پس از تائید خبر توسط مسئولان قضائی

خودکشی یک فعال محیط زیست متهم به جاسوسی | ابتکار: نگران بازداشت فعالان محیط زیست هستم

ابتکار در پاسخ به سوالی درباره دلایل دستگیری برخی فعالان محیط زیست گفت: ترجیح می‌دهم در حال حاضر اظهارنظری در این‌باره نداشته باشم اما به شدت نگران هستم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایلنا، دادستان تهران درمورد حفظ و انسجام وحدت کلی گفت: مبنای پیروزی انقلاب بر أساس حضور جدی مردم بود و با حضور مردم انقلاب تداوم پیدا کرد.

جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران گفت: در همه بزنگاه‌های تاریخی این حضور مردم بوده که همه توطئه‌ها را خنثی کرده است.

دادستان تهران افزود: نظام ۴٠ سال است که از حضور مردم بهره می‌برد درنتیجه مسئولان باید قدر آنها را بدانند و مشکلاتشان را برطرف کنند.

جعفری دولت آبادی با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: مسئولان باید قدر همت و حضور مردم را بدانند و از توان آنها برای حل معضلات اقتصادی استفاده کنند و از توانایی آنها بهره ببرند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فرد بازداشتی که فعال محیط زیست بوده در زندان خودکشی کرده است و آیا ارتباطی با پرونده دستگیری جاسوسان دارد یا خیر؟ گفت: این فرد یکی از همان متهمان بوده است و با توجه به اینکه می‌دانسته اعترافات زیادی هم علیه وی شده و هم خود اعترافاتی داشته متاسفانه در زندان دست به خودکشی زده است.

نگران بازداشت فعالان محیط زیست هستم

معصومه ابتکار با اشاره به موضوع درختکاری برای کاهش آلودگی هوا گفت: باید سعی کنیم تا ۴۰ میلیون درخت در کشور کاشته شود و این اقدام بسیار خوبی است اما باید در زمینه نگهداری و آبیاری صحیح از درختان شهری و جنگل‌ها نیز بیش از پیش تلاش کنیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: معاونت زنان؛ طرحی به وزارت جهاد و کشاورزی ارائه داده که بخشی از آن مربوط به حفاظت از خاک و آب می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که در زمان ریاست شما در سازمان حفاظت محیط زیست با طرح‌های انتقال آب مخالفت می‌شد درحالی‌که این روزها زمزمه‌هایی در زمینه انتقال آب شنیده می‌شود، نظر شما در این باره چیست؟ گفت: نظر خودم را در زمانی که معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست بودم، در این باره مطرح کرده‌ام. این نظرات براساس کارهای کارشناسی علمی و تخصصی شده مطرح شده است. در حال حاضر نیز در این باره نظری ندارم.

او در پاسخ به این سوال که به نظر شما علت دستگیری برخی فعالان محیط زیست و مرگ یکی از این افراد در بازداشتگاه چیست، تصریح کرد: ترجیح می‌دهم در حال حاضر اظهارنظری در این‌باره نداشته باشم اما به شدت نگران هستم.

Share