئول اعمال و رفتار او نیستند اما در فوتبال ما تماشاگر ناشناس فحاشی می‌کند جریمه‌اش را باشگاه باید پرداخت کند؛ آیا اصل شخصی بودن مجازات‌ها این منظور را می‌رساند؟

خراسانی در پایان گفت: از نمایندگان انتظار داریم تا دیر نشده است باقدرت به این مهم ورود کنند زیرا تأخیر بیان از وقت خطاب جایز است نه از وقت حاجت؛ فرصت دفاع را از دست ندهیم.

Share