معاون ارشاد خبر داد:

حضور ۶ نمایش از گیلان در سی‌وششمین جشنواره تئاتر فجر

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به حضور شش کار نمایشی از این استان در سی‌وششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، برنامه اجراهای این گروه‌ها در جشنواره را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایلنا، سید امیر مصباح با اشاره به این‌که شش گروه نمایشی از گیلان در ویترین نمایشی تئاتر فجر کشور حضور خواهند یافت، اظهار کرد: خوشبختانه گیلان از استان‌هایی است که با تعداد قابل توجهی از آثار نمایشی در این رویداد بین‌المللی شرکت می‌کند.

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان این‌که سه گروه صحنه‌ای و سه گروه خیابانی از جمله گروه‌های حاضر در سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر هستند، تصریح کرد: در بخش صحنه‌ای، نمایش «تهران زیر بال فرشتگان» نوشته نادر برهانی‌مرند به کارگردانی اکبر صمدی‌نیا، ساعت های ۱۶:۳۰ و ۱۹:۳۰ امروز (۱ بهمن) در تالار هنر به روی صحنه می‌رود.

مصباح ادامه داد: همچنین در این بخش، نمایش‌های «روایت یک مرگ در خانه.وا.ده» به نویسندگی و کارگردانی وحید درویشی، هفتم بهمن ماه در ساعت های ۱۶:۳۰ و ۱۹:۳۰ در تالار هنر و «خرس و خاستگاری» نوشته آنتوان چخوف، به کارگردانی حسن معجونی، در همان تاریخ و ساعت های ۱۷ و ۲۰ در تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شوند.

وی افزود: در بخش تئاتر خیابانی جشنواره نیز، «تر، خشک، تفکیک» به نویسندگی حسن حامد و کارگردانی شیدا خانزاده، ۶ بهمن، ساعت ۱۶:۳۰ در محوطه تئاتر شهر و ۷ بهمن، ساعت های ۱۲:۳۰ در میدان مترو ولی‌عصر و ۱۶:۳۰ در محوطه خانه هنرمندان ایران اجرا خواهد شد.

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه با بیان این‌که نمایش «گیلدخت» به نویسندگی نگار نادری و کارگردانی آرزو علی‌پور، ۴ بهمن، ساعت ۱۱ در باغ کتاب و ساعت ۱۶:۳۰ در محوطه تئاتر شهر و ۵ بهمن، ساعت ۱۶ در محوطه خانه هنرمندان ایران اجرا می‌شود، اضافه کرد: نمایش «یک سوء تفاهم کوچک» به نویسندگی و کارگردانی امیر رجب‌پور، ۲۹ دی در محوطه تئاتر شهر و ۳۰ دی در باغ کتاب و محوطه خانه هنرمندان ایران اجرا شد.

Share