معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

سه پرستار گیلانی برگزیده کشوری شدند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان از انتخاب سه پرستار از این استان به عنوان برگزیده کشوری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان از انتخاب سه پرستار از این استان به عنوان برگزیده کشوری خبر داد.

محمدتقی آشوبی افزود: توران تقوی سلیمی مدیر پرستاری بیمارستان امینی لنگرود، مریم حسین زاده سوپروایزر آموزشی مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین (ع) رشت و عباس لنگری کاردان اتاق عمل بیمارستان امام خمینی (ره) صومعه سرا به عنوان برگزیده کشوری معرفی شدند.

وی با بیان این که پرستاران گیلانی نمونه کشوری روز گذشته (دوشنبه) در مراسمی در تهران به همراه سایر پرستاران نمونه کشور تجلیل شدند، اظهار کرد: انضباط اداری، تعهدات حرفه ای، اخلاقی و اجتماعی و رعایت وظایف حرفه ای و تخصصی شغلی شان از دلایل انتخاب این پرستان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پرشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان خاطر نشان کرد: مراسم استانی تجلیل از پرستاران نمونه گیلان فردا (چهارشنبه) به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار در رشت برگزار می شود.

وی با بیان این که در این همایش یکصد و چهار نفر از کادر پرستاری شامل پرستار، بهیار، کادر بیهوشی و … تجلیل خواهند شد، اضافه کرد: علاوه بر این ۵۹ نفر از کادر پرستاری استان گیلان که داوطلبانه در زلزله کرمانشاه حضور یافته بودند، تقدیر می شوند.

بر اساس آخرین آمار، در زمان حاضر پنج هزار و ۵۳۶ نفر کادر پرستاری در بیمارستان های دولتی و خصوصی استان گیلان مشغول به کار هستند که از این تعداد سه هزار و ۶۶۸ نفر در بیمارستان های دولتی فعال هستند.

۲۶بیمارستان دولتی و ۱۰ بیمارستان خصوصی در استان گیلان فعال است.

Share