برای ورود آزمایشی نخستین قطار باری؛

تفاهم نامه مرزبانان ایران و جمهوری آذربایجان منعقد شد

مرزبانان شهرستان های آستارای ایران و جمهوری آذربایجان برای ورود آزمایشی نخستین قطار باری به خط ریلی آستارا-آستارا تفاهم نامه امضا کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، مرزبانان شهرستان های آستارای ایران و جمهوری آذربایجان عصر شنبه در راستای اتصال ریلی دو کشور در قالب تکمیل دالان بین‌المللی حمل و نقل شمال-جنوب  و ورود آزمایشی نخستین قطارباری که از سن پطرزبورگ روسیه به باکو پایتخت جمهوری آذربایجان حرکت کرده و سپس از طریق  آستارای آذربایجان به آستارای ایران وارد می شود، تفاهم نامه امضا کردند.

در این تفاهم نامه که توسط مرزبان درجه یک جمهوری اسلامی ایران در شهرستان مرزی بندر آستارا و مرزبان درجه یک جمهوری آذربایجان در منطقه لنکران و در حضور زمان «نوروز اف» معاون فنی و ساخت و ساز راه آهن جمهوری آذربایجان و «عباس نظری» مدیر کل دفتر امور بین‌الملل  راه آهن جمهوری اسلامی ایران امضا  شد، طرفین برضرورت توسعه مبادلات تجاری، تکمیل کریدور شمال-جنوب  و توجه به مزیت های سیاسی، اقتصادی خط ریلی بین المللی آستارا-آستارا تاکید کردند.

مدیر کل دفتر امور بین‌الملل راه آهن جمهوری اسلامی ایران درحاشیه این تفاهم نامه با تاکید بر اینکه تکمیل کریدور های شمال-جنوب و جنوب -غرب ترانزیت ریلی کشور را متحول می کند، افزود: راه آهن آستارا-آستارا که در آینده به رشت و سپس راه آهن سراسری کشور متصل خواهد شد، چشم انداز روشنی از تحولات اقتصادی در منطقه  را ترسیم می کند.

عباس نظری تصریح کرد: راه آهن بین المللی آستارا-آستارا نتیجه اراده مقامات عالی رتبه دو کشور  همسایه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با بیش از ۹۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و درجوار شهر مرزی و ساحلی آستارای جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share