نایب رئیس فدراسیون کشتی:

تعلیق کشتی ایران، محرومیت مربی و کشتی گیر قابل پیش بینی است

نایب رئیس فدراسیون کشتی گفت: خطر تعلیق کشتی ایران، محرومیت مربی و کشتی‌گیر قابل پیش‌بینی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حمید بنی تمیم در گفت وگو با فارس درباره صدور حکم عدم رویارویی علیرضا کریمی با نماینده رژیم صهیونیستی و حساسیت های ایجاد شده در این باره گفت: با توجه به اینکه به زمان اعلام رای پرونده علیرضا کریمی بسیار نزدیک شده ایم خادم مجددا مذاکرات خود را با نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی و سایر اعضای هیأت رئیسه آغاز کرده است.

وی در مورد اظهارات شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد اطلاع نداشتن این کمیته از موضوع حکم کریمی گفت: این یک موضوع داخلی در اتحادیه جهانی کشتی است و با توجه به پیگیری های ما رای صادره بزودی از سوی اتحادیه به ما اعلام می شود و قطعا پس از اعلام رسمی، کمیته ملی المپیک در جریان آن قرار می گیرد.

نایب رئیس فدراسیون کشتی گفت: موضوع کریمی فراتر از بحث کمیته بین المللی المپیک است؛ اظهار نظراتی که در خارج از کشور توسط مقامات و مسئولان سیاسی مطرح شد بحث را بسیار جدی تر کرد.

بنی تمیم ادامه داد: ما در دو مرحله مذاکره فشرده توانستیم با استفاده از دیپلماسی و تعاملاتی که در این سالها با اتحادیه جهانی کشتی برقرار کرده بودیم، زمان بگیریم و پیگیری موضوع تعلیق را توسط IOC در اتحادیه به تعویق بیاندازیم. منتظر اعلام رای توسط اتحادیه جهانی هستیم. تلاش‌های خوبی صورت گرفته و تمام بلیت‌ها و اندوخته‌های ذخیره خود را در عرصه دیپلماسی در این سالها هزینه کردیم تا کشتی دچار تعلیق نشود، اما به‌هرحال متاسفانه موضوع تعلیق کشتی ایران همچنان به قوت خود باقی است.

نایب رئیس فدراسیون کشتی خاطر نشان کرد: خادم از چند روز گذشته که متوجه شد، رای نهایی در حال اعلام و ابلاغ به ماست، مذاکرات فشرده ای را مجددا با لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی و سایر اعضای هیأت رئیسه بخصوص روسای کنفدراسیون قاره ها آغاز کرده است. این سومین دور از مذاکرات جدی طرفین است که امیدوارم کشتی ایران که در این راه تنها بوده است، بتواند با توجه به سرمایه های دیپلماتیک خود کمترین رای را از اتحادیه جهانی در این پرونده بگیریم.

وی در پایان گفت: به هر حال خطر تعلیق کشتی ایران؛ محرومیت مربی و کشتی گیر قابل پیش بینی است، اما امیدوارم در پایان دور سوم مذاکرات کمترین هزینه ممکن را برای کشتی ایران به همراه داشته باشد.

Share