فرماندار رضوانشهر

سه ماه از حقوق معوقه کارگران سد شفارود پرداخت می‌شود

فرماندار شهرستان رضوانشهر گفت: تا نیمه بهمن ماه جاری، سه ماه از حقوق معوقه کارگران سد شفارود پرداخت خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عسگر حسنی پور روز یکشنبه هشتم بهمن ماه سال جاری بیان کرد: با توجه به جلسه پنجشنبه هفته گذشته که با دستور استاندار گیلان و با حضور نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، معاون امور عمرانی استاندار، مدیرعامل آب منطقه ای و مدیرعامل شرکت مجری پروژه در استانداری برگزار شد، مقرر شد تا نیمه بهمن ماه جاری، سه ماه از حقوق معوقه کارگران پروژه سد شفارود پرداخت شود.
وی با قدردانی از صبر و شکیبایی کارگران سد شفارود گفت: علیرغم اینکه چندین ماه حقوق خود را دریافت نکرده اند، ولی با صبر و متانت مشکلات را سپری کردند.
به گفته مهندس حسنی پور، با توجه به اینکه در هفته های گذشته به میزان یک ماه و نیم از حقوق معوقه این عزیزان پرداخت شد، پیگیری های لازم برای تحقق این موضوع در دستور کار ما قرار گرفت و با توجه به پیگیری های بعمل آمده، قرار شد طی هفته جاری به میزان دو ماه و طی هفته آینده نیز یک ماه از حقوق آنان پرداخت شود.
وی با اشاره به فعالیت کارگاه این پروژه عظیم گفت: قرار شد در کنار پرداخت حقوق های معوقه، کارگاه نیز فعال و کار در این سد به طور مجدد به جریان بیفتد.
مهندس حسنی پور با اشاره به ترخیص ماشین آلات مربوط به سد شفارود در گمرک افزود: شرکت آب منطقه ای گیلان نیز مأموریت یافته تا در اسرع وقت نسبت به ترخیص ماشین آلات موجود در گمرک اقدام کند و تا پایان بهمن ماه این کار به نتیجه خواهد رسید.
سد مخزنی شفارود تنها پروژه ای در کشور است که در روزهای پایانی سال ۹۲ از اعتبارات فاینانس به اجرا در آمد و هزینه اجرای این پروژه بیش از شش هزار میلیارد ریال می باشد که با اجرای این طرح، شرایط تامین آب مطمئن برای آب شرب، کشاورزی و صنعتی شهرهای غرب استان گیلان فراهم می شود.
سد شفارود در شش کیلومتری جنوب غربی شهرستان رضوانشهر و ۶۵ کیلومتری غرب شهر رشت بر روی رودخانه شفارود درحال ساخت است که مطالعات آن قبل از پیروزی انقلاب اسلامی انجام و در دهه ۶۰ با بازنگری در این مطالعات، عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۶۹ آغاز شده است.
از آغاز شروع ساخت، این سد با چالش های زیادی مواجه شد و اختلاف نظر بین طرفداران محیط زیست و مجریان ساخت سد شفارود، ادامه ساخت آن را طولانی کرد. سد شفارود قبل از دولت یازدهم به دلیل مشکلات مالی پیشرفت فیزیکی خیلی کمی داشت و بیش از ۲۰ سال انجام مطالعات این سد راکد مانده بود که با پیگیری های جدی استاندار گیلان، بصورت فاینانس مطرح شد و اولین فاینانسی بود که در کشور راه افتاد.
رودخانه شفارود با آورد متوسط ۱۷۴ میلیون متر مکعب در سال، یکی از منابع آب موجود در غرب استان است و کارشناسان ساخت سد مخزنی شفارود را برای تأمین آب شرب سالم و مطمئن ساکنان منطقه ضروری و حیاتی می دانند.

Share