فتحی‌پور خبر داد:

دهمین دوره جشنواره نشریه‌های دانش آموزی مداد کمرنگ در گیلان برگزار می شود

مهیار فتحی‌پور، مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان گفت: دهمین دوره جشنواره نشریه های دانش آموزی مداد کمرنگ همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهیار فتحی‌پور، مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان از برگزاری دهمین دوره جشنواره نشریه های دانش آموزی مداد کمرنگ همزمان با سراسر کشور در گیلان خبر داد و افزود: مهمترین هدف تربیتی این جشنواره، شناسایی، تربیت و توانمندسازی دانش آموزان مستعد در حوزه نویسندگی و هنر می باشد.

وی همچنین ادامه داد: آشنایی دانش آموزان با اهداف، آرمانها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، منویات و مطالبات رهبر فرزانه انقلاب از افسران جنگ نرم، سبک زندگی اسلامی و مسائل روز از دیگر اهداف این جشنواره می باشد.

فتحی‌پور گفت: دهمین دوره جشنواره مداد کمرنگ در بخشهای نشریات برتر (گروهی) و آثار برتر (فردی) در دو مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه بخش گروهی با هدف تمرین کار تشکیلاتی و جمعی در ۳ قالب تک برگی، مجلد و دیواری برگزار خواهد شد تصریح کرد: در این بخش، نشریه های دانش آموزی همچون سایر نشریه ها دارای سرویس بندی های متنوع و متعدد می باشند و به صورت ویژه نامه در یک موضوع خاص تولید نمی شوند.

فتحی‌پور افزود: فقط نشریاتی مجاز به شرکت در این بخش می باشند که استمرار در انتشار داشته باشند؛ برای مثال روزنامه، هفته نامه، دوهفته نامه، ماهنامه و یا دوماهنامه و به عبارت دیگر، نشریاتی که تک شماره باشند و یا فقط در یک شماره به قصد شرکت در جشنواره تولید شوند، مورد داوری قرار نخواهند گرفت.

مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان ادامه داد: در بخش نشریات برتر در سطح متوسطه دوم فقط مسئول انجمن و در سطح متوسطه اول نیز مسئول گروه نشریه، مجاز به ثبت نام می باشد.

وی گفت: تعداد افراد هرگروه، حداقل ۴ و حداکثر ۶ نفر می باشد که شامل مدیر مسئول، سردبیر و هیئت تحریریه خواهد بود.

فتحی‌پور همچنین اظهار داشت: بخش آثار انفرادی با هدف شناسایی استعدادهای دانش آموزان، تمرینِ مهارت مطالعه، نویسندگی و همچنین کاربردی کردن استعدادهایی که در تولید نشریه ها نقش ویژه ای دارند برنامه ریزی شده است که در قالب های سرمقاله و یاددداشت، کاریکاتور، شعر، عکس، اینفوگرافیک، طنز و متن ادبی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه محورهای موضوعی این بخش شامل سبک زندگی ایرانی – اسلامی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اقتصاد مقاومتی، استکبارستیزی، فضای مجازی، جهان بدون ترور، مهدویت و انتظار می باشد، اظهار داشت: آثار برتر در صورتی پذیرفته و مورد داوری قرار خواهند گرفت که در یکی از نشریه های دانش آموزی منتشر شده باشند و نشریه مذکور نیز به عنوان مستند به همراه اثر مورد نظر برای دبیرخانه ارسال گردد.

فتحی‌پور در پایان گفت: سایت جشنواره در جهت اطلاع رسانی، تامین محتوای آموزشی و فنی، ارتباط آسان مسئولین و دانش آموزان با دبیرخانه، پشتیبانی آفلاین، نظرسنجی و … به آدرس www.medadkamrang.ir طراحی شده است.

Share