داریوش سجادی با حضور در دانشگاه گیلان

جریان اصلاحات امروز در حضیضی‌ترین موقعیت خود قرار دارد | اصلاحات انحرافی بعد از ۸۸ به وجود آمد

روزنامه‌نگار و فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: جریان اصلاحات امروز هیچ جایگاهی ندارد و به‌اصطلاح این جریان محفوظ به حیا مانده و جایگاه تضعیف‌شده‌ای در آینده دارند اما بعید نیست که با ترفندهای شیطنت‌آمیز و دامن زدن به بحران‌های شهری جناح رهبری را برای اجرای برجام دو و سه تحت‌فشار قرار دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، داریوش سجادی در نشستی با عنوان «اصلاحات حقیقی، اصلاحات انحرافی» در تالار حکمت دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه مردم در سال ۵۷ به دلیل مشکلات معیشتی انقلاب نکردند اظهار کرد: امام خمینی (ره) با هدف رساندن جامعه به کمال و سعادت مردم را به ایستادن در مقابل نظام شاهنشاهی رهنمون کرد.

وی با اشاره به دو ویژگی انقلاب مصر گفت: این انقلاب امام و مردم شیعه را نداشت بنابراین انقلاب اسلامی ایران باوجود داشتن این ویژگی‌ها توانست به موفقیت دست یابد‌.

روزنامه‌نگار و فعال اصلاح‌طلب  با بیان اینکه آمریکا با ایجاد فرسایش اقتصادی و تحریم‌های گسترده درصدد خسته کردن مردم ایران است افزود: ایالات‌متحده با چنین رویکردی در مقابل شوروی به نتیجه رسید و این اقدام را بار دیگر در مقابل مردم ایران اتخاذ کرد.

اصلاح‌طلبان در جریان فتنه ۸۸ قصد زدن تیشه بر ریشه نهال انقلاب را داشتند

وی با اشاره به اینکه ناهمگنی در ایران اسلامی موجب ظهور جناح اصلاح‌طلبی شد بیان کرد: در سال ۸۸ اصلاح‌طلبان با عملکردی لجن‌گرایانه، فردی را با اقدامات خود به قدرت رساندند و این امر موجب ظهور شعارهای ساختارشکن در کشور و دوقطبی شدن جامعه شد.

سجادی با اشاره به اینکه یکی از اصلاح‌طلبان با شعار ایران برای ایرانیان، آرایی را بدون تفکر و تدبیر به نفع خود به دست آوردند افزود: اصلاح‌طلبی بر این مبنا بود که اگر نهال انقلاب شاخه‌هایی خشکیده دارد باید آن را قطع کرد و در جریان فتنه ۸۸ این جناح قصد زدن تیشه بر ریشه نهال انقلاب را داشتند.

وی با اشاره به اینکه جناح اصلاحات در سال ۷۸ منحرف شد و  در سال ۸۸ به اوج خود رسید گفت: فتنه ۸۸ باوجود تمامی آسیب‌ها بر بدنه نظام موجب دریده شدن پرده و نقاب چهره اصلاح‌طلبان شد و افرادی که با نقاب انقلابی در بدنه انقلاب بودند پایش شدند.

روزنامه‌نگار و فعال اصلاح‌طلب با تأکید بر اینکه فتنه ۸۸ موجب پایش عناصر مختلف شد و آمریکا در این امر جانب‌دار این فتنه بود تصریح کرد: باوجود تمام عناصری که در پشت این جریان بودند فتنه ۸۸ با تدابیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی سرکوب  و خاموش شد.

سجادی با اشاره به ژورنالیسم حاکم در غرب بیان کرد: بر اساس ژورنالیسم طلایی هیچ رسانه‌ای حق ندارد اخبار خشونت‌آمیز را به اطلاع مخاطب برساند.

رسانه‌های آمریکایی و اروپایی در دل جریان ۸۸ بودند

وی با بیان اینکه غرب در پشت‌صحنه آشوب‌های ۸۸ حضور داشت افزود: صحنه قتل ندا آقا سلطان در شبکه‌ها و رسانه‌های غربی و  عربستانی  به مدت یک هفته پوشش داده شد.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تأکید بر اینکه رسانه‌های آمریکایی و اروپایی در دل جریان ۸۸ بودند خاطرنشان کرد: در دل این قضیه افرادی بودند که می‌خواستند فضا را در ایران  متشنج کنند و در این راستا تحریم‌های فلج‌کننده اقتصادی را بر ایران تحمیل کردند.

وی هدیه تحریم‌ها را برای جناح پراگماتیسم برجام دانست و گفت: از جوار تحریم‌های فلج‌کننده، آمریکا به دنبال یک منجی برای رفع موانع پیش رو در ایران بود و در سال ۹۲ با نامزدی آقای رفسنجانی در انتخابات مواجه شدیم.

سجادی با بیان اینکه حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات ۹۲ به‌منظور وصول آمریکا به اهداف خود بود اظهار کرد: هدف از ورود آقای هاشمی به صحنه انتخابات به زاویه کشاندن جناح انقلاب و رهبری بود.

وی با بیان اینکه اصلاحات انحرافی بعد از ۸۸ به وجود آمد گفت: رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی از چشم آمریکایی‌ها پنهان نبود بنابراین روحانی وارد ماجرا شد.

اصلاحات امروز در حضیضی‌ترین موقعیت خود قرار دارد

فعال سیاسی و روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب با تأکید بر اینکه برجام قرار بود به‌عنوان هدیه به ایران داده شود تا جناح پراگماتیسم به‌وسیله آن رهبری را به زاویه بکشاند افزود: این امر با حذف هاشمی در سال ۹۲ و با نا توانمندی روحانی فلج ماند و منجر به انحراف جریان اصلاح‌طلبی شد.

وی با بیان اینکه جریان اصلاحات امروز در حضیضی‌ترین موقعیت خود قرار دارد تصریح کرد: جریان اصلاحات امروز هیچ جایگاهی ندارد و به‌اصطلاح این جریان محفوظ به حیا مانده و جایگاه تضعیف‌شده‌ای در آینده دارند اما بعید نیست که با ترفندهای شیطنت‌آمیز و دامن زدن به بحران‌های شهری جناح رهبری را برای اجرای برجام دو و سه تحت‌فشار قرار دهند.

سجادی دموکراسی دینی را مبنی بر در نظر گرفتن مصلحت دینی دانست و افزود: دموکراسی دینی بر مبنای خواست مردم نیست بلکه مصلحت سالار است، در یک حکومت دینی باید شخص امامت راهبر جامعه باشد و موظف است بر اساس مصلحت‌های جامعه تصمیم‌گیری کند و  این نقطه افتراق این دموکراسی در سال ۸۸ است که دموکراسی خواست محوری بود و به دلیل تقابل با اندیشه دینی و کنار گذاشتن حسن و قبح عقلی از میان رفت.

اصلاح‌طلبان تن به تعریف حقیقی اصلاحات ندادند

 فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه روحانی پس‌ازآنتخابات مواضع خود را تغییر داد گفت: این سوییچ کردن مواضع از چشم اصلاح‌طلبان‌ پنهان نبود و تلاش کردند به اعتبار تئاتر آشوب‌های شهری سیستم را ایزوله و به‌نظام را مجاب به برجام دو و سه کنند.

وی با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبان تن به تعریف حقیقی اصلاحات ندادند گفت: جریان اصلاح‌طلبی بر اساس نشستن بر مواضع ژلاتینی سعی کرد رأی ربایی کند اما نتوانست اصلاحات حقیقی را تعریف کند درصورتی‌که منشور اصلاح‌طلبی که اکنون تلفیق‌شده با موارد نامتناسب شده یک نرمالیزیشن دروغین است.

سجادی با اشاره به ‌دروغ‌اندیشی اصلاح‌طلبان نسبت به اصلاحات حقیقی بیان کرد: خدا برکت احمدی‌نژاد را از این جریان نگیرد که در هر جا کم آوردند به‌پای او نوشتند درصورتی‌که تعبیر اصلاح‌طلبی چیز دیگری است.

وصیت‌نامه امام خمینی (ره) شفاف‌ترین رویکرد برای اصلاح امور سیاسی است

وی وصیت‌نامه امام را  شفاف‌ترین رویکرد برای اصلاح امور سیاسی خواند و افزود: سخنرانی روحانی در ۲۲ بهمن امسال نشان داد که این شخص و جریان اصلاحات هیچ اعتقاد و شناختی از مبانی تفکری امام ندارد که اگر داشتند از منشور اصلاحاتی که امام تبیین کرده بودند تبعیت می‌کردند.

روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب با بیان اینکه آمریکا ویروسی است که متولیان جامعه ما با بزک کردن آن در لفافه تفکر آمریکایی را به جوانان تزریق می‌کنند تصریح کرد: دولت تدبیر با لطایف‌الحیل در حال جریان سازی است و نگرانی جریان انقلابی متوجه دولت است نه جریان اصلاح‌طلبانی که در ضعیف‌ترین حالت خود قرار دارند.

وی رفتار عمل‌گرایان را آسیب‌زننده خواند و افزود: هاشمی رفسنجانی سیاست‌مدار زبده‌ای بود  و تیم او همچنان حاضر و در پایگاه‌های اقتصادی ریشه دوانده‌اند و این جناح همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

اگر کسی دنبال بهبود کشور باشد درگیر مناسبت‌های سیاسی نمی‌شود

سجادی با تأکید بر اینکه اگر کسی دنبال بهبود کشور باشد درگیر مناسبت‌های سیاسی نمی‌شود اظهار کرد: در اوایل انقلاب ما یک‌شکل بودیم اما پس‌ازآن این یک‌شکلی تغییر کرد و تا زمانی که درگیر جناح‌بندی‌های سیاسی باشیم راه به‌جایی نمی‌بریم.

وی با بیان اینکه گویش جناح انقلابی به‌روز نیست گفت: برخلاف ترمینولوژی مدرنی که اصلاح‌طلبان دارند، جناح انقلابی علی‌رغم اینکه توانمندی‌های معرفت‌شناسانه قوی دارند اما رفتار و گویشی ندارد که از جناح مقابل یارکشی کند.

Share