با بررسی‌های کارشناسی و درنظر گرفتن دانشگاه‌های برتر در رتبه‌بندی‌ها:

دانشگاه‌های خارجی مورد تایید وزارت بهداشت در سال تحصیلی ۲۰۱۸ اعلام شد

وزارت بهداشت با بررسی های کارشناسی و درنظر گرفتن دانشگاه‌های برتر در رتبه‌بندی‌های OS، Times و Shanghai لیست نهایی دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تاییدش را جهت ورودی های سال تحصیلی ۱۹ – ۲۰۱۸ در رشته های علوم پزشکی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرآنلاین، وزارت بهداشت معتقد است، بهره‌برداری از استانداردهای معتبر بین المللی در ارزیابی دانشگاه‌های خارجی و مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان این دانشگاه‌ها می‌تواند زمینه‌های ارتقای نظام سلامت کشور همگام با مجامع بین المللی را فراهم آورد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علاوه بر بررسی های ویژه این وزارتخانه، نظام های رتبه بندی QS، Times و Shanghai که بعضا از پراستنادترین نظام های رتبه بندی جهانی است را ملاک عمل قرار داده و فهرست دانشگاه‌های خارجی مجری آموزش علوم پزشکی که مورد تایید هستند را منتشر کرد.

در این لیست ۶۴۵ دانشگاه از کشورهای مختلف مورد تایید وزارت بهداشت قرار دارند که با تایید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مطابق با رای صادره در دویست و سی و دومین جلسه شورای عالی ارزشیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور ۲۶ شهریور سال ۹۶ تصویب شد.

گفتنی است، این لیست هر سال مورد بازنگری قرار می‌گیرد و از ابتدای سپتامبر ۲۰۱۸ صرفا دانشگاه‌های موجود در این لیست جهت ادامه تحصیل مورد تایید هستند و مدارک صادره طبق ضوابط قابل ارزشیابی هستند.

ضروری است تا متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های خارجی از ابتدای سپتامبر ۲۰۱۸ صرفا به دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت مراجعه کنند و به این نکته دقت داشته باشند که در صورت تحصیل در دانشگاه‌هایی غیر از ۶۴۵ دانشگاه تایید شده، پس از فراغت از تحصیل، مدارک ایشان ارزشیابی نخواهد شد و تاکید می شود که دانشکده‌ها و کالج‌های وابسته به دانشگاه اصلی نامبرده در این لیست، مورد تایید نبوده و مدارک صادره از آنها قابل ارزشیابی نیست.

فهرست دانشگاه‌های خارجی مورد تایید وزارت بهداشت در سال تحصیلی ۱۹-۲۰۱۸ را اینجا دریافت کنید.

Share