رئیس کمیسیون ترافیک شورا

سرعتکاه‌های غیر استاندارد جمع آوری می‌شود | شهرداری رشت آمادگی برف ۷۰ سانتی را داشت

صبح امروز نوزدهمین جلسه کمیسیون ترافیک شورا به ریاست اسماعیل حاجی پور در تالار شورا برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در این جلسه که مدیران مناطق شهرداری رشت و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری حضور داشت، مصوب شد مدیران مناطق ظرف یک هفته نسبت به شناسایی و اصلاح سرعت کاه های دشت اقدام نمایند.

رئیس کمیسیون ترافیک شورا ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر، از آمادگی مدیریت شهرداری در پیش بینی برف تقدیر کرد و افزود: با وجود آنکه برفی نیامد ولی نیروهای خدمات شهری و مدیران مناطق همه آمادگی داشتند و حتی اگر ۷۰ سانت هم برف می بارید، باز شهرداری آمادگی داشت و همین امر موجب شد شهروندان نیز آرامش داشته باشند.

اسماعیل حاجی پور در بخشی از سخنان خود گفت: اعتقاد داریم باید از نقط نظرات افرادی که دانش فنی دارند، استفاده نمود و طرح ها را عملیاتی نمود. اما تشکیل کارگروه های مختلف موجب می شود زمان را برای اجرای طرح ها از دست بدهیم.

وی از تلاش های اعضای کمیسیون ترافیک و مشاوران متخصص این کمیسیون تقدیر کرد و افزود: به امید خدا ۱۹بهمن مرکز کنترل ترافیک به بهره برداری می رسد و علاوه بر درآمدزایی برای شهرداری، ترافیک شهر نیز کاهش می یابد.

رئیس کمیسیون ترافیک شورا در مورد سرعت کاه های رشت نیز گفت: وجود برخی از سرعتکاه های رشت نیاز نیست و باید برداشته شود. برخی نیز باید استاندارد شده و بهسازی شود. سرعت کاهی که ۱۵سانتی متر ارتفاع داشته و علایم هم ندارد، خود مشکلات ترافیکی و خسارتی در پی دارد.

وی تاکید کرد: سرعتگاه ها نیاز به اصلاح دارد و مدیران مناطق باید نسبت به شناسایی آنها اقدام و بهسازی سرعتکاه ها را در دستور کار خود قرار دهند.

حاجی پور از خرید اتوبوس جدید و بهسازی ۳۰دستگاه اتوبوس دیگر از قزوین خبر داد و افزود: ۳۰دستگاه مینی بوس جدید نیز به زودی به ناوگان حمل و نقل اضافه می شود و این مینی بوس ها برای مناطق کم برخوردار درنظر گرفته شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شورا در مورد سرعتکاه های رشت گفت: کمیته فنی ترافیک در حال بررسی این موضوع است تا پیش از سال نو جمع آوری و بهسازی سرعتکاه ها استاندارد گردد.

جمشید پور افزود: با راه اندازی مرکز کنترل ترافیک، عملا سرعت خودروها کنترل و کاهش یافته و نیازی به برخی از این سرعت کاه ها نیست.

وی مفاد آیین نامه سرعت کاه ها را توضیح داد و تاکید کرد: دو نوع سرعت کاه استاندارد در این آیین نامه دیده شده و جز آن باید علایم پیش آگاهی قبل از سرعت کاه نیز نصب گردد.

جمشید پور ابراز کرد: رنگ آمیزی سرعت کاه ها نیز در دستور کار ماست همچنین رنگ آمیزی خط کشی ها نیز طبق قوانین جدید در حال انجام است.

کحالی مدیر منطقه ۳ نیز گفت: شریان های ما بر اساس استاندارد ساخته نشده است. خیابان ۱۶متری ریفوژ وسط زدن استاندارد نیست. فلکه هم در شهرسازی ما استاندارد نیست و با وضع موجود داریم مدیریت می کنیم.

وی افزود: ما هم باید اجازه داشته باشیم ۷متر زودتر با نصب علایم وجود سرعتکاه را اطلاع دهیم. در پل های هوایی مناطق، فضایی برای عبور ویلچر دیده نشده است. بنابراین می توان طرح هایی متناسب و زیبا با فضای شهری استفاده نماید. اگر از فردا هم بخواهیم آغاز کنیم، با توجه به فصل سرما، امکان ایجاد سرعتکاه و اصلاح آن نیست و بهتر است همزمان با بهسازی سیما و منظر شهری برای نوروز، از ۲۵بهمن کار را آغاز نماییم.

مقرر شد ظرف یک هفته، سرعتکاه های شهر رشت شناسایی شده و مدیران مناطق و معاونت ترافیک نسبت به اصلاح و بهسازی سرعت کاه های رشت اقدام نمایند.

Share