فرماندار لاهیجان مطرح کرد

روستای سحرخیز محله و تالاب امیرکلایه نخستین نقطه هدف برای توسعه گردشگری لاهیجان

جانبازی با اشاره به اینکه اولین نقطه هدف ما برای توسعه گردشگری شهرستان، روستای سحرخیز محله و تالاب امیرکلایه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: سال گذشته ۷.۵ هکتار از سواحل سحرخیز محله با همکاری شهرداری لاهیجان تحت پوشش طرح های گردشگری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا” جلسه توسعه گردشگری دریایی ویژه منطقه سحر خیز محله و تالاب امیر کلایه“، به ریاست مهندس امیر جانبازی فرماندار و با حضور نمایندگانی از شرکت بین المللی کیش پارس مارین و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی، شوراها و دهیاری های این شهرستان برگزار شد.

 جانبازی در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه محور اصلی توسعه شهرستان لاهیجان صنعت گردشگری می‌باشد، تصریح کرد: این شهرستان از جوانب متعدد ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری شمال کشور را داراست و لازم است در این زمینه برنامه ریزی های مدونی صورت پذیرد.

فرماندار لاهیجان با تأکید بر لزوم تحقق سیاست های دولت تدبیر و امید و برنامه های استاندار محترم گیلان در حوزه توسعه گردشگری در استان اظهار کرد: با توجه به پتانسیل های بی نظیر لاهیجان در این بخش، ضروریست که تمامی اولویت های دستگاه های اجرایی شهرستان به سمت توسعه این صنعت اشتغال زا و درآمد آفرین سوق داده شود.

وی با بیان این موضوع که توسعه شهرستان در بخش گردشگری باید به صورت جهشی و با سرعت و دقت هرچه تمامتر صورت پذیرد، افزود: جذب سرمایه گذار برای شکوفایی و بالفعل سازی ظرفیت های متنوع و بالقوه گردشگری در شهرستان منجر به ارتقاء سطح و رسیدن آن به جایگاه شایسته خود در استان و حتی کشور خواهد شد.

 جانبازی با اشاره به اینکه اولین نقطه هدف ما برای توسعه گردشگری شهرستان، روستای سحرخیز محله و تالاب امیرکلایه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: سال گذشته ۷.۵ هکتار از سواحل سحرخیز محله با همکاری شهرداری لاهیجان تحت پوشش طرح های گردشگری قرار گرفت.

فرماندار لاهیجان جذابیت های طبیعی تالاب امیرکلایه را فوق العاده عنوان نمود و افزود: در سفر اخیر استاندار محترم گیلان به شهرستان، فضا و موقعیت این منطقه برای حضور گردشگران و اجرایی شدن طرح ها و ایده های خلاقانه گردشگری بسیار مطلوب و چشمگیر ارزیابی شد.

وی با اشاره به وجود شش روستا در حوالی منطقه تالاب امیرکلایه اظهار کرد: لازم است شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای مذکور در امر توسعه گردشگری این تالاب به سرمایه گذاران یاری رسانند. فرمانداری لاهیجان نیز تمامی تلاش خویش را جهت رفع مشکلات احتمالی پیش روی سرمایه گذاران و تسهیل هر چه بیشتر روند اجرایی شدن پروژه های گردشگری به کار خواهد گرفت.

فرماندار لاهیجان با تأکید بر لزوم اجرای دستورات استاندار محترم گیلان در راستای تسهیل و برطرف سازی مشکلات مربوط به اخذ مجوزها توسط سرمایه گذاران تصریح کرد: به سرمایه گذارانی که خواستار سرمایه گذاری در حوزه گردشگری این شهرستان هستند تضمین خواهم داد که هیچ گونه مشکلی در مسیر پیشرفت پروژه های آنها پیش نخواهد آمد.

 جانبازی با اشاره به وجود دو شهرداری لاهیجان و رودبنه در این شهرستان گفت: شهرداری رودبنه برای اجرای سرمایه گذاری ۱.۵ میلیارد تومانی در این منطقه اظهار آمادگی نموده است که این سرمایه گذاری می تواند در حوزه توسعه گردشگری سواحل از طریق اجرای طرح هایی نظیر مبلمان سواحل صورت گیرد.

فرماندار لاهیجان با بیان لزوم به کارگیری مواد طبیعی و دوست دار محیط زیست در اجرای پروژه های گردشگری شهرستان یادآور شد: در جلسات پیش رو که با تأکید بر توسعه صنعت گردشگری در شهرستان برگزار می شود، همه مناطق از لحاظ جذب سرمایه گذار و اجرای طرح های گردشگری مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

در ادامه این نشست، مهندس سلیمانی نماینده شرکت بین المللی کیش پارس مارین با اشاره به طرح های گردشگری این شرکت برای استان های ساحلی کشور به ویژه سواحل شهرستان لاهیجان و تالاب امیرکلایه، تصریح کرد: سرعت عمل بالا، خلاقیت، استفاده از مواد طبیعی و سازگار با محیط زیست، هزینه پایین ساخت و قابلیت جابجایی سازه ها از نقاط قوت اجرای طرح ها توسط این شرکت می باشد.

وی با بیان اینکه سواحل با ارزش ترین مناطق در استان های ساحلی از قبیل گیلان هستند، خاطرنشان کرد: طرح های سودآور و پربازدهی را جهت توسعه صنعت گردشگری و جذب حداکثری گردشگران برای ساحل سحرخیز محله و تالاب امیرکلایه لاهیجان داریم.

سلیمانی با اشاره به اینکه اجرای طرح های گردشگری در ساحل سحرخیز محله و تالاب امیرکلایه منجر به اشتغال ۳۴ تن در هر ۱۰۰ متر فضا از اجرای این طرح ها خواهد گشت، گفت: فرهنگ سازی در حوزه جذب گردشگر درجه یک و توسعه طرح ها در این مناطق توجیه اقتصادی بالایی به همراه خواهد داشت.

نماینده شرکت بین المللی کیش پارس مارین با اشاره به قابلیت اجرای طرح های متنوع گردشگری در ساحل سحرخیز محله، تصریح کرد: مبلمان ساحلی، استراحتگاه های دوطبقه و یک طبقه، آلاچیق، شناگاه های مدرن برخوردار از امکانات نوین، غرفه های عرضه غذاهای محلی و صنایع دستی، ارائه خدمات و امکانات رفاهی برای تمامی رده های سنی و خانواده ها، نورآرایی با استفاده از فانوس ها، مجتمع های اقامتی بوم سازگار، ورزشگاه فوتبال ساحلی و … از جمله این طرح هاست.

وی در ارتباط با طرح های گردشگری در نظر گرفته شده برای توسعه این صنعت در تالاب امیرکلایه گفت: اجرای طرح هایی از قبیل ساخت سوئیت های شناور، ویلاها و رستوران های مدرن ساخته شده از مواد طبیعی نظیر بامبو، ایجاد فضاهای مناسب برای استراحت، شنا و صید، فضاسازی محوطه، چمن کاری مصنوعی و… از جمله این اقدامات می باشد.

Share