رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی رشت:

دعوت از سرمایه گذاران برای ایجاد بازارچه های بومی در رشت

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی رشت بیان داشت: از سرمایه گذاران برای ایجاد بازارچه های بومی و محلی در این کلانشهر دعوت به عمل می آید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، فاطمه شیرزاد روز شنبه در بیست و ششمین جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی کلانشهر رشت افزود: ایجاد بازارچه های هفتگی در کلانشهر رشت و بازار الگویی برنج از جمله برنامه ها در کلانشهر رشت است که امیدواریم تا سال آینده، مکان هایی برای ایجاد این بازارچه ها در نظر گرفته و این برنامه محقق شود.
وی با اشاره به ایجاد بازارچه ها در کلانشهر رشت و تعطیلی یا نیمه تعطیلی آنان به دلیل عدم استقبال مردم خاطرنشان کرد: بایستی ترتیبی اتخاد شود تا این بازارچه ها به بخش خصوصی واگذار شود.
رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی کلانشهر رشت بیان داشت: البته برخی از بازارچه ها از جمله بازارچه امام حسین (ع) که به صورت هیات امنایی است، موفق هستند.
شیرزاد در ادامه با اشاره به فرارسیدن سال جدید و ضرورت آمادگی دستگاه های مربوطه شهرداری کلانشهر رشت خاطر نشان کرد: بایستی با متولیان تنظیم بازار برنامه ریزی های لازم انجام گیرد تا مردم دغدغه خرید میوه را در نوروز نداشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنانش در جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شورای اسلامی رشت با بیان این که بر اساس برخی گزارش ها سهم این کلانشهر در بودجه ۹۷ ناچیز است، تصریح کرد: بایستی به رشت به عنوان مرکز استان توجه شود.
وی بیان داشت: کلانشهر رشت با توجه به گستردگی و جمعیت حتی نسبت به بخش ها در رابطه با اعتبارات سال ۹۷ در بخش فاضلاب سهم ناچیزی دارد که مسئولان، بایستی عدالت را در راس خدمت گزاری قرار دهند.
رشت حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر می رسد.

Share