ذبیح نیکفر:

دانشگاه علوم پزشکی گیلان جلوی تخلفات در بیمارستان حشمت رشت را بگیرد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان باید پزشکان متخلف را به مراجع انتظامی اعضای هیئت علمی و قضایی معرفی کند و در غیر این صورت نهاد نظارتی مجلس مستقیماً در اینگونه موارد ورود خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، ذبیح الله نیکفر در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه حوزه درمان استان گیلان با مشکلات زیادی مواجه هست اظهار داشت: باید از تمامی ظرفیت‌ها در راستای ارتقاء بخش درمان استان گیلان استفاده کنیم تا این استان به قطب درمانی کشور تبدیل شود.

وی گفت: گیلان از لحاظ نیروی متخصص چیزی از استان‌های دیگر کم ندارد و حتی از این نظر نسبت به بسیاری از استان‌ها در سطح بالاتری قرار گرفته و اگر تجهیزات مراکز درمانی ارتقاء یافته و دانشگاه علوم پزشکی در بخش مدیریتی حوزه درمان توجه بیشتری کند شاهد پیشرفت گیلان در این حوزه خواهیم بود.

نیکفر با اشاره به اینکه همواره در هر حوزه کسانی هستند که در چارچوب قانون و اخلاق حرفه‌ای عمل نمی‌کنند اعلام کرد: در حوزه درمان نیز برخی از پزشکان که البته تعداد بسیار معدودی هستند با تخلفات مکرر خود وجهه جامعه پزشکی و حوزه درمان را تخریب می‌کنند و گیلان نیز در این زمینه مستثنی نیست.

وی ابراز داشت: یکی از پزشکان متخصص قلب و عروق گیلان که به عللی قادر به انجام آنژیوگرافی نیست، بیماران را حتی در بیمارستان دولتی دکتر حشمت در سرویس خود جهت انجام آنژیوگرافی بستری می‌کند اما شخص دیگری آنژیوگرافی را انجام می‌دهد و این یک تخلف آشکار در عرصه پزشکی است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: این پزشک مسن در دوره‌ای که مسئولیت مهمی در دانشگاه علوم پزشکی برعهده داشت با وجود اینکه آنژیوگرافی انجام نمی‌داد ده‌ها میلیون تومان حق اشعه از دانشگاه دریافت کرد در صورتی‌که وی به دروغ مدعی است که در آن دوره سوءاستفاده مالی نکرده است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به اینکه اعضای هیئت علمی دانشگاه از لحاظ اخلاق پزشکی و ارزش‌های انسانی باید برای رزیدنت‌ها و دانشجویان پزشکی الگو باشند گفت: من از رئیس علوم پزشکی گیلان می‌خواهم جلوی این تخلف را در بیمارستان دکتر حشمت و بخش خصوصی بگیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان باید پزشکان متخلف را به مراجع انتظامی اعضای هیئت علمی و قضایی معرفی کند و در غیر این صورت نهاد نظارتی مجلس مستقیماً در اینگونه موارد ورود خواهد کرد.

نیکفر با بیان اینکه تمامی مسئولان باید تلاش کنند تا به‌تدریج تخلفات حوزه درمان به‌ویژه در مراکز درمانی دولتی کاهش یابد اظهار داشت: جامعه پزشکی یکی از فرهیخته‌ترین اقشار جامعه هستند و این قشر نباید اجازه دهد تعداد معدودی متخلف، وجهه خوب این جامعه زحمتکش را خدشه‌دار کنند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به روز پرستار خاطرنشان کرد: در کنار پزشکان، جامعه پرستاری نیز یکی از ارکان اساسی درمان محسوب می‌شوند و ما در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  تلاش خواهیم کرد تا از لحاظ رفاهی وضعیت بهتری برای این قشر زحمتکش رقم بخورد.

 

Share