معاون عمرانی استانداری گیلان:

عدم وجود تجهیزات کافی در شناگاه‌ها، گردشگران را دچار مشکل کرده است

معاون عمرانی استانداری گیلان با اذعان به اینکه عمده گردشگران گیلان با هدف بهره‌مندی از شنا گاه‌های گیلان قصد سفر می‌کنند افزود: باید با ابراز تأسف بگوییم که شنا گاه‌های گیلان لوازم و تجهیزات کافی را ندارند و گردشگران را دچار مشکل می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت شعبانپور در حاشیه نخستین جلسه مشترک توسعه گردشگری دریایی و برند سازی خوراک و پوشاک سنتی در استانداری گیلا با اشاره به اهداف برگزاری این همایش اظهار کرد: گردشگری فصل جدیدی از فعالیت استانداری جهت جذب سرمایه گزاری باهدف ایجاد درآمد پایدار برای شهرستان‌ها و روستاهای استان است.

وی با بیان اینکه قسمت اعظم اهمیت بر مسئله گردشگری، توجه به بوم گردی است افزود: حفظ فرهنگ معماری، خود یکی از اهداف بوم گردی است که بر مبنای آن روستاییان در خانه، محوطه و زمین‌هایی که مساعد است بتوانند در آن گام‌هایی مؤثر درزمینه بوم گردی برمبنای کسب درآمد پایدار بردارند.

معاون عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه با ساماندهی ظرفیت روستایی، این اماکن توسط شرکت‌های بزرگ تبلیغ خواهند شد بیان کرد: مرکز درآمد روستایی در قالب ۵ هزار واحد بوم گردی در استان گیلان آغازشده است.

وی با اشاره به جلسه روز گذشته استاندار با جهانگیری درباره تأمین اعتبار گردشگری تصریح کرد: مقررشده است اگر این مهم در غالب یک طرح جامع ارائه شود ۲۰۰ میلیارد تومان به این مسئله اختصاص داده شود.

معاون عمرانی استانداری گیلان گفت: بعد منحصرانه این طرح گردشگری، تأمین اعتبار قبل از آغاز شدن طرح است.

وی با اذعان به اینکه عمده گردشگران گیلان باهدف بهره‌مندی از شنا گاه‌های گیلان قصد سفر می‌کنند افزود: باید با ابراز تأسف بگوییم که شنا گاه‌های گیلان لوازم و تجهیزات کافی را ندارند و گردشگران را دچار مشکل می‌کنند.

شعبانپور یکی از دلایل استفاده گردشگران از شنا گاه‌های غیر طرح را عدم امکانات لازم مناطق طرح‌شده عنوان کرد و گفت: این مسئله موجب غرق شدن میهمانان استان گیلان می‌شود که شایسته نیست.

معاون عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه مبلغی از کمک‌های فنی اعتباری قریب به ۲۰ میلیارد تومان تخصیص داده‌شده است تصریح کرد: اولویت تجهیز شنا گاه‌ها با ۳۸ نقطه در حال فعالیت است و بر اساس ابلاغ فرمانداران این مناطق، پیگیر تجهیز شنا گاه‌ها خواهیم بود.

شعبانپور با بیان اینکه امروز با دستور استاندار به فرمانداران ۹ شهرستان دارای ساحل، پالایش دستگاه‌های خصوصی فعال در شنا گاه‌ها داده‌شده است تصریح کرد: پایلوت شنا گاه‌های شهرستان آستارا در دستور کار قرار داده‌شده و جهت تحقق آن ۱۸۰ میلیون تومان به فرماندار آستارا پرداخت‌شده است.

Share