برای کارگران دستمزد شایسته تعیین کنیم

دستمزد کارگران بیش از ۱۰ روز جواب نمی‌دهد!

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی معتقد است قدرت خرید جامعه کارگری طی سالهای گذشته افت شدیدی داشته و بر همین اساس دستمزد کارگران در شورای عالی کار باید به شکل واقع‌بینانه تعیین شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، فتح اله بیات درباره تعیین دستمزد کارگران در شورای عالی کار اظهار کرد: امسال تاکید برروی این مساله است که به سبد معیشت خانوار کارگری بیشتر پرداخته شود و از اعضای شورای عالی کار می‌خواهیم که با توجه به اهمیت معیشت کارگران تلاش و اهتمام خود را در این زمینه به کار بگیرند.

وی ادامه داد: ما با نرخ تورم نمی‌توانیم پیش برویم و برای کارگران دستمزد شایسته تعیین کنیم لذا باید سبد معیشت خانوارهای کارگری را مدنظر قرار بدهیم.

بیات با بیان اینکه قدرت خرید جامعه کارگری طی سالهای گذشته افت شدیدی داشته است، افزود: سبد معیشت دغدغه جامعه کارگری و حقوق بگیر کشور است و طی سالهای متمادی از واقعیتهای روز زندگی فاصله گرفته است، به نحوی که دستمزد کارگران بیش از ۱۰ روز را نمی‌تواند تحمل کند لذا دولت و کارفرمایان باید مساعدت کنند تا قدرت خرید جامعه کارگری بالا برود.

به اعتقاد رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی، دستمزد کارگران در شورای عالی کار باید واقع‌بینانه تعیین شود چرا که با افزایش توان خرید، اشتغال نیروهای کار تضمین شده و رونق به کارگاه‌ها و کارخانه‌ها برمی‌گردد.

وی گفت: کسانی که محصولات و تولیدات داخلی را مصرف می‌کنند عمدتا از قشر حداقل بگیر و کارگری هستند که دریافتی کمی دارند. این عده دنبال اقلام لوکس نیستند و اساسا توان خرید کالای خارجی را ندارند و با احتساب خانواده‌هایشان ۴۳ میلیون نفر را تشکیل می‌دهند. اگر این جمعیت قدرت خرید داشته باشند، تولید داخلی را خریداری و به رونق اقتصاد کشور کمک می‌کنند.

Share