از آنام تا سارقین روح

سریال‌های دهه فجر را بشناسید + عکس

تلویزیون همزمان با ایام دهه‌ فجر پخش سه سریال جدید را آغاز می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، «رنج پنهان»، «آنام»، «هست و نیست» و شبکه سه سریالی هستند که از اواسط بهمن ماه و همزمان با دهه فجر از شبکه‌های تلویزیونی پخش خواهند شد.

رنج پنهان

در این میان ساخت سریال «رنج پنهان» که توسط دو گروه هم ساخته می‌شود، همچنان ادامه دارد.

بیژن میرباقری کارگردانی گروه اول را به عهده دارد و سید جمال سیدحاتمی که فاز نخست سریال «محکومین» را ساخته بود، به تازگی به گروه تولید سریال ویژه دهه فجر اضافه شده است.

این سریال به تهیه‌کنندگی رضا جودی به ۶۵ درصد از ساخت رسیده است. گروه اول این روزها در اداره ساواک و در لوکیشنی که حوالی جاده مخصوص کرج واقع شده است و همچنین گروه دوم در خیابان محمودیه تهران و در خانه دکتر کیانی مشغول تصویربرداری هستند. هنوز شبکه‌ای برای پخش مجموعه در ایام دهه فجر رسما اعلام نشده است.

کاوه خداشناس در نقش یوسف، قطب الدین صادقی (امیر)، اتابک نادری (فیاضی)، فرشید زارعی فرد، سمیرا حسینی (الهه)، آزاده سدیری، نسرین نکیسا، رویا اسکندانی، کریم امینی، علی غلامی (کامران)، مهدی سقا، مهربانو باطبی، سونیا اسماعیلی، جواد زیتونی، فرهاد روشن، مهران میرزایی (مامور ساواک)، علی شجاع (مامور ساواک)، مهرزاد حسینی، پانته آ میرفصیحی، ‌ سارا توکلی (نوشین) از بازیگران این سریال هستند.

در خلاصه داستان آمده: «در سال ۵۳ مرگ جوانی در دانشگاه، برادر و دوستانش را برمی آشوبد. بحران آن سال ها، اختناق فضای موجود و شور جوانی، یوسف را وارد بازی پیچیده ای می کند که اسلحه و خشونت تنها راهکار عملی اوست. کار به جایی می رسد که او باید مخفیانه در شهر تهران روزگار بگذراند. حال، سکوت خفته راهکار دیگری را پیشنهاد می‌کند».

 

«هست و نیست» در دهه‌ فجر

 

شبکه دو سیما سریال هست و نیست حسین سهیلی‌زاده را که در مرحله پایانی ساخت قرار دارد، پس از مجموعه‌ی «سایه‌بان» به روی آنتن خواهد برد.

سریال «هست و نیست» یک ملودرام اجتماعی است که در ۳۰ قسمت برای پخش از شبکه دو سیما ساخته می‌شود.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: «گاهی بود و نبود و هست و نیست آدم‌ها، به وسوسه‌ای گره می‌خورد که به سادگی باز نمی‌شود…!»»

سریال «هست و نیست» محصول گروه فیلم و سریال شبکه دو سیماست و از بازیگران این مجموعه می‌توان به فرهاد قائمیان، حمیدرضا پگاه، الهام پاوه‌نژاد، نگار عابدی، امیر دژاکام، سولماز حصاری، نازنین کریمی، سیامک اطلسی، اکبر رحمتی، سیاوش خیرابی و معرفی چند چهره جوان و جدید اشاره کرد.

«سایه‌بان» امشب تمام می‌شود و بنا بر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر است این سریال از ۱۴ بهمن ماه روانه آنتن شبکه دو سیما شود.

 

پخش «آنام» با پایان «لیسانسه‌ها»

شبکه سه سیما در تدارک پخش سریال «آنام» است و با پخش آنونس‌های آن خبر از پخش این مجموعه در روزهای آینده و همزمان با پایان «لیسانسه‌ها» می‌دهد.

سریال «آنام» محصول گروه فیلم و سریال شبکه سه با مشارکت دفتر آموزش و ارتقای سلامت و دفتر سلامت تولید می‌شود.

گلچهره سجادیه – عبدالرضا اکبری – مهرانه مهین ترابی – شبنم قلی خانی – مجید واشقانی – سیامک صفری – امیر دلاوری – سامیه لک – کوروش زارعی – ناصر هاشمی، سیروس گرجستانی، خسرو شهراز و کاظم بلوچی از بازیگران این سریال هستند.

 

«سارقین روح» در شبکه پنج

 

سریال «شبکه» که با موضوع امنیت نرم و آسیب‌های اجتماعی در حال تولید است، از نیمه‌های بهمن از شبکه پنج سیما به روی آنتن خواهد رفت.

«شبکه» که با نام سارقین روح پیش از این در رسانه‌ها از آن یاد می‌شد، برگرفته از یک ایده و طرح پژوهش محور است که به موضوع امنیت نرم و آسیب‌های اجتماعی می‌پردازد و کارگردانی آن را احمد معظمی عهده‌دار است.

شبکه داستان تقابل خیر و شر است و دانیال حکیمی بازیگر اصلی این مجموعه به حساب می‌آید که در ردای یک کارشناس امنیتی قرار گرفته و جلوی دوربین می‌رود.

«انقلاب زیبا» در شبکه افق

 

سریال تلویزیونی «انقلاب زیبا» از این هفته هر شب روی آنتن شبکه افق می‌رود.

«انقلاب زیبا» مجموعه ای تلویزیونی محصول سال ۱۳۹۳ به کارگردانی بهرنگ توفیقی که پیش از این از شبکه یک سیما روی آنتن رفته است.

این سریال ماجراهای زندگی زیبا و حامد را روایت می‌کند که در یک شرکت معماری همکار هستند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند با هم ازدواج کنند، اما جابر ناپدری زیبا در کودکی، زیبا و مادرش را ترک کرده و از کشور خارج شده است. از طرفی پدر حامدو پدر و مادر واقعی زیبا در مبارزات قبل از انقلاب در زندان‌های حکومت پهلوی کشته شده اند. و او (حامد) با مادر خود زندگی می‌کند. زیبا در خانواده‌ای با تفکرات مدرن بزرگ شده و در این زمینه تفاوت‌هایی با حامد دارد، اما با وجود این هر دو به یکدیگر علاقه‌مندند. حامد و زیبا در تدارک برگزاری مراسم عروسی هستند که اتفاقی غیرمنتظره روی می‌دهد. بازگشت پدر زیبا از خارج پس از سال‌ها باعث یادآوری خاطره و ماجرای تلخی در گذشته می‌شود که خانواده‌ها را تا مرز ازهم پاشیدگی پیش می‌برد.

آتیلا پسیانی، آزاده صمدی، علیرضا کمالی، فریبا کوثری، نوش آفرین رحمانی، مجید واشقانی، اکبر معززی، ماریه تهرانچی، رضا افشار، شقایق فراهانی، مجید مظفری و نیوشا مدبر از جمله بازیگران این سریال هستند.

«انقلاب زیبا» در ۲۳ قسمت از شنبه ۳۰ هر شب به جز پنجشنبه و جمعه ها ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه افق پخش می شود و تکرار آن هم روز بعد ساعت ۹:۳۰ روز بعد روی آنتن می‌رود.

«نفس» در راه آی‌فیلم عربی

 

مجموعه تلویزیونی «نفس» که برای اولین بار به زبان عربی دوبله شده است، در ایام دهه فجر برای مخاطبان عرب‌زبان این شبکه به‌نمایش گذاشته می‌شود.

«نفس» به نویسندگی و کارگردانی جلیل سامان، داستانی پرحادثه در بستر رویدادهای انقلاب دارد و بازیگرانی همچون مسعود رایگان، ژاله صامتی، علیرضا کمالی، بهناز جعفری، داریوش فرهنگ، فاطمه گودرزی، هدایت هاشمی، هادی حجازی‌فر و ساناز سعیدی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این سریال به مناسبت دهه‌ی فجر از شبکه تماشا به روی آنتن می‌رود.

پخش سریال میرزاکوچک‌خان جنگلی از تماشا

سریال تاریخی «کوچک جنگلی» داستان قیام میرزا کوچک خان علیه استبداد رضاخانی و استعمار انگلیسی، هم همزمان با دهه‌ی فجر از ۱۰ بهمن ماه به روی آنتن شبکه تماشا می رود.

سریال تلویزیونی «کوچک جنگلی» یکی از مجموعه های تلویزیونی پرطرفدار دهه ۶۰ است؛ فیلمی در ژانر تاریخی، حماسی و سیاسی به کارگردانی بهروز افخمی و با حضور جمع زیادی از هنرمندان که زندگی و مبارزات میرزا کوچک خان جنگلی در مبارزه با استبداد رضاشاهی و استعمار انگلیس را به تصویر می کشد.

این سریال کوشیده است زوایایی از قیام میرزا کوچک خان و مردم گیلان را با نگاهی تحلیلی، به نمایش بگذارد.

Share