شهردار رشت اعلام کرد

شهرداری رشت تنها توانایی عملیات برف روبی با ارتفاع ۴۰ سانتی‌متر را دارد!

شهردار کلان‌شهر رشت بابیان اینکه عملیات برف‌روبی در شهر رشت پس از بارش برف بالای ۶۰ سانتی‌متر سخت است، گفت: شهرداری امکان برف‌روبی در کوچه‌های تنگ را ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، مسعود نصرتی صبح امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان در سالن شهید انصاری استانداری گیلان اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم در رابطه با بحران برف از چهار ماه گذشته توسط شهرداری رشت صورت گرفته است.

وی بابیان اینکه طبق هماهنگی‌ها خیابان‌های اصلی و فرعی شهر رشت در طول شبانه‌روز باز هستند، افزود: مأموران شهرداری با تجهیزات فعلی در همه خیابان‌ها و معابر حضور دارند و تمام تلاششان بازگشایی راه‌های اصلی و سپس راه‌های فرعی است.

شهردار کلان‌شهر رشت به تجربه بارش برف و انباشت آن در طی سنوات گذشته در رشت اشاره کرد و تصریح کرد: اگر طبق پیش‌بینی‌ها بارش برف در شهر رشت بالای ۶۰ سانتی‌متر باشد در بسیاری از کوچه‌ها معابر بسته خواهند شد و عملیات برف‌روبی بسیار سخت می‌شود.

نصرتی با اشاره به قطعی برق و گاز احتمالی در سطح کوچه‌های تنگ شهر رشت پس از بارش برف سنگین گفت: شهرداری با توجه به شرایط موجود تنها تا ابتدای کوچه‌ها می‌تواند عملیات برف‌روبی داشته باشد و روبیدن برف در کوچه‌ها برای مأموران امکان‌ناپذیر است و شهروندان خودشان باید عملیات برف‌روبی را از سر بگیرند.

وی با اذعان به اینکه عملیات برف‌روبی در سه محور اصلی شهر که درگذشته جاده بوده امروزه بر عهده شهرداری است، بیان کرد: با تجهیزات و امکانات فعلی موجود، شهرداری رشت طبق بررسی‌ها تنها توانایی روبیدن برف با ارتفاع ۴۰ سانتی‌متر را دارد.

Share