فرهام زاهد مطرح کرد

تخلف مدیر شهرداری رشت در جذب ۱۰ نفر بدون مصوبه شورا

عضو شورای شهر رشت از تخلف یکی از مدیران شهرداری این شهر در جذب ۱۰ نفر بدون مصوبه شورا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرهام زاهد در گفت‌وگو با خبرگزاری اقتصادی ایران، با اشاره به سخنان اخیرش در خصوص روابط خبرنگاران و مجموعه شهرداری اظهار کرد: خبرنگاران و سایت‌های خبری که با شهرداری در ارتباطند در حالی می توانند دریافتی از شهرداری داشته باشند که کاری انجام داده باشند به طور مثال آگهی مزایده یا مناقصه‌ای را برای شهرداری منتشر کرده باشند.

وی با بیان اینکه افرادی هستند که کارشان با شهرداری دومنظوره است، افزود: این عده علاوه بر انتشار آگهی، کارهای خبری نیز می‌کنند که در تمام دنیا مرسوم است ولی تا قراردادی با شهرداری در بخش دوم نداشته باشند نمی‌توانند دریافتی بگیرند.

عضو شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه نه شهرداری و نه هیچ ارگان دولتی نمی‌تواند از بیت‌المال بدون داشتن ردیف مشخص هزینه کند، گفت: شهرداری در روز خبرنگار یا مناسبت‌ها و یا سیستم تعریف شده سازمان فرهنگی و یا روابط عمومی شهرداری به استقلال مالی رسانه‌ها در قالب تقدیر کمک می‌کند تا بخشی از هزینه رسانه‌ها تامین شود.

زاهد با اشاره به رابطه نانوشته و غیررسمی برخی رسانه‌ها با شهرداری، تصریح کرد: دریافتی‌هایی مشخص شده و توامان هم برای پوشش خبری و هم برای آگهی  دریافتی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه به عنوان یک اصلاح‌طلب که همواره ارتباط خوبی با رسانه‌ها داشته‌ام، خاطرنشان کرد: اگر ارتباط مالی رسانه‌ها با شهرداری داشته باشند، ارائه شفاف عملکرد مدیران شهرداری تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

۲۳ مشاور شورا ربطی به دوره پنجم ندارند

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه قرارداد ۲۳ مشاور فعلی شورای رشت ربطی به این دوره شورا ندارد، گفت: این قرارداد به ما به ارث رسیده و پس از پایان قرارداد در نهایت شایسته‌سالاری و بررسی‌ها اگر نیاز به افراد باشد قرارداد تمدید و اگر نباشد قطعا قراردادها را تمدید نمی‌کنیم.

زاهد با بیان اینکه اگر وسط کار قرارداد این مشاوران لغو می‌شد به اداره کار رفته و شکایت می‌کردند و قراردادشان همیشگی می‌شد، اظهار کرد: نمی‌شد هم تا پایان سال حق و حقوقشان را می دادیم ولی از این مشاوران استفاده نمی‌کردیم و ما حالتی را انتخاب کردیم که این مشاوران حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه یک سری اتفاقاتی افتاده که سبب دلخوری شده است که مربوط به ورود برخی نیروهاست، افزود: شورای شهر با افزایش اضافه‌کار یک قراردادی مثلا موافقت کرد ولی مدیر رفته و برخلاف نظر شهردار و شورا علاوه بر افزایش اضافه کار نیروهای فعلی، یک تعدادی را به این قرارداد اضافه کرده است.

زاهد با بیان اینکه ۱۰ نفر اضافه بر قرارداد اولیه جذب شده، گفت: ۲۸ نفر از قبل بوده که درخواست افزایش داشتند و با افزایش نیرو مخالفت کردیم و در درخواست اولیه شان اضافه کار هم پیشنهاد شده بود که با اضافه کار نیروهای فعلی موافقت شد و گفتیم نفر اضافه نشود و جلویش را گرفتیم.

Share