معاون رئیس جمهور تأکید کرد:

حمایت ویژه دولت از ایجاد اشتغال در حوزه روستایی و عشایری

معاون رئیس جمهور با اشاره به اختصاص اعتبارات ویژه در حوزه اشتغال روستایی و عشایری در بودجه سال آتی ، گفت: دولت از هر فرصتی برای ایجاد اشتغال در حوزه روستایی و عشایری حمایت می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، محمدباقر نوبخت در مراسم افتتاح همزمان ۵۱ پروژه راه و شهرسازی و حمل و نقل جاده ای استان گیلان به طول ۱۵۲ کیلومتر که بعدازظهر دوشنبه به صورت نمادین در روستای شالمای شهرستان شفت با اشاره به توسعه راه ها، اظهار کرد: در زمینه توسعه راه ها اولویت با مواردی است که مردم منطقه با مشکل مواجه می شوند.

وی با بیان اینکه مسئولان اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند دولت نیز اعتبارات را حواله می کند، افزود: باید از همین امروز بهسازی راه هایی که مردم در آن منطقه با مشکل مواجه هستند با جدیت دنبال شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به پروژه ملاسرا- شفت-زنجان و طولانی شدن تکمیل این پروژه، گفت: با توجه که این مسیر یک مسیر اصلی است تعهد می کنیم که این مسیر نیز تکمیل شود.

وی همچنین به احداث راه عشایری ویسرود به سمت طولاب دره در شهرستان شفت اشاره و خاطرنشان کرد: در اولین گام باید مشکلات محیط زیستی این مسیر بررسی و در صورت نبود مشکل در این زمینه برنامه ریزی لازم در زمینه احداث آن صورت گرفته و بنده نیز در حوزه تأمین منابع مالی این پروژه قول مساعد می دهم.

نوبخت با اشاره به پروژه سد لاستیکی لاسک که جزء برنامه های سفر رئیس جمهور نیز بوده است، یادآورشد: اگر مشکلات محیط زیستی این پروژه برطرف شود این پروژه با حمایت دولت در کوتاه ترین زمان اجرایی می شود.

وی همچنین به حوزه اشتغال و ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان شهرستان شفت نیز اشاره و اظهار کرد: یکی از مهم ترین وظایف ما در قبال جوانان این منطقه توجه به حوزه اشتغال است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در بودجه سال آینده برای ایجاد یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی برنامه ریزی و بودجه تعریف شده است، افزود: توجه به مناطق روستایی و عشایری در این زمینه در اولویت بوده و برای آن اعتبار ویژه ای اختصاص داده شده است.

وی با تأکید برلزوم توجه و پیگیری بیشتر از سوی استاندار گیلان در این حوزه، گفت: در صورت نیاز به تقویت اعتبار در این زمینه در استان گیلان حمایت های لازم انجام می شود.

نوبخت در ادامه با اشاره به فعالیت شفتی ها در زمینه کشت چای، یادآورشد: در این زمینه نیز دولت حمایت های لازم را انجام داده و در آینده نیز می دهد و در سطح استان نیز استاندار پیگیری های لازم را انجام داده تا در صورت وجود فردی که در زمینه چای مطالباتی داده در نوبت قرار گیرد.

Share