دردسر جدید برای بازیکن جوان استقلال

راز تصادف جنجالی قائدی فاش شد!

کسانی که برای کمک دور خودرو جمع شدند، متوجه شدند یکی از آن‌ها مهدی قائدی، بازیکن استقلال تهران است. پس از حضور پلیس و آمبولانس، علاوه بر بررسی صحنه تصادف، مجروحان سریعاً به بیمارستان شهدای خلیج‌فارس منتقل شدند تا به وضعیت‌شان رسیدگی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حال کسانی که در صندلی عقب حضور داشتند، خراب نبود ولی دو سرنشین جلوی ماشین یعنی مهدی قائدی و احمدرضا شاکر به شدت آسیب دیده بودند. شاکر به گفته پلیس از داخل ماشین به بیرون پرتاب شد که سرش با جسمی سخت برخورد داشت و از همان لحظه اول تصادف، به کمای عمیق رفت.

روزنامه خبر ورزشی در ادامه نوشت: صحنه تصادف نشان می‌داد فردی که روی صندلی شاگرد نشسته، به بیرون پرتاپ شده نه فردی که پشت فرمان بوده است. به همین دلیل از همان لحظه این شایعه به گوش رسید که مهدی قائدی پشت فرمان بوده است. قدرت‌ا… کشکولی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر هم حضور قائدی پشت فرمان خودرو را تأیید کرد و گفت: «بنا بر اظهارنظر کلانتری، بررسی صحنه تصادف نشان داد راننده آقای قائدی بوده است.» البته او در ادامه گفت: باید پزشکی قانونی هم در این زمینه بررسی‌هایی انجام دهد تا مشخص شود آیا واقعاً قائدی پشت فرمان بوده یا نه؟ از همان لحظه ورود این بازیکن به بیمارستان، پزشکان فرضیه تصادف را این‌طور ترسیم کردند که فرمان با شکم او برخورد کرده و به همین دلیل بعضی از اجزای شکمش از جمله کبد و طحالش آسیب دیده است. صحبت‌های اولیه هم کاملاً متناقض بود. پندار توفیقی معاون ورزشی باشگاه استقلال گفت: طحال این بازیکن را عمل کرده‌اند. ۲۴ ساعت بعد، اما پزشک معالج گفت: دست به طحال قائدی نزده‌اند.

شفاف‌سازی کنید

حالا این تناقض‌ها بیشتر و بیشتر شده و به نظر می‌رسد پلیس بوشهر می‌تواند این تصادف را به طور کامل رمزگشایی کند. با وجود آنکه ۴ روز از تصادف گذشته، مسئولان در این زمینه شفاف‌سازی نمی‌کنند. تازه پس از افشای یک فیلم بود که همه متوجه شدند خانم هم در ماشین بوده است. البته کشکولی هم این موضوع را تأیید کرد و گفت: یکی از سرنشین‌ها خانم بوده است ولی باز هم شایعاتی در این زمینه شنیده می‌شود. شایعه‌ای می‌گوید ۶ نفر در ماشین بوده‌اند؛ سه نفر دختر و سه نفر پسر. شایعه‌ای دیگر می‌گوید ماشین ۵ سرنشین داشته؛ ۲ پسر در صندلی‌های جلو و سه خانم در صندلی‌های عقب. روایت دیگری هم هست که می‌گویند سه پسر و دو دختر در ماشین حضور داشتند که البته هیچ کدام تأیید شده نیست، اما بی‌شک مهم‌تر از همه این مسائل، یک سؤال است؛ چه کسی پشت فرمان بوده است؟

قائدی دنبال گواهینامه بود

اگر حرف سرهنگ کشکولی رئیس پلیس راهنمایی رانندگی بوشهر درست باشد، قائدی دچار دردسر بزرگی شده است. دیروز یکی از بازیکنان استقلال هم به خبرنگار ما گفت: مطمئن است قائدی گواهینامه ندارد و حتی از بعضی بازیکنان کمک خواسته بود تا بتواند گواهینامه اش را سریعاً بگیرد. در این بین، اما شایعات زیادی به گوش‌مان رسیده که شنیدن بعضی از آن‌ها می‌تواند شما را شوکه کند. اتفاق عجیبی که رخ داده، اظهارنظر متناقض حاضران در خودرو است. بعضی از آن‌ها در ابتدای تصادف گفتند قائدی پشت فرمان بوده و بعضی دیگر گفتند شاکر! در واقع اگر ثابت شود شاکر پشت فرمان بوده، طبیعتاً دردسری متوجه قائدی نخواهد بود. او می‌تواند از ماجرا تبرئه شود. در هر صورت شاکر هم از دنیا رفته و نمی‌تواند اظهارنظری در این باره کند.

دردسر قائدی؟

اثبات حضور قائدی پشت فرمان، می‌تواند دردسر عظیمی برای این بازیکن داشته باشد. او گواهینامه ندارد و طبق قانون، مقصر اصلی تصادف به حساب می‌آید. قانون می‌گوید حتی اگر فرض بر این باشد که قائدی گواهینامه داشته باشد او از سرعت تخطی کرده که جریمه اش بر اساس ماده ۷۱۴ قانون مجازات اسلامی می‌شود؛ «هرگاه بی‌احتیاطی یا بی‌مبالاتی یا عدم رعایت نظامات دولتی یا عدم مهارت راننده منتهی به قتل غیرعمدی شود مرتکب به ۶ ماه تا ۳ سال حبس و پرداخت دیه در حق اولیای دم محسوب می‌شود.» همچنین در ماده ۷۱۸ این قانون تأکید شده اگر راننده حالت عادی نداشته یا پروانه (گواهینامه) نداشته باشد به بیش از دوسوم حداکثر مجازات مذکور محکوم خواهد شد که این ماده از موارد مشدده جرم است. در این صورت، دادگاه می‌تواند علاوه بر مجازات حبس و دیه، مرتکب را برای مدت یک تا ۵ سال از حق رانندگی محروم کند.

نکته اینجاست که در این سانحه رانندگی چند نفر هم مصدوم شده‌اند که طبق قانون مجازات اسلامی در ماده ۷۱۷ اعلام شده که صدمات بدنی سرنشینان، راننده را به یک تا پنج ماه حبس و پرداخت دیه در صورت مصالحه مصدوم محکوم می‌کند.

شایعه داغ

بی‌شک اگر حرف‌های اولیه شاهدان و همین‌طور رئیس پلیس بوشهر ملاک قرار بگیرد، قائدی باید پاسخگو باشد ولی اگر شایعات درست باشد و شاکر را به عنوان راننده معرفی کنند، در آن صورت قائدی می‌تواند نفس راحتی بکشد. البته خانواده شاکر به شدت پیگیر این موضوع هستند. از سویی خانواده قائدی هم تلاش کرده‌اند او را مقصر تصادف ندانند، همان‌طور که عموی او گفته است: «مهدی پشت فرمان نبوده است.» در هر صورت شایعات زیادی در این زمینه شنیده می‌شود. هر روز هم شایعات بیشتر و بیشتر می‌شود. مسئولان استقلال در این زمینه پیگیری‌هایی داشته‌اند.

Share