استاندارگیلان: واگذاری 1700 واحد مسکونی، کار مشارکتی ارزشمندی بود

حلقه‌های کامل زنجیره گردشگری گیلان شناسایی و تعریف شد

استاندار گیلان گفت: واگذاری ۱۷۰۰ واحد مسکونی در استان که با مشارکت کمیته امداد امام خمینی، سپاه و حمایت جدی دولت انجام شد، کار مشارکتی بسیار ارزشمندی بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، مصطفی سالاری روز دوشنبه در مراسم خانه دار شدن ۱۷۰۰ خانوار مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان در رشت اظهار کرد: این کار نشان می دهد هرجا از مشارکت مردم استفاده کرده ایم، موفق شده ایم.
وی با تاکید بر اینکه باید روی مسکن و اشتغال با جدیت ورود کنیم، ادامه داد: نمایندگان مجلس هم برای انجام بهتر این کار تلاش کردند و در لایحه بودجه ۹۷ دیده شده که با حمایت مجلس و تصویب این بودجه، می توانیم مسیر را با هم به درستی طی کنیم.
سالاری افزود: در حال حاضر ۲ هزار واحد مسکونی مددجویی محرومان در گیلان باقیمانده که اگر اجرایی شود، مشکلی نخواهیم داشت.
وی اضافه کرد: برای اشتغال و تامین منابع، امسال با همت دولت بهتر از پارسال انجام می شود و باید منابع جایی هزینه شوند که منجر به ایجاد شغل باشد.
وی با تاکید بر اینکه باید بدانیم چه مشاغلی در چه شهرها و روستاها با این منابع می توان ایجاد کرد، گفت: اگر این کار را نکنیم، کالای تولیدی ما کم مشتری یا بی مشتری باقیمانده و به مشکل بر می خوریم.
سالاری با بیان اینکه حلقه های کامل زنجیره گردشگری گیلان شناسایی و تعریف شده، افزود: در جاهایی که می تواند کار پایدار داشته باشد، شناسایی صورت گرفته و در مرحله دوم باید به سمت کشاورزی برویم.
وی گفت: سطح زیر کشت را نمی توانیم اضافه کنیم و باید اصل کشت موجود را افزایش و بهره وری را ارتقاء دهیم.
استاندار گیلان در خاتمه سخنانش اضافه کرد: در حوزه اشتغال، اولویت با کسانی است که آسیب پذیر تر هستند و باید آنها به درآمد مستقل برسند؛ در حوزه خدمات، خدماتی که در کوتاه مدت می توانند درآمد خانوارها را ایجاد کنند در دستور کار داریم.
همایش خانه دار شدن ۱۷۰۰ خانوار مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان امروز (دوشنبه) با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و پرویز فتاح رئیس کمیته امداد در رشت

Share